12 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

12 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

T li'den haberler Haftanın başında Pazartesi günü, Tunusun bağımsızlık (o yıldönümü dolayısıyla Elçilik binasında bir kok- teyl verildi. Oldukça kalabalık olan kokteylde, havanın o sıcaklığı yüzün- den, çok kimse bahçeye çıkmayı ter- cih etti. Geçen seneye göre pek si- kışık olmayan toplantıda Sovyet Bü- yük Elçisi Rijov, Habeşistan Büyük Elçisi, kordiplomatiğe mensup daha b Dışişleri Bakanımız Feridun Cemal Erkin, o gece alabil- diğine konuşkan olan Fahrettin Kerim Gökay, İzzet Aksalur ve eşi Mehveş Aksalur, Kızılay Umum Müdürü Mu- zaffer Akın ve eşi Hatice Akın, Kizı- lay İdarö Heyeti Başkanı Dr, Fikret Pamir ve eşi, Adile Ayda, Vedat Abut Ve eşi Muallâ Abut ile Leylâ Çambel vardı, Apkara apk GR toplantıla- rında bazan enteresan konuşmalara kulak misafirliği ediyoruz, Meselâ, ü- yelerden Rahmi Güneş (A/P.) geçen- söz istedi ve hanım üyelerin faz konuşmalarından yakınarak : “— Bizg hiç konuşma sırası gelmi- yor. Konuşabilmek için bir dahaki se- fere dünyaya yazar yahut avukat gei- meliyim!” deği, “*— Konuşmak istiyorsan, dünyaya ik olarak gelmelisin” sesleri du- u, Fakat Güneş, iy için bi- le olsa, kadın olma riskini göze ala- madı!,, m e Kulübü üye- leri, sıcak havalarda hemen bütün günlerini, dalma serin olan Kulüp bahçesinde geçinmeyi tercih ediyor- lar. Bu arada erkekler, akşam Üzer- leri, günün yorgunluğunu okortiarda top Geçenlerde bir akşam Üzeri yine Kulüpte kimler, kimler yoktu ki... Bayan Araf, Leman Terzioğlu Ve Ni» rer gün ara ile vefat ettiler: kendisine lâyık olmasına dikkat ileri gelenleri bulundular. T hal Güven oyun masası başındaydılar. Başka bir tarafta, otobüsle yapılacak Avrupa gezisinin organizatörlerinden Selva Tamkan, yol paralarını ve re- simlerle nüfus topluyordu Fakat nedense ,hanim üyeler, nüfus kâğıtlarını ısrarla bırakmak istemi- yorlardı. Son gün getirecekler galiba. Akşam üzeri beyler sökün etmeğe baş- ladılar Eski galatasaraylı sporcular- dan Suavi Atasağun, hiç yorulmadan uzun zaman tenis oynadı, Hindistan Büyük Eiçisi hem Kulübü, hem oyun- cuların tekniğini çok beğenmiş olacak ki, hemen üye oldu, Libyanın Anka- raya yeni tâyin olunan Büyük Elçisi! Abdüsselâm Busayri de mütad akşam nargilesini Kulüpte içmeğe başlamış. Eski ankaralıların çok iyi tanıdıkları bu, iyilik ve nezaket timsali türk dos- tunun Libyayı temsilen Ankaraya ge- lişi herkesi pek çok sevindirdiği gibi, kendisi de buraya gelmekten çok mem- nun, Yüksek mimar Muhittin Gürel! yalnız olarak geldi. Güreli ne kortta, ne de oyun masasında görünüyor. Da- ha çok dostlarıyla konuşmayı tercik ediyor. - Çeneye de spor yaptırmak lâ- Zzım, diye düşünüyor galiba! - (Gecen haftanın ei? Cumartesi günü, bütün ilkokullar tatile gir- diler, Muhtelif okullarda törenler ya- pıldı ve karneler dağıtıldı. Bu arada, bir yuva dâ iki ay içinde yaz tatiline Tandoğan meydanındaki Zü- «5. Binssının inşa tarzından eğitim metodlarına kadar her şeyi çok yeni ve değişik olan bu okulda yazın, bir ay süreyle, Türki. yedeki bütün ana okullarından gelecek öğretmenler için bir seminer açila- cük. Böylece, bu güzel tesisten bütün yaz istifade edilmemesinden üzüntü duyan eüerjik okul müdiresi Zekiye Gülsel bir bakima iç huzuruna kavüş- muş olacak, Hem bu seminer, Ana- doludan gelecek öğretmenler için de çok istifadeli olacağa benziyor. Okul, kapanış dolayısıyla, toplu »- larak bir tören hazırlamamiş, her sı- nıf öğretmeni ayrı ayrı bir şeyler ha- zırlayıp kendi velilerine - göstermeyi uygun bulmuştu, Küçükler de bu gün için ayrı bir itina ile giydirilmişlerd!. Sınıflardan" birine girdik Kapıda, sınıf öğretmeninin ismi yazılı: Zuhal Tuncel, Çocuklarda ayrı bir sevinç ve kaynaşma göze çarpıyordu. Küçük- lerin boyuna göre yapılmış uzun ve