12 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

12 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

ma papatya ile zenginleştirilmişti. Koton jerselerden, şantuğdan yapıl- mış çok sade görünüşlü prenses elbise ler biyeler ve nervürlerle, ufak bir te- Terruatla gerçekten hem işık, hem kul lanışlı olmuştu. kolsuz ve -elbise- Defilenin yıldızı nin ön kısmı çok hafif işle süslenmiş en ile de sokak kıyafeti ve Tesmi bir kıyafet olabilirdi, Tam kolsuz, kir mızı ve beyaz sutaş İle çevrilmiş bir kolsuz yaz tayyörü, emprime Ceketli düz bir elbise, bir keten emprime par desü-etek takımı, alttan birkaç par- mak lâcivert iç eteği gözüken beyaz koton bir modern tünik de çok rağbet gören kiyafetler oldu, Giyimli elbiseler iyimli elbiselerin en pratikleri, vaz Va kış giyilebilecek olan renkli Krep lerden yapılmış olanlardı. Çoğu arkâ- da çiçekle ve vücudu kalınlaştırmayan drapeli panolarla giydirilmiş, önden düzgörünüşlü plbiselerdi. Bir empri- me ağır yaz tayyörünün elbisesinin be deni de salkım şeklinde işlenmiş pul larla süslenmiş, fakat renkler itibar'v le kibar kalmasını bilmişti. Şifon bir elbisenin modaya uyguh olarak ovuk kolları vardı. Yaka şifondan yapılmış ölçeklerle meydana gelmişti (o Kolsuz Ve yakasız sifon pardesüden ise cicek İ! Kolye-vaka, pardesünün yakasi his- “sini vererek gözüküyordu. Defile cok güzel iki gelinlikle bitti, Ririsinin duvayi diğerinin de tülü çok uzundu ve pek çok alkıslandı. Dernekler Favdalı bir dernek AAA Kadınları (OKültür Derneği, cok başamlı bir çalışma yılından sonra Amerikan Büyük Elçi- sinin evinde, Elçinin eşi Mrs, Hare'in verdiği bir kapanış cayı ile tatile gir- di. Mrs Hare. 600 kadar üyeye o gün evinin büyük kabül salonları ile be- raber bahçesini de açmıştı, Şemsiyeli masalarda oturarak sohbet eden Üye- ler yüklü bir çalışma wihnmn yvor- gunluğunu çıkarmağa çalışırken. ge- lecek wiki faaliyetler için fikir teati- sinde bulunuyorlardı. o Bayan İnönü ve Bayan Sirmen şeref misafirleri o- larak çayda hazırdılar. Türk-Amerikan Kadınları Kültür Derneği iki mefaleket mensubu kadın lara bü f&i memleketin kültürünü da ha iyi tanıtmak amacıyla kurulmuş, fakat kısa zamanda, bü amaç Getra- AK1S,20 fında yapılan çok sistemli bir çalışma ile Ankara çevresinde, köylere kadar uzanarak çok çeşitli sosyal (faaliyet ler ile ilgi uyandırmış, muntazam ay lık haber bültenleri, boş zamani de- geflendirme okonusunda ve kültürel sahada girişilen teşebbüslerle (o Baş- kentteki birçok derneğe âdeta Örnek olmuştur. Dernek, evlerde grup faali gırgır GIRGIRL & DORMEN ZEVKTİR. YORMAZ V TOZ KALDIRMAZ ıp» R (AKİS — 993) yetlerinde bulunarak, devamh ye muntazam toplantılar yapmakta ve aylık yemek toplantılarında da, herbir faaliyet grupunun haşırladığı (prog- ramla, bütün fyeleri ayda bir defn bir araya toplamaktadır, Yönetim Kurulu ile bütün üyelerin hep bern- ber faal oldukları çök ender dernek- lerden biri olan Türk-Amerikan Ka- dınları Kültür Derneği, gelirini burs lu öğrencilere, gecekondu omıntıkala rında açılan Okuma odalar ile köy çalışmalarına harcamaktadır. Hâlen 22 si ilniversitede ve Tsi teknik Okul larda okuyan 29 burslu öğrencisi, 3 okjıma odası vardır, Ankara yakının - da iki köyde. Yavrncak ile Çerkez- höyükte muntazam faaliyetlerde bu- İunmaktadır. Bu iki köyde de dern:- ğin birer ev ekonomisi kursu vardır Burada köv kızlamna ve kadınlarına el sanatları, ev idaresi dersleri, sağlık bilgileri verilmekte, ayrıca yuvada, m- kul çağına gelmemiş çocuklarla mes gul olunmaktadır. Yeni yönetim kurulu (Osul çağındaki çocuklara gösterilen el sanatları dersi köylerde ayrıca büyük ilgivle karşılanmaktadır oo De“ nek her iki köyde birer çamaşırhana vapılması icin köylüye maddi ve mâ - nevi yardımda bulunmuş, okulun o- narilmasına önayak olurken köylüler arasında isbirliğini de sağlamıstır Köv çalışmalarında ve diğer biiin çalışmalarda demek, vetişmiş (o ele- manlardan, ev ekonomilerinden, kiz teknik öğretmen okulu yuva öğre mMenlerinden va diğer (uzmanlardan faydalanmakta, onların işbirliğini sağ lyarak bilgiye en önde yer vermek- tedir Dernek her çalışma yılı bir kongre vapmakta ve yen! Seci. len yönetim kurulu, tatilde calışma programını hayırlıyarak, Bvlüldeki ©- cilış çayında bunu bütlin üvelere tak dim etmekte, onların işbirliğini “ste- mektedir Amerikan Büyük Elçisinin evin de verilen kapanış çavında Eski vö- netim “kurulu yerini Venisine terkat- miş, gecen vin Başkanı Beria Ke- rem yeni Başkan Refia Çelikeri Üyr- lere takdim etmiştir. Dermefğin tüzü- #üne göre bir başkan iki yı üstüste başkanlık edememektedir o Teamüle göre, genel olarak, yönetim kurulu toptan değişmekte, böylece (herkese, sorumluluğa katılma imkânı verilir- ken, yorulan yönetim kurulunun «'n sonunda olup, -7 'si türk, 7'si amerikelıdır