September 4, 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

September 4, 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 16

YURTTA OLUP BİTENLER Şeref Kayalar Doğru söyleyeni... vermiyordu. Halbuki kritik günler ya şanılıyordu. Bazı önemli çözüm plan - lan kabul veya reddediliyor, fakat bu konularda muhalefete hiç bir şey so- rulmuyordu. o Olağanüstü ( toplantı teklifi Merkez İdare Kurulu tarafın- dan bu sebeplerle uygun görülmüştü. Bilgiç Merkez İdare Kurulu (adına yaptığı aşağı yukarı 10 maddelik su- nuşta ayrıca, Meclisin toplandıktan sonra dağılmamasını istedi. Neticede Meclisin olağanüstü toplantıya çağı- rılması için Meclis Başkanlığına : "Kıbrıs min son inkişaf ları ile bu husustaki gmizaleriiein mahiyeti ve Hükümetin yönettiği .po- litika hakkında Millet Meclisi men toplantıya çağırılmasını arz ve teklif ederiz." şeklinde bir yazı ve- rilmesi kabul edildi. Bu önergeye 128 AP 'li imza koydu. "Tıp tıp atar yüreği!" Bu önerge usulüne uygundur. Buna rak toplanacaktır. Toplantıda Hükü- metin nasıl bir hareke tarzı izleyeceğini bilmiyen AP liler büyük heyecan için dedirler. Gerçi Saadettin Bilgiç Grup taki konuşmasında, Hükümete! iza- AKİS/16 hatı tatminkâr ir. Genel Gö- rüşme önergesi (overilmesinin o gere- keceğini ve neticede bir güven O ile karşılaşmak (ihtimali (o sebebiyle inanmamış, ya da inanmak istememiş tir. Onların istediği Hükümetin ver- diği izahatla yetinip tekrar seçim bölgelerine dönmek, öyle güvenoyu gibi dertlerle (o falan karşılaşmamak- tır. AP “liler kendi düşüncelerine na- zaran, böylelikle "bu memlekette bir muhalefetin de olduğunu..." yurda ve cihana ispat etmiş olacaklardır. cak bu muhalefet, Salı günü bir ufak usul meselesinin içinden çı- kamamıştır. Gerek Senato Grubunun, gerekse Ortak Grubun toplantısında muhalefetin büyük politikacıları şu seleyi uzun uzun tartışmışlardır: Olağanüstü toplanan Meclis, toplan- bittikten konulara geçebilir mi, geçemez mi? Neticede ko nu aydınlanmamış ve Fuat Sirmene gidilmek zorunluğu (ortaya çıkmış- tır. Sirmen de işe ciddi bir hava ve- , için meselenin silcilerinin yapacağı toplantıda tışılmasını uygun bulmuştur, AP' liler bu satırların kaleme alın- dığı sırada İnönüye karşı verecekleri büyük mücadelelerinin taktiğini ha- Saadettin Bilgiç Manevracı zırlayabilmek için bu toplantının so- nucunu beklemekteydiler. Bu tereddütlü anlarda, bir AKİS çinin sorularına Genel Başkan veki- li Saadettin Bilgiç şu cevaplan ver- mişir : "— Amerikan aleyhtan nümayiş- ler Mi ne düşünüyorsunuz?" Bu hareketlerin milli ve asil bir alam neticesi de inanıyoruz, yalnız bu asil heye- canların tahriklere alet olmaması şarttır.” — Meclisin olağanüstü toplan- ek sonra dağılmamasını niçin is- tiyorsunuz?" “> “Bugün memleket önemli iç ve dış hâdiselerle karşı karşıyadır. Bu yüzden Meclisin açık kalması fay- dalıdır." clisin açık kalmasını ge- rektiren ii iç hâdiselerden — biri siyasi af m — miz "çin değil. Zaten Hü- kümet bu konu üzerinde çalışmakta- dır. Biz de diğer partilerle (o anlaşır- sak ilerde belki bu yolda bir teşebbüs yapabiliriz..." Bilgiçin li ear göze çarpan ihtiyat ve çekingenliğ Hükümet tarafından gelecek bir | güvenoyu ota- lebi karşısında ne gibi bir şekle bü- rüneceği bugünlerde merak konusu- dur...