4 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

4 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 24

Tü Ticaret Bakanı Fenni İslimyeli, ma- kam arabasıyla İstanbuldan Anka. raya gelirken, Adapazarındaki parke yolda arabanın benzini bilmiş. Bu- nun üzerine Bakan, otostopla ilk ben- zin istasyonuna giderek, benzin bul- içi şoförüne yardım etmiş. * Halen Sökede bulunan Tekin Arı- urnu, orakla tanıştığı turistlere, kendisinin, Ragıp Gümüşpalanın ye- rine A.P. liderliğine aday olduğunu söylüyormuş. Giresun milletvekili Naim Tirali, birlikte bir Karadeniz seyahatine li'den çıkmak üzere Fransız Basın Ataşesi- ni davet etmiş. Beraberce, Sovyet hu- dudundaki Sarp köyüne kadar gide- ceklermiş. Ankarada pek çok dostu bulunan ve birçok derneğin o faal üyesi olan, Yargıtay üyelerinden Melâhat Rua- can hâlâ İstanbuldan dönmedi. Adli tatil sonu olan Eylül başında Anka- raya dönmesi beklenen Ruacanı dost lan pek özlemişler. * Geçirdiğimiz haftanın sonunda, Cu- martesi gecesi Tıp Fakültesi rad- yoloji doçenti Dr, Cengiz Kevenkin Tören lesi tamamlandı. safında Ankaralı gazeteciler birer yuvaya sahip olacaklardır. Ankara gazetecileri geçen hafta içinde mutlu bir gün id- rak ettiler. Ankara Gazeteciler Sendikasının Il. Yapı Kooperatifi yöne- ticileriyle Ankara Belediyesi yetkilileri arasında bir tapu tescil muame- böylelikle sosyal omesken ev- Gazeteciler kendilerine bu imkânının sağlanmasında yardımcı olanlara minnet hissi ile doludurlar. Haftanın başında yapılan törende Belediye yetkililerinden Belediye Reis Muavini Ali Çankaya ve Tapı Kooperatifi yetkilileri tapuları imzala- mışlardır. Böylelikle mesleğin çilesini çekmiş basın mensupları biç değil- se er kirası derdinden kurtulma yolunda ilk adımı atmış olmaktadırlar. AKİS/24 haberler evinde büyük bir parti verildi o Dr, Kevenkin eşi Gail Kevenkin kızkar- deşinin o gece Amerikada (yapılan düğünü şerefine yapılan toplantı, ge- cenin pek geç Saatlerine kadar sür. dü. Davetliler arasında, kocaları türk iki amerikalı hanım, Dr. Cazip Sü- mer ve pek neşeli eşi Gönül Sümer, gazeteci (Tuğrul Aşuroğlu ve alman eşi, Maliyeci Muhsin Ülker ve güzel sesli, sevimli eşi Nezihe Ülker, eski Kara Kuvvetleri (o Komutam emekli General Muhittin Önürün kızı Sumru ve yeni evlendiği eşi Dr, Doğan Sin- del, İller Bankası omamurelerinden Şendâ Soylu ve Dr, Cengiz Kevenkin delaletiyle evlenmiş olan çok yakın iki çocukluk arkadaşı vardı Bebeteki Türkiye Çalışma Kamp- ları Teşvik Derneğinin faal üyele- rinden -ikisi erkek, ikisi kız- dört genç, geçen haftanın içinde son çalış- tıkları bölge olan Gaziantepten oto- stopla Ankaraya geldiler. Delikanlılar ingiliz, kızların ise biri iskoç, diğeri türk. Delikanlılar Cambridge mezunu, türk kızı ise Arnavutöröy Kolejinin yük sek kısmına devam ediyormuş. Aynı i- deal için çalışmak isteyen bu gönüllü gençler, 20-25'er kişilik kamplar halin- de, yurdun muhtelif yerlerinde yapıcı faaliyetlerde bulunuyorlar. Gittikleri yerlerde onların şevkle ( çalıştıklarım görünce köylü de kendilerine yardım ediyormuş. Yaz başında ise, birçok köye sıhhi belâlar yapmakla başlıyan bu gençler o Tekirdağ ve Erdekte yol, Mersin ve Kayseride okul yapmışlar. Afyonda düden onarmışlar. Dört genç, içlerinden birinin Ankara- da, Devlet Plânlamada uzman olan babasının evinde iki gün istirahat et. tikten sonra İstanbula doğru yola çı- kacaklar. Yedi aydır Pariste bulunan O İlhan Berk, yurda döndü. Eşi Edibe Berk ve çocuklarıyla beraber Ankara, da, Kavaklıderedeki Kıbrıs sokakta satın aldıkları yeni apartıman dai- resine taşındılar. Bu seyahatten epey- ce zayıflamış olarak dönen Berk, ye- ni evinde iyice dinlenip toparlanmak niyetinde.