4 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

4 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin Yurttan Ferit Melen Yolculuk var Seyahatler -- Maliye Bakanı Ferit Melenin başkan- lığında bir heyet, Para Fonu ve Dünya Barakası yıllık gu- yernörler toplantısında bulunmak üzere, haftanın baş- larında Sah günü Japonyaya gitti. Melene bu seyahatte, Devlet Plânlama Teşkilâtı Müs- AKİS /4 getirdiği Akisler teşarı Memduh Aytür, Dışişleri Bakanlığı Genel Sekre- terlik İktisadi İşler Yardımcısı Kâmuran Gürün, . Bankası Genel Müdürü Ziya Kayla ve Hazine Genel M dürlüğü Başyardımcısı Mahir Avlun refakat diizkledik. ler. 7 Eylülden 11 Eylüle kadar devam edecek olan bu toplantıda heyet mensupları, Konsorsiyum üyesi devlet- lerin temsilcileri ile görüşecekler ve 1965 Yılı Programı- nın dış finansmanı ile ilgili kulis faaliyetinde buluna- caklardır. Bu arada Dünya Bankasından alınacak bir kredi de söz konusudur. Geçen yılki guvernörler toplantısı o Washington'da yapılmış ve Türkiyeyi temsilen bu toplantıya o saman Başbakan Yardımıcısı bulunan Ekrem Alican ile Mali- ye Bakanı Ferit Melen katılmışlardı. Bu yıl da Kemal Satır görüşmelerde ilk günden itibaren bulunmak iste- MİŞ, ancak Parlâmentonun hafta içinde Perşembe günü için acele toplantıya çağırılması üzerine son dakikada bu seyahatini tehir etmek zorunda kalmıi Heyetin Japonyaya hareketinden önce a bir de- meç veren Melen şunları söyledi: "— Doksan devletin mümessillerinin katıldıkları bu toplantılarda, umumiyetle dünyanın ekonomik durumu, Banka ve Fon üyelerinin kalkınma gayretleri, az gelişmiş memleketlere yapılacak yardımlar, dünya ticaretinin ge- liştirilmesi, para istikrarı gibi bütün dünyayı ilgilendi- ren konular üzerinde durulur. Bu yıl tahsisen bundan evvel Cenevrede Birleşmiş Milletler Ticaret ve Kalkınma konferansında ( alınmış olan bazı kararlarla, dünya likidite meseleleri ve artan dünya ticareti karşısında yetersiz hale gelen dış tediye vasıtalarının ön plânda münakaşa konusu olması muh- temeldir. Bu konferans aynı zamanda üyelere ri te- maslar yapmak imkânını vermektedir. mkândan faydalanarak, biz de memleketimizi ilgilendiren çeşitli konuları Dünya Bankası, İktisadi Yardım Teşkilâtı ve yal , memleket mümessilleriyle tetkik etmeğe çalışa- cağı mi --Milletlerarası oGelişme Cemiyeti, Tür- kiye Sınai ve Kalkınma Bankasına 5 milyon dolarlık bir kredi. açtı. Dünya Bankasının bir şubesi olan Cemiyetin verdi-