12 Haziran 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

12 Haziran 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

A LİN Yu; HAFTALIK AKTJALİTE MEFECMLUAS KIBRIS OLAYLARI 11, 12 Haziran 1964, Sayı: 521 Cilt: XXX Örgeneral Lemmitzer gazetecilerle sohbet ediyor Beklenmedik misafir Müdahale Dostun dosta ettiği Bu haftanın ortasında, şu satırların yazılmakta olduğu sırada, Ankara- da Dışişleri Bakanlığında bir metin büyük bir dikkatle türkçeden ingiliz- Ceye çevrilmekteydi. Metin, Türkiye Başbakanı İsmet İnöntinün Amerika Cumhurbaşkanı (OLyndon Johnson'un kendisine gönderdiği mektubun ceva- bıdır; Cevap, bu satırların okunmakta olduğu sırada verilmiş olacaktır. Baş: bakan İsmet İnönü bü cavabında, ge- Tekirse Amerikaya gelmekten memnü- niyat duyacağını, ancak 15 Haziran- da Güvenlik Konseyi toplanacağına AKİS/6 göre o tarihte bir yeni durumun ha- sıl olacağını, bunun yanında Amerika- nın bir fikri olup olmadığını, yani kendisiyle ne görüşülmek istendiğin öğtenmesinde fayda bulunduğunu be- lirtmekte, bu noktalar aydınlandıktan sonra bir ziyaret icap ettiği takdirde kendisi için 20 Haziran civarının uy- gun düşeceğini belirtmektedir. Dışiş- leri Bakanlığı çevrelerinden belirtil. diğine göre İnönünün Gevabının tonu Johnson'un mektubunun tonudur, B» ton hakkında Beyaz Saray, yayınladı. gı bir tebiğde temasın “yakın mütte- fikler arasında yapılması mutad e- mas'"lardan Olduğunu belirtmiştir Anlaşılan “gayet açık kalp''la konu- ile Başbakan İnönü ge konuşmaktadı şan Johnson “aynı açik kalp'ıe Bakanlıkta bir elçi ohnson'un mektubu Ankaraya 4 Haziranı 6 Hazirana bağlayan ak- şanı geldi, Bir gün evvel, Ankaradak! Amerika Büyük Elçisi Raymond Ha- re'in kendisi, Dişişleri Bakanlığına Ve Başbakanlığa gelmişti Hare İle türk sorumlularının görüşmesi beş saat sür- dü, Amerika Büyük Elçisi kendiliğin- den gelmişti. Aldığı bazı bilgiler hak. kında bir müttefik sıfatıyla aydın- lanmak istiyordu, Başbakan İnönü va Dışişleri Bakanı Feridun Cemal Er kin kendisini aydınlattılar, Raymond Hare'in aldığı bilgiler Kıbrısa bir türk