4 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

4 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER kalabalık arasına karışmamaları, bun ları takip ederek olay yerinden uzak- larda yakalamaları da çok faydalı ol- muş, eskiden olduğu gibi tansiyon tam düşmüşken "Arkadaşımızı isteriz" diye başlıyan ve polis aleyhinde küfürler- le devam eden yeni olaylara meydan verilmemiştir. Bulanık su avcıları Bu gösterilere katılanların çoğunlu- gu iyiniyetli olmakla beraber, çe- neticesi ortaya çıkmıştır. Fuardaki A- protesto edeceklerini üniversiteli genç ler olayların (başlamasından 6 saat önce Emniyet Müdürüne haber ver- dikleri halde, yüksek tansiyon Mi lanamamış, tedbir atamamıştı tamirdeki idareciler Gir. kont: rolünü, ancak sabaha karşı, kendile- rini Ankaradan İçişleri Bakanının te- lefonla azarlamasından sonra sağlıya A.P Korkak kahramanlar Epey bir süredir kafasını dinlemek- te olan TBMM binası bu hafta- nın başında Salı günü, o Balonlarını, kuytu köşelerini ve koridorlarını yine politikaya açtı. Hafiften eriyen ogö- bekleri ve bu yüzden bollaşan opan- talonları ile güneş yanığı milletvekili ve senatörler AP kulisi denilen kori- doru doldurdular, çayın peşinden fru- şitli amaçlar pe- yuvarlarken peşindeki kötülerin, politika (o yaptılar. kendi emelleri i- Kıbrıstı, nümayiş- çin bu milli heye- lerdi, Makariosun canı kullanma ça- Nasır ile vardığı baları çok kötü o- anlaşmaydı, genç- lavlara da sebebi- 0 0 liğin (o heyecanıydı. yet vermiştir. Ger Ama, AP'nin önü- çekten, kötü ni- müzdeki (o aylarda yetliler bu olayla- yapacağı büyük rı - her biri ken di istikametinde - kullanmak için ol madik usullere baş rasında ara EE topluluğa karşı zor terileridir. kullanmak o duru- munda kalacağını söğlüyem yetkiliye: İstifa o et, isifa eti" diye ba- gırılması, AP o- tarafın dan evirilip çevi- rilmiş ve "Gençler İsmet Paşanın is- de sensin!" da bağırırmış: tifasını o istediler!" şekline (o sokulmuş. AP gazetelerinde Türkiyeden yükselen "Go Home" nidalarının bir "hükümet tertibi" gunu sanmak için ahmak olmak kafi midir, bilinmez. Hem de hükümetin tertibi? İnönü Hükümetinin.. Yani, sakin tavırdan dolayı milletin ve memleketin, çeşitli çevreleri tarafından insafsızca tenkit edilen İnönünün hükümetinin.. Eğer İnönü bir politikayı yürütmek için bir tek vasıtayı kullanmayacak adamsa, o vasıta sokak gös- Türkiyeden bir gün "Go Home" nidalarının yükseleceğinin, aylar ve aylar önce söylenmiş, yazılmış, haber verilmiş olduğu doğrudur. Ama şimdi, bu ihtar yapılmış bulunduğundan dolayı "O halde tertipleyen deyip bundan neticeler çıkartmaya kalkışmak insanı sadece daha kötü, daha az arzulanan yerlere götürür, Nasreddin Hocanın hika- yesi Türkiyede herkesin malümudur. Adam bindiği dalı kesiyormuş. Hoca alttan bağırmış: den hemen doğrulmuş, başlamış Hocanın peşinden koşmaya. Bir yandan "Düşeceksin!" Dal kopmuş, adam düşm "Sen benim düşeceğimi bildin, öleceğimi de bilirsin. Söyle, ben ne zaman öleceğim!," Şimdi Türkiyede, bu adamın bir amerikalı olduğuna dair çok kuvvetli hü Kıbrıs konusunda tuttuğu kongre de tartışma larda, en az b konular kadar yer tutuyor ve belki de daha fazla önem- seniyordu... oldu- hangi İlk olarak Sena- to Grubu toplana- cak, bir karara va- racak, daha sonra da ortak grup top lanarak (o meseleyi sonuca bağlıyacak- tı. Aslında bu me- selenin bir sonuca bundan üş. Düştüğü yer- bağlanması (o yılan hikâyesine obenze- miştir. A.P.'nin TBMM'yi olağanüs tü toplantıya çağı- rıp çağırmıyacağı, olay bu şekilde de inançlar vardır. Eğer Amerika Türkiyenin hiç bir hükümet tarafından Kıbrıs okonusunda gerlendirilmiştir. NATO içinde tutulamaz, ittifak bağlarını bugünkü gibi muhafaza edemez Oo tam olarak hükü- A a ol hale ne zaman geleceğini merak ediyorsa o sualin cevabı mevcuttur. (o met politikasının çok uğraşmıştır. Bu arada Türki- ye . Partisine mensup bazı asırı fikirler, göste lerin Türkiye ie Batı bloku arasın- daki bütün bağları kopartıra bir mahi yette gelişmesi için gayret göstermiş- erdir. İzmirdeki olayların (üzücü ve ara şekilde gelişmesinde ise yağmacıların tesirleri kesinlikle tesbit edilmiştir İzmir emniyet ilgililerinin çılgınlık de- recesine varan beceriksizlikleri ile İz- mir Fuarında Amerikan. Rus ve BAC pavyonlarının iki gece klübünün se- hirde bir Anglikan kilisesinin tahribi AKİS/14 Amerikada bu anlama kabiliyeti varken, her halde pek yalanda.. bilmişlerdir. İstanbuldakl (miting ise gençliğe yakışır şekilde, kanuni ve nezih ölçü- ler içinde başlamış, aynı şeklide so- nuçlanmıştır. Milletçe istenilen, türk çenelerinin, asil heyecanlarının yan- lış anlaşılmamasını sağlıyacak tedbir- leri almaları, protesto hareketlerinde kanunlara, insanlık prensiplerine mut lak bağlı kalmaları, (o aralarına kötü niyetlileri | hırsızları, yağmacıları sok- mamalarıdır karşısında yer alıp almıyacağı uzun za man bir türlü açık- lıkla (o anlaşılama- mıştır. Elbette ki bahat AP'nin bu konudaki politikasını da değildir. Mesele, İnönüyü politika takip etmekle suçlayanların. Zati Sunguru aratmıyacak bir esrarı isteyerek devam ettirdiklerini etmektedir. Bu esrar o kadar devam etmiştir ki, neticeyi hala bek- leyenlerde yavaş yavaş şu kanaat u- yanmak : Türkiyedeki ana mu- halefet partisinin ya ağzı çok sıkı ya da söyleyecek şeyi yok . Neyse ki Salı günü bir nokta belli olmuştur. Belli