28 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

28 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

— Maalesef, yoklar burada. Has- ta, efendim. Dört dişini çektirdi, üs- telik ülser, istirahat ediyorlar evle- rinde, Gazeteci, hakkındaki iddiaları biz- zat kendisine sormak için Genel Mü- dürle mutlaka görüşmek kararınday- dı: "— Peki, evinin adresini verir mi- siniz?" "— Maalesef, evinin adresini bil- miyorum efendim. Bir süreden bert devam eden, Ku- rumla ilgili karar alma çalışmasının Genel Müdüre bağlı kuvvetler tara- fından deşifre edildiğini anlayan ga- zeteci, randevu almaktan umudu kes- ti ve doğruca Genel Müdürlüğe yol- landı. Özel Kalem odasına girdi, bu sefer kim olduğunu söylemeden, Ö- zel Kalem Müdürüne sonlu: — Genel Müdür beyfendi içerde — Evet efendim. Kimdiniz?" 2—AKİS muhabiril" Özel Kalem Müdürü, iki cami ara- sında beynamaz misali, elini oluştu- rarak, dili dolaşarak bir takım şeyler söyledi, Genel Müdürün yanına girdi, çıktı ve gazeteciye: "— Genel Müdür toy sizi bekliyor- lar efendim" dedi; a boylu, kara kuru, gözlüklü, ediyor, çalışanın hatadan ari olamı- yaçağını söylüyor, (o bazısını kısmen, bazılarım da külliyen yalanlıyor ve bu vesileyle de dedikodunun zararların- dan dem vuruyordu... Gazetecinin sorularına verdiği ce- vaplarda Şanbaşoğlu, maden hurda- cılık şirketinden tanıdığı Nihat Sunun eskiden Maliyede memur olan hanı- mının Makina Kimyaya (naklinden pek kısa bir süre sonra Makina Kim- ya Hastahanesinden aldığı bir rapor- la emekliye sevkedildiği hususunu -ki bu muamele çok zor ve bir memur i- çin ziyadesile faydalıdır - kabul etti. Kurum için izabelik hurda temin et- meli gerekçesiyle ihdas edilen hurda- cılık işletmesi eliyle kamyon, ampli- fikatör, elektronik malzeme neviinden malzemeye büyük miktarda para bağ- landığım ve bunların elden çıkarıla- madığını kabul etti. Kurum fabrika- larında kullanılmak için zından 300 ton izabelik hurda alımı gerekirken, mahkeme ile sonuçlanan ünlü hurda satışına girişilmesinin bü- yük bir hata olduğunu, "yaa, hakika- ten" diyerek teslim etti.. İl karşılık, çok cüzi bir tahsile -baza himayelerle bugün bk bir iktisadi devlet teşekkülünde neşriyat müdürlüğünde bulunan ve MKE'nin kitaplığını tanzim için Ge- nel Müdürlükçe ismen daveti lüzum- YURTTA OLUP BİTENLER lu görülen bir hanım ile özel yakınlı- ğı olduğu ithamını reddetti. Fi tarihin- de Kırıkkale fabrikası müdürü iken bir işçinin kulağını ısırdığı için hakkın- da tahkikat yapıldığından beri tef- tişten, müfettişlerden, kanundan nef- ret ettiğini kabul etmedi. Buna kar- gılık, bazı teftişlerde de garezle ha- reket edildiğinden yakındı. Hareketsiz malzeme satışı ila ilgi- li sorulara verdiği cevaplarda işe, Ge- nel Müdür Yardımcısı Ahmet Gülnerin hata yapmış olduğunu, fakat hüsnü- niyetle hareket ettiğini, daha küçük" memurların hatalarının (o hüsnüniyet dışı osebeplere de o dayanabileceğini bildirdi... u arada, üçüncü Marmara siga- rasını tablaya bastırmıştı. Kalktı, do- laptan bir kitap çıkarttı, gazeteciye son iki yılda MKE'nin istihsalinin çok arttığını grafiklerle izah çabasına gir- rişti.,. Görüşme böylece sona erdi. Oysa madalyonun diğer yüzü Ge- nel Müdürün grafiklerinden daha de- ğişikk Obir manzara (göstermektedir. Plânlama Teşkilâta ve Sanayi Bakan- lığı, Makina Kimya. Endüstrisi Kuru- munu, 1963 programı yatırımlarından hissesine düşenin yüzde seksenini ger- çekleştiremediği için sert bir dille u- yarmışlardır. Yunanlılarla birlikte a- lınan, Almanyanın milyarı aşkın mü- himmat siparişinin imal ve teslimin- de yunan fabrikalarının daha süratli hareket ettiği anlaşılmıştır, o Üstelik, Almanyanın bu önemli siparişi ta- mamlandıktan sonra Kurumun bir çok fabrikasının işsiz kalması ihtimali u- fukta belirmiş bulunmaktadır... MKE camiasında bugün, hareketsiz malların usulsüz satışı dolayısile açı- lan dâvanın sonucu beklenirken, Ku- rumun yönetimi için oyeril ve genç Sanayi Bakanı Muammer Ertene ula- şan şikâyetlerin ne şekilde değerlen- dirileceği şiddetle merak edilmektedir. Merak edilen bu sualin cevabı şudur: Meseleye derhal el konulacaktır! C.H. P. Semtler ve fikirler ugün C.H.P. de, yanyana bir kaç grup göze çarpmakladır. Bu grup lar birbirleriyle çarpışan gruplar ode- ğildir. Hepsi sağlam C.H.P. ilerdir. Zaten CHP'yi onlar yapmaktadırlar. Ama her birinin eski partide bir kud- AKİS/15