6 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

6 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 14

YURTTA OLUP BİTENLER Torlardı. Ancak her iki tarafın da i- nad etmesi üzerine, bundan bir ay kadar önce Merkez İdare Kurulu ü- yeleri, bir partilinin evinde biraraya gelerek, Genel Balkan adayının ikim olacağı hususunun oylanmasına karar verdiler. Bu şekilde alınacak karara her iki taraf da ulacağını bildirdiği İcin, partide bir parçalanma da mey- dana gelmiyecekti. Bilgiç ve Demirelin katılmadığı oObu toplantıda oylama yapıldı ve neticede Saadettin Bilgiç 11, Demirel ise 6 oy aldılar. Ama s0- nuç Demirel taraftarlarını pek mem nun etmemişti. Bunlar Genel İdare Kurulu kararının bir kriter teşkil e- demiyeceğini ileri sürüyor, daha ge- niş bir anket yapılmasını istiyorlardı. Mehmet Turgut Genel Merkeze küs- müş, partiye uğramıyordu. Diğer De- mirel taraftarları ise, böyle bir kara- ra uymıyacaklarından, belki de par- tinin parçalanacağından bahsediyor- lardı Böylece, son derece elektrikli bir hava içinde, Süleyman Demirel ile Saadettin Bilgiç bundan on gün ka- dar önce karşakarşıya geldiler. | İki aday bir süre başbaşa konuştuktan sonra hayli eğlenceli bir anlaşma yap tılar. Buna göre her ikisinin de im- zasını taşıyan mektuplar yazılacak ve 15'iil başkanı olmak üzere 150 kadar partili ve partisizden - bu partisizle- rin kimler olduğu açıktır - (o Genel Başkanlık için hangisinin tercih edil diği sorulacaktı. Bu görülmemiş me- toda - Bilgiç G ve P harflerini şaklata rak buna Gallop metodu demekte- dir- hemen hemen cevap vermiyen tek kişi çıkmadı ve sonuç geçen Pa zar günü alındı. 150 kişinin çoğu Saa- dettin Bilgici başkan olarak görmek istiyordu. Zaten tetikte olan Bilgiç, netice belli olur olmaz, Demirele ve- ya onun taraftarlarına hiç danışma- dan, hemen o gün adaylığını açıkla- dı. Süleyman Demirel ise bu konuda sükütu muhafaza etmekte ve: "— Suitefehhüme vesile vermemek için şimdiden bir açıklama yapmıyo- rum" demektedir. Bir diğer Başkan adayı da Tekin Arıburundur. Arıburun, Reşat Özar da, Celâl Ertuğ, İhsan Ataöv, Fethi Tevetoğlu, Muhittin Güven, İhsan Ö- nat ve Mehmet Ali Aytaç ekipi ta rafından desteklenmektedir. Ancak hu ekipin, Arıburundan şikâyeti, bi- raz fazla pasif oluşudur. 14 Anburunun propagandası, "Çok nazik, çok kibar adam. Hattâ o kadar ki kendisi 'Ki- bar Naci Paşa'nın damadıdır" denile- rek yapılmaktadır. Arıburun taraftar lan kendi adaylan ile Bilgiçi kıyas- larken, dinleyenleri hayli güldüren bir dekor çizmektedirler: "— Başbakan Güvenlik Kurulu Başkanıdır. Bilgiçi Sunaya, Tansele ve hele Turala emir verirken tasavvur edebiliyor musunuz?.. Ancak bu esprinin yarasıra ekip mensupları kongre için de sıkı bir şe kilde hazırlanmakta ve "Bilgiçin pa- atacağız" muğunu demektedirler. Kongrede Arıburun taraftarları sık sık kürsüye gelerek, Şarkikaraa- gaçta, Bilgicin İdare Meclisi Başka- nı olduğunu iddia ettikleri bir Sağlık Bankası omacerasına değinecek, bu bankanın 10 milyon liralık suiistimal suçuyla tevkif edilen müdüründen, u sulsüz kongrelerden, sahte delegelerden bahsedeceklerdir. Ama herşeye rağmen, Başkanlık için en kuvvetli aday, şimdilik, Saa- dettin Bilgiçtir ve Arıburun taraftar- larının bu çıkışlarının oyları parça- lamaktan öte, büyük bir tesiri olmı- yacaktır. AKİS, 6 KASIM 1964