28 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

28 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

Ağız Tadıyla LI KEREVİZ 2 kilo kereviz — 300 gr. zeytinyağı 30 gr. arpacık soğanı — 250 gr. ha- vuç 250 gr. patates — 150 gr. bezelye I maydanoz, 1 dereotu — 2 limon , enginar biçiminde soyu- lup hazırlanır, limonlu suda yu- muşayıncaya kadar haşlanır, süzülüp soğuması için bir tarafa bırakılır. 0 gr. zeytinyağı büyücek bir ten- cereye konularak ateşe oturtulur, içe- risine arpacık soğanları, gayet ufak kesilmiş havuçlar eklenir ve sararma- malarına dikkat edilerek kavrulur. 4 budak su konulur. Kaynayınca kere- vizler, demet halinde dereotu ye may- danoz, biraz toz şeker, tuz, ufak kesil- miş patatesler ilâve edilir. Tencere- nin kapağı sıkıca kapatılarak pişirilir. Sonra kendi kabında soğutulur, taba- ğa muntazam şekilde dizilir, üzerle- rine, önceden haşlanıp (o hazırlanmış bezelyeler ve dereotu serpilir. Semra CO (AKİS — 358 AKİS/28 beraberlerinde getirdikleri boya ile okulun dolaplarını boyuyor, kırık cam- ları takıyorlardı. - Dermeğin Ankara kolu; bu imkanı sağlayan Hava Kuv- vetlerine ne kadar teşekkür etse, az- ır. (Gestiğimiz hafta içinde (Çankayada. Dündar Özeyin eşi Necla Özeyin evinde, geliri, Tıp Fakültesinde açılan yeni çocuk öner serma- yesine yardımcı olmak üzere Bakım Derneği yararına bir çay veril- di. Ev sahibesi Necla Özeye hostes o- larak oODr. Bahtiyar De eşi Zerrin Demirağ ve siyah şık elbisesi- ni zincir bir kolye süsleyen Refia Çe- liker yardım ediyorlardı. Gelen misa- firler arasında, Türk-Amerikan Der- neği üyelerinden türk ve amerikalı ha- mallardan bir grup, feci bir haberden dolayı çok üzüntülüydü. O sabah, ağaç dikmek üzere Eymir golü civarına git- tikleri sırada, aralarından bir arka- daşlarının oğlu olan genç mühendis feci bir kazaya kurban gitmişti. Olay- dan haberi olmayan perişan anneyi evine nasıl ogötüreceklerini bir türlü bilemiyorlardı. Acı haber o gün her- kesi ayrı ayrı meşgul etti. Çayda bulunanlar arasında Jale senenin kadını seçilmiş olan Beraat Renda, terzi Belkıs Yalım, Kı- zılay Mavimeleklerinden, çoktan beri ismi işitilmeyen. Adalet İlkin, çok şık gri döpiyesi ve senenin modası beyaz kamelyası ile günün en zarif kadın- larından biri olan Nevin Bursalı vardı. Karayolları Personel Müdürü Bulut Gölenin ağırbaşlı ve zarif eşi Gö- nlü Göte, artık, çocukları biraz büyü- düğü için, ötedenberi arzu edip de katılamadığı sosyal hizmetlere katıl- maya karar vermiş. Bu arada, Köy Kadınlarını Kalkındırma Derneği ile yakından ilgili olarak sık sık, toplu halde, Güldarpı köyüne de gidiyorlar. Kendisini bu hususta en fazla teşvik eden, galiba Sanayi Bakanı Muammer Ertenin eşi Koçak... Feride Erten ve Zarife