12 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

12 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TULIDEN HABERLER alçak masanın etrafına küçücük 1s- kemleler sıralanmıştı, Bardaklar ve tabaklar hazırdı, Ortada, üstünde 6 müm bulunan bir pasta vardı, Öğ- rencilerden küçük Ayşegülün yaş gü- nü imiş. Annesi de gelmiş, kızının ar kadaşlarına ve öğretmenine (masayı hazırlıyordu. Öğretmenleriyle beraber şarkılar söyleyip oyunlar oynıyan kü- çükler de biraz sonra masanın başına geçtiler, Beş mumu üfliyen arkadaş- larını, kendilerinden umulmıyacak ka dar düzgün cümlelerle kutladılar, Bu arada, çocukların wi içinde yaptıkları şeylerin sergilerini ilgi ile izledik oOEni konu düzgün resimler, plasterin işleri, kâğıttan sepetler, elişi kâğıdından yapılmış hasır işlem, kü- çüklerin her biri ile ayrı ayrı meşg'i olunup, kabiliyetlerinin ortaya çıkarıl- dığını gösteriyordu, * (Gecen haftanın sonunda, Cumartesi akşamüzeri, Balin Oteli salonların- da Selim Sarperin kızı Ayşe Sarper ile yüksek mimar Şevki Vanlı evlen- diler. Akşamın geç saatlerine kadar devam €den kokteyli çok kalabalıktı. CHP den pek çok tanınmış sima, kor- diplomatikten bazı kimseler, mimar- lar ve Forumcular kalabalığın ekseri» yetini teşkil ediyordu. Yeni evlilerin nikâh şahiitlerinden biri Nâsır Zeytin- , Günün şeref misafirleri İse ETTE TARA PİT İİİ | Lİ #1 KİR İN OL AP E TşİE rel ALGO Alınız >) | (AKİS — 995) bir gününde görünüyordu, Gelin uzun bir gelinlik giymişti, çok cici ve Ssevim- li bir hali vardı, Siyah elbiseli de- mat, ikinci defa evlendiği halde çok heyecanlıydı. Düğünün misafirleri a- rasında Turhan Feyzioğlu ve eşi Ley- lâ Feyzioğlu, Bülent Ecevit Ve eşi, Feyzioğlu ile sık sık sarmaşdolaş olan Turgut Cansever, (Mehmet Baydur, yüksek mimar Selçuk Milâr ve tatlı e- şi Aynur, Orta Doğu Teknik Üniversi- tesi Dekanı Abdullah Kuran, Rektör Fe'mal Kurdaş, Prof. Cahit Talas, Muammer Aksoy, Şerif Mardin ve za- rif eşi, Kemal Satır ve eşi, Metin And, ve ressam Cemil Eren vardı. * pazar günü, havanın bozuk olmasına rağmen, artik yazın gecikmesin- den usanan ankaralılar gene otomo- billerle şehir dışına, gezmelere çıktı- lar, Bu arada İstanbul yolu üzerinde kırkıncı kilometrede Mehdikavaklara gidenler, hafif çiseleyen rağmen iki-üç arabanın olduğunu gördüler, Devrilmiş bir ağaç kütüğünün yanında (yaktıkları ateş- te becerikli bir zat bir kuzu budunu çevirmekle, Meşguldü, Akşam üzerine doğru üç arabalık yeni bir kafile gel- di: Güzel bir siyah Mercedes'le Dr. Cazip Sümer ve eşi Gönül Sümer, ar- kalarındaki Wolkswagen'de arkadaş- lsrı Dr. Cengiz Kevenk, eşi Ve çocuk- tan... Fakat hava iyice bozduğu için Kafile fazla kalamadı ve şehre döndü, Ck Kızlay Genel Merkez Kurulu üyesi emekli General Şükrü Ansay, evi- ni ve muayenehanesin! İstanbula nak- lediyor. Muayenehane eşyalarının ta- maminı satmış, Nakilde kolaylık ol- mak Üzere ev eşyalarında da azaltma düşünüyormuş. * elek Güz, hafta başında, annesinin rahatsızlığı ohaberi üzerine acele olarak İstanbula gitti, Tfürk-Amerikan Ee Demeği nin kapanış çayı Amerikan Büytik Elçisinin evinin bahçesinde, geçen hafta Perşembe günü yapıldı Ev sa- Wibesi bütün salonlarını açmıştı Çok güzel bir büfe hazırdı, Fakat misafir- lerin çoğu yemyeşil, geniş, güzel bah- cede oturmayı tercih etti, O gün eski idare heyeti vazifeyi yenilere devret- ti, Bayan Mevhibe İnönü siyah, geniş kenarlı oObir şapka giymişti. Ayten Sirmen, kızı ile birlikte gelmişti. Dr. Muzaffer Paykoçun arasındaydılar. * aftanın sonunda Pazar günü Golf Kulüp gene çok kalabalıktı He- men hemen bütün üyeler gelmişlerdi. Amerikalılarla türkler arasında golf müsabakaları yapıldı Amerikalılar kazandılar, O gün kulüpte, büyükten çok çocuk vardı (Ellerinde frukolar, dondurmalar olduğu halde, ortalıkta dolaşan kızlı erkekli bir sürü türk, a- merikalı, alman çocuk.. oYeta Çomo, gazetelerde kendisinden bahsedilme- sinden hoşlanmıyormuş! Yana yakıla anlatıyordu, Sağtürler ise, zararlı Ol- oğluyla gelmişti, Bayan İnceer, golf- çüler için hazır! dolmalara Tendi durdu, Nihayet yeni iyileştiğini göze alarak acıdılar da ona da dolma getirdiler Rahat etti. Bazısı. böyle İs- teyerek dolma yutuyor galiba! ŞAFAK Manifatura - Mefruşat Mağazası V MEHMET ve TURGUT GÜDÜLLÜOĞLU Zengin, yeni çeşitleri ile her ciws ve kalitede Pamuklu, İpekli Kumaşlar, Perdelik ve Döşemelik mevcuttur, Yenişehir, Atatürk Bulvarı 88/A -— Ankara Telefon : 12 77 50 (AKİS — 999) AKİS/27 ;