4 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

4 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 533 Cilt: XXXI Yıl: 11 Sahibi Mübin Toker Başyazarı Toker Yazı işleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Güneri Civa- oğlu Teoman Frel Egemen Bos- tancı (İstanbul) Seyri Özgenel (İz- mir) — Dış Haberler Kısmı: Ha- lük Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin An- ter, Hüseyin Korkmazgil — Tiyat- ro: Lütfi Ay — Sinema : Tarık Ka- kınç — Turizm: Daniyal Eriç — Dış Geziler: İlhami Soysal. Resim Ali Parmakerli Fotoğraf Hüseyin Ezer Erdoğan Çiftler Klişe Doğan Klişe öz Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı işleri Rüzgârlı Sokak No 15/2 Tel: 11 89 92 K. 582 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira Tlân şartları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârı Matbaası Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 391964 Fiatı lira m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS okuyucuları, AKİS, Ankarada perşembe, İstanbulda ise cuma günleri piyasaya verile- bilmektedir. Geçen hafta perşembe günü AKİS piyasaya ( verildikten birkaç saat sonra telefonlarımız harıl harıl işlemeğe başladı. Okuyucuları- mızın pek çoğu, heyecan dolu bir sesle, AKİSİ ve onu idare edenleri teb- rik ediyorlardı. Geçen haftaki sayımızda YURTTA OLUP BİTENLER say- falarında yer alan "Go Home!" başlıklı yazı, haftanın konusu oldu. Nite- kim perşembe günü saat 17,36 'da. Başkent sokaklarında gençler, A.B.D." nin Kıbrıs konusunda bize karşı takındığı tavrı protesto ediyorlardı. Genç- lerin ellerinde taşıdıkları pankartlarda hep ayni ibare okunmaktaydı: "Go Home! Sonra, bütün hafta boyunca mitingler birbirini takip etti. Ankarada eme mitinglerin başlangıç noktasını, elbette ki gençlerin asil heyecanları e haklı serzenişleri teşkil etmekteydi. Ama başlangıcı asil olan hareket- ie, bası çevreler tarafından başka başka yönlere kanalize edilmek istendi. İzmirdeki tahribatın, Ankaradaki ufak tefek yıkma ve kırma olayının te- melinde yatan bu istismardır. Bu mecmuada her zaman, kanun ve nizâmın, savunulduğunu, haklı ha- reketlerin bile kanun çerçevesinde ortaya konulmadı mı anlamını kaybede- ceğini her vesile ile yazmışızdır Bir kere daha yazmakta fayda görüyoruz: Anayasanın vatandaşlara tanıdığı gösteri ve toplantı hürriyeti, ancak ka- nun çerçevesi içinde kullanıldığı takdirde makbuldür. Yoksa kanunsuz ha- reketlerin hangi noktada biteceğini kestirmenin imkanı yoktur, AKİS. çıktığından bu yana hep batılı demokrasinin ve onu savunanla- rın safında olmuş ve zaman zaman kuzey rüzgârlarına yelken açanların tarizlerine hedef teşkil etmiştir. Biz bu sütunlarda daima, bağlı olduğumuz ittifakları savunmuş ve batılı bir anlayışın bu memlekette hakim olmasını istemişizdir. Ama dost bildiklerimizin, bırakınız müşkül anlarımızda yanımızda olmalarını ve bizimle ayni türküyü söylemelerini istemeyi, hiç değilse faydalı bir dost' olmalarını istemek de hakkımızdır. Kıbrıs olaylarının çıkmaza gir: diği bir sırada, en yakın bildiğimiz "dost" un karşımızda yer alması, eli. sızlığın ta kendisidir. İşte bir haftadır Ankara, İstanbul, İzmir ve Adana caddelerinde yükselen "Go Home, Yankee!" nidalarının sebebi budur. o Bu hafta AKİS muhabirleri, Kıbrıs olaylarının sebep olduğu mitingleri adım adım izlediler ve gazetelerde bulanmıyacağınız bilgileri topladılar. Mi- tinglerin nasıl hazırlandığı, kimler tarafından başka yöne sevkedilmek is- tenildiğini, Hükümetin, Muhalefetin, Gençliğin tepkisinin ne olduğunu an- cak "Mitingler" başlıklı yazıyı okuduktan sonra öğrenebileceksiniz. * Bir başka ilginç yazı da, Metin Tokerin "Haftanın içinden" idir. "Bir Türkün Hisleri" başlıklı yazıyı pek çok okuyucumuzun zevkle, düşünerek okuyacağını tahmin ediyorum. Biz türkler, Kıbrıs meselesinin çıkmaza girdiği bu noktada pek çok şey düşünmekteyiz, ama hepimizin düşüncele, rinin bir müşterek tarafı bulunmaktadır, işte Toker, yazısında bu müşte- rek noktaya parmak basmakta ve dostlarımızı ikaz etmektedir. Saygılarımızla