28 Mart 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

28 Mart 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

T Bİ "bitmeyen veda devri" Başkent sosyetesinin ve bilhassa kordiplo- matiğin eğlencesi haline gelmiş bulu- Hadisenin kahramanları En- Elçisi ile sükseli eşi Bayan Subijak- to'dur. Subijakto'lar bundan aylarca önce Türkiyeden Yugoslavyaya nak- ledildiklerini bildirmişler ve her diplo- mat için âdet olan "veda devri"ni aç- mışlardır, o Endonezya Büyük Elçisi ve eşi Ankarada pek sevilen bir çift olduklarından o ayrılacakları (o haberi çift veda ziyaretlerine başlamışlar, ve bitirmişlerdir. Ama haftalar haftaları, hattâ aylar aylan takip etmiş, çekik gözlü güzel ile Amiral Büyük Elçi hep Ankarada kalmışlardır, veda yemekleri bittiğin- den bu sefer veda çaylarının keşfine mecbur kalınmıştır. Şimdi veda çay- ları da bitip veda devri hâlâ bitmedi- $i takdirde nenin keşfedileceği . pek çok ankaralı tebessümle düşünmekte- dir. Her halde hiç bir diplomatın veda devri şimdiye kadar bu kadar uzun geçmemiş ve bu kadar latifeye yol aç- mamıştır. Bu hafta bir diplomat şöyle'diyor- lu: — Bu bitmeyen veda ya Bit- memiş Senfoni mübarek! (Ges hafta cumartesi gecesi Operada, Verdi'nin (o 150. doğum ( yıldö- nümü dolayısıyla (oOAnkaraya (o gel- iş misafir ' italyan sanat- çıların iştirakile şahane bir ga- isimli eseri oynandı. Çok kala- balık olan gecede erkeklerin pek ço- gu smokinli, hanımlar kâmilen şık ve ağır elbiseler içindeydiler. İtalyan. Bü- yük Elçisi Luciolli ile eşi, Meclis Baş kanı Fuat Sirmen ve eşi Ayten Sir- menle (o beraberdiler. (o "Basınsevmez diye meşhur Meclis Başkanımız, ant- raksta, bardak bulamadığı için şişe ile gazoz içiyordu! oOEmekli General İzzet Aksalur ve pek zarif eii Men- veş Aksalur barmurad, bu galayı da kaçırmamışlardı. Nasır Zeytinoğlu ön li'den sıralardaydı. Dr. Fahri Kurtuluş ve e- şi. Vakıflar Genel Müdürü, opera ve konser kaçırmıyan Nihat Danışman, yüksek mimar Turgut Gökberk ve eşi ve İstanbul dönüşü epeyce incelmiş, siyah elbisesi ve orijinal (o kolyesi ile pek şık olan eşi Sevim Erkaslan, yük- sek mühendis Ör. Dündar Ari ve eşi Neşide Ari, yüksek mühendis oÇetin Talim, Operacıların locasında Cüneyt Gökçer -koyu renk elbise giymişti- Ayten Kaçmaz ve dostları ile, her za- mankinden çok miktarda yabancı. bil- Bayan Subijakto Tükenmez veda hassa italyan vardı. İki-üç kadar da italyan çocuk gelmişti. A vkara Koleji ile, Türkiye Ruh Sağ- lığını Koruma Derneğinin müştere- ken tertiplediği filmli konferansların beşincisi, geçen haftanın başında salı gecesi. Lise konferans, salonunda ve- rildi. "Düşmanlık Duygulan" konulu konferans, şimdiye kadarkilerin hep- sinden daha kalabalık oldu. Salona pek çok iskemle ilâve edildiği halde, çok kimse de ayakta kaldı. Bu defa haberler İlk kısımdan bazı öğretmenler de, gel- mişlerdi.. Velilerin çoğu başka ahpab- larını da haberdar etmiş olacaklar ki, Kolej muhiti haricinden de bazı si- malar göze çarpıyordu. Cumartesi günü aynı Derneğin kongresi, (o Karanfil sokaktaki (Ruh Sağlığı Dispanseri binasında yapıldı. Faaliyet raporunun okunmasından sonra otuz kişilik: idare heyetinin se- çimine geçildi. Bu toplantı da epeyce kalabalık oldu. Gerek meslekten olan- lar, gerekse hariçten ilgi duyarak üye olmuş olanlar, güneşli havada, cumar- tesi gününü oakşama kadar burada geçirdiler. Kongrede bulunanlar arasında han Öztürk, Dr. Yusuf Savaşır, İnci İlkray, Babür Ardahan, İnan, Galip Kardam, Feriha Baymur, Zey- nep Tanaydın ve daha bir çok üye vardı. K Zılay Çankaya Şubesi, o geçtiğimiz hafta yaptığı bir törenle, fakirler için açtığı elsanatları kursunda bir ay Sekreteri Adnan Öztrak ile Çankaya Şubesinin bütün mensupları ve Sa- nayi Bakanlığı ilgilileri hazırdılar. Kİ Öğretmenleri ile Haberleşme ve Yardımlaşma Derneğinin üyeleri, hâmisi oldukları köye gidebilmek i- çin gereken vasıtayı Bava Kuvvetle- rinden temin ederek, geçtiğimiz cu- martesi günü Çubukun Güldarpı köyü- ne gittiler. İlkokulun ihtiyacı olan çe- şitli ders araçlarını da birlikte götü- ren üyeler, köyde, güneşli bir günde, okulun bahçesinde anneler, babalar ve çocuklarla bir bayram havası yaşa- dılar. Hanımlar öğretmen ve anneler- le konuşurlarken, Derneğin üyesi olan, Deniz Kuvvetlerinden hami subaylar. AKİS/27