12 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

12 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

SOSYAL HAYAT Moda Bir özel defile irçok batı Ülkelerinde hastahane- ler, gerek gönüllü kolları, gerekse hastahanede görevli (oşahısların ken- di aralarında kurdukları topluluklar ve kollarla aynı zamanda sosyal faa- liyet merkezleri halinde, birçok alan larda topluma yararlı olmağa çalışır- lar. Hastahanelerin soğuk havalı bi- rer tedavi kurumları halinden <1. kıp sıcak bir ev havasına kavuşması, personelin ve bütün görevlilerin bağ- lılık ve anlaşma içinde çalışmasını kolaylaştırıcı bir takım sosyal faali- yetlerin tertiplenmesi ile de yakın- dan ilgilidir. Hastahane mimarisi, hastahane atmosferi, İlerleyen tıpla beraber, aynı hızda bugün büyük bir gelişme göstermekte, bu atmosfer has tanın tedavisi Üzerinde ön plânda et kili olmaktadır. Bugün : birçok hastahanelerimizin gönüllü. yardımcı kolları vardır H cettepe Tıp Fakültesinde bu gönül- lü koluna ilâveten şimdi bir de dok- tor eşleri kulübü açılmıştır. . Bu kol, hastahanenin birçok sosyal lerini hazırlamak Üzere ayda bir defa, doktor eşleri arasında bir tanışma Ve kaynaşma toplantısı tertiplemekte Ve bu toplantıda ilginç bir konferans Va ya herhangi bir kültürel faaliyet de yer almaktadır Haziranda Aysel Doğramacının 6- vinde toplanan doktor eşlerine, An karanın tanınmış terzilerinden Ve- dla Aksoy zarif mankenler Ve çok şık, pratik yaz kıyafetleri ile demonstras- yonlu bir giyim ve moda konuşması yapmış ve bu sık, güzel defile toplan- tıda hazır bulunan 65 Üye tarafından büyük bir ilgi ile )zlenmişt"” Kullanışlı, fakat romantik “€eni modanın büyük özelliği hem “kullanışlı ve giyimi kolay, hem de ufak teferruatlarla romantik ooluşu- dur” diye sözlerine başlayan Vedia Aksoy, çok şık, yarı klâsik, yuvarlak yakalı bir lâcivert yaz tayyörü giyin- mişti, Elbiseler geçtikçe, kısa cümle- ler halinde bu pratik, fakat romantik modayı misalleriyle anlattı Manken ler 'Tülin Tezgören Gülter Gülsen ve Serap Ertansel daha çok Vedia At soyun kreasyonu olan kıyafetlere ce rekli kişiliği verebiliyorlar, bol obol alkış topluyorlardı. Mevsimin moda rengi fıstık vesi)!, pembe ve sam idi Lâcivert . Beyn? kombinezonu da en başta geliyordu Vedia Aksoy, sırtı blüzan bir fular Defileden bir sahne Güzel ve yakışıkk emprime elbisede, pembe, sarı ve por- takal renginin çok değişik ve yepyeni bir şekilde karışımından doğan âhen- ge de işaret ederek, bu mevsim çok görülen mi renk kombinezonla- rından bahset Bilindiği gibi, bu mevsim pano liğin bir tarafında bulunan herhangi bir desen belirli bir biçimde kulla- nılmaktadır, Vedia Aksoy, defilesinde, bu moda pano kumaşların daha de- gişik olarak nasi kullanılabileceğin! gösterdi Siyahlı beyazlı bir pano kv maşın eteğe gelecek su kısmını çevir miş Ve uzunlamasına elbisenin ön Kis mını meydana getirmiş, düz siyahı da arkada kullanmıştı. Yılın biçimi "futunan Ve her kadına kolayca yas kışan, beğenilen, rahat giyilen biçim, vücuda yakın, fakat oturmayan, ets &e doğru düz hat halinde inen pren- ses biçim elbiselerdir. Vedia Aksoy bu biçimin, çeşitli yakalarla, değişik şekillerini gösterdi Bir fular empri- menin arkada. çapraz şekilde açı. lan yakası, abiye olarak elbisenin içindeki “ssenlerder İlham bir büyük kırmızi gülle süsleniyor. bir başka dümdüz. prenses biçimi fular elbise, sol yan dikişde çok hafif bir drape yapıyordu Gine düz beyaz bir keten prenses elbisenin eteği, icabın da çıkabilecek, Iki muazzam kabart- AKİS 29

Bu sayıdan diğer sayfalar: