4 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

4 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

olan nokta AP nin TBMM "yi Kıbrıs konusunda Hükümetten bilgi oalmak için olağanüstü toplantıya çağırma- ya artık kesin olarak karar verdiği- dir. AP nin bu karan taksit-takstt çıktığı için siyasi çevrelerin (obunun karşısındaki tepkileri "çok ükür!" nidasından başka bir şey olmamıştır. AP Cumhuriyet Senatosu Grubu Salı sabahı saat 10 'da toplandı. AP içindeki mücadelede Saadettin Bilgiç ve ekibinin karşısında yer o alanlar- dan çoğu AP 'li senatörler arasında olduğu için bu toplantı, katılmıyan- ların da neticesini merakla obekledi- ği önemli bir toplantı idi. Acaba Bil- gicin tezi olan "olağanüstü toplantı" Bilgice muhalif senatörler tarafından nasıl karşılanacaktı? Daha bir hafta önce Bilgice muhalif olanlar bir bil- diri yayınlamışlar ve TBMM 'nin ola Şanüstü toplantıya (o çağırılmasnın Büyük Kongreyi kazanmak için bu- günkü Genel Başkan Vekili tarafın- dan çevrilen bir dalavera (o olduğunu iddia etmişlerdi... Kayaların ayan "Dursa Senatörü Şeref Kayalar yap- tığı konuşma ile bu konuda he- yecanlananların haklı olduğunu ( is- pat ediverdi. Toplantıda ilk konuşma sıralarından birini almış olan Kaya- lar hiç de Bilgiçin havasını çalmıyor- du. Bir kere Hükümetin politikasına ne manaya geldiği pek belli olmıyan kulplar takmaya kalkışmadı. Kayalar, daha çok teklif olunan olağanüstü toplantıya çeşitli kulplar o takıyordu.. Hükümetin Kıbrıs politikasının şart- lara ve icaplara uygun düştüğünü söyleyen Bursa Senatörü, hukuk bil- gisini de ortaya koydu ve arkadaşla- rına: — Sebep dedi. bulmalıyız o halde" Kayaların makül bir sebep bu- lunmasını istediği konu, Meclisin ola- ganüstü toplantıya çağırılması (o idi. Şeref Kayalar, durumu tahlil ve Hü- kümetin bu toplantıda güven oyuna gidebileceğine işaret etti, suratını iyice ciddileştirerek kendine omahsus esprilerinden birini daha patlattı : YURTTA OLUP BİTENLER Eğer hazırsanız iktidarı ala- bilirsiniz!" Kayalar neticede sözlerini "Bari Meclisi toplamışken Gensoru açalım" şeklinde bir teklife bağlayıp (o kürsü- den indi. Fakat konuşmasının yarat- tığı heyecan pek kolay çözülmedi. Se- natörlerin içini bir sıkıntıdır sarmış- ti. Ya İsmet Paşa Güven Oyuna gi- der de iktidar kendilerine ikram edi- lirse ne yaparlardı?. Hele böyle karı- şık günlerde... Kayalardan sonra ko- nuşan senatörler Meclisin (yapacağı toplantıda, Hükümetin Kıbrıs Ohak- kında vereceği izahattan evvel bir ka- rara varılmamasını istediler. Ne olur ne olmaz, AP İçin manevra sahası daraltılmamalıydı! Gerekirse ri- cat imkanları daima elin altında ol- malıydı... Senato 'Grubu böylelikle Meclisin e ei toplantıya çağ- rılmasını kabul ett Ortak Grup ise öğleden sonra saat 15'te toplandı. Söz alan Genel Baş- kan Vekili Saadettin, Bilgiç Batı Ana dolu turnesinde çağırdığı türküleri tekrarladı. Hükümet hiç bir izahat A.P. Grupu toplantı halinde Taksitle karar. AKİS/15