6 Kasım 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

6 Kasım 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

yaptı. Onu takiben Devlet Bakanı Nü vit Yetkin, kısa bir konuşma ile mü- esseseye başarılar diledi. Hazır bulu- nan epeyce kalabalık davetliler, okulu gezdikten sonra, ikramlara teşekkürler ederek ayrıldılar. Duvarda asılı mütevazl bir tabe- lada okulun kurucularının adları sı- ralanmıştı : Prof. Dr. Fahri Halil Örs, Attilâ Tengirşenk, Doçent Dr. Nevzat Eser, Halil Boztürk ve Dr. Abdülkadir Uras. 0 Geçtiğimiz ay, Yalovadaki Otel Ter- mal kaplıcaları her zamankinden daha kalabalıktı. Gerek havaların gü- zel gitmesi, gerekse yeni yıla daha sıh hatlı girmek ve kışı rahat geçirmek arzusu bunda âmil oldu herhalde. Kaplıca müşterileri arasında pek çok da doktor vardı. Bu arada enteresan tiplere de rastlanıyordu.. Meselâ, Me- lâhat Gedik ve onunla birlikte gelmiş olan Lütfi Kırdarın eşi. Gedikin kızı sonradan geldi. Sesi de hayli güzel- miş, söylediği aryalarla epeyce takdir topladı. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fa- kültesi oprofesörlerinden o Abdülkadir Karahan, divan edebiyatından okudu- ğu şiirlerle bilhassa hanımlar arasın- da dehşetli sükse yaptı Bu arada Veh- bi Koç da, U.S Royal satış mümessil- lerine 200 kişilik bir ziyafet verdi. Diş tabibi Dr. Sabih Bozcaadalı ile eşi Güzin Bozcaadalı da bu tatil- lerini oğullarının arzusuna uyarak Bodrumda geçirdiler. Bozcaadalı aile- si arabalarını da değiştirmişler, yep- yeni bir 'Mercedes 220" almışlar, mühendis Nadir Uluç ile eşi Enstitü öğretmenlerinden Afife U- luç ve çocukları da tatilde İzmire git- tiler. Dönüşte bir gece Pamukkalede kalan Uluç ailesi, haftanın başındaki Pazar günü Ankaraya döndü. Nevin Bursalı büyük bir ikaza geçir- miş. İki basamaklık merdivenden düşmek kırıklara sebep olmuş. Şimdi annesinin evinde yatmakta olan Ne- vin Bursalıyı her gün pek çok arka- daşı ve dostu ziyaret ediyor. İmar ve iskân Bakanlığı şehircilik uzananlarından yüksek mimar Tuğ- rul Akçura yeniden Ankaraya yerleş- ti. Geçtiğimiz hafta (Kavaklıderede tuttuğu villaya ailesini de getiren Akçura, bu yıl Orta Doğu Üniversite- sinde de dersler vermeğe başlamış. AKİS, 6 KASIM 1964 Süreyya pavyonu açılalı Ankara Pa- las adamakıllı tenhalaşmış. Bunda atraksiyonun da yok denecek kadar zayıf oluşunun var herhalde. Şantöz Anny Berrier ile Pepe de ol- masa, çekilir gibi değil. Haftanın baş- larında bir gece, saat 22.30a kadar sadece iki masadan başka bütün sa- lon boştu. Ondan sonra da ancak iki üç masa daha dolabildi. Vaktiyle "Anna Frankın Hatıra Def teri", "Cadı Kazanı", "Dört Al- bayın Aşkı", "Bernarda Albanın E- vl", "Kınık Oyuncaklar" ve "Ocak" adlı oyunlarda oynamış olan Devlet Tiyatrosunun sevimli oyuncularından Hepşen Aktarın bu sezon sahnede görülmeyişin son günlerin şikâyet yol lu dedikodularından birini teşkil et- mektedir. Tiyatroseverler soruyorlar: "Acaba niçin?" * geçtiğimiz hafta içinde İstantbula, ge çen defakinin aksine, sessiz seda- sız gelen Enrico Macias'ın bir türk kı- zına âşık olduğu söyleniyor. Hattâ ri- vayete bakılırsa, Macias gitmeden ön- ce, söz kesilmesi bile ihtimâl dahailin- deymiş. İstanbul Şehir Operası gene büyük ve iddialı bir işe girişti. Bu sefer de Ankara Esnafları TÜLİDEN HABERLER "Macbeth" i oynıyacak olan İstanbul Operası sanatçıları gala gecesini me- rak ve heyecanla bekliyorlar. (Aydın Günün bütün ümidi gene, berrak ve gür bir sese sahip genç soprano Meral Mendereste. Meral Menderes bu tem- ; sil için saçlarım da kızıla boyatmış. Ar kadaşları bu saçın kendisine çok ya- kıştığını söylüyorlar. Aydın Gün sanat severlere bir mukayese imkânı vermek için Ankaradan misafir sanatçı olarak Sevda Aydanı getirtti. Meralin prova- larından biraz bozuk bir çehre ile çı- kan Sevda Aydan, Aydın Güne yük- sek sesleri kendisinin çıkaramıyacağı- nı. Ankarada da bu yüksek seslerde başkasının kullanıldığını söylemiş. ehir Operasının gözde baritonu Attiia Mânizade Afrika'ya, mühendis olarak gitmek üzere bir mektup yazdı. Ancak mektuba henüz bir cevap gel- memesine rağmen Atillânın, özellikle kızlardan yana müthiş kısmeti açıldı. "Haftanın başında Pazartesi oakşamı İzmire kalkan bir THY uçağı. Dev let Tiyatrosu sanatkârlarından Ertuğ- rul İlgini İzmire götürdü. İlgin Esen- boğa da sarışın bir hanımla derin soh- betlere dalmış görünüyordu. " Kapalı Çarşı yapı Kooperatifi: Muazzam ve muhteşem bir eser, modem bir tesis. çocuklarının tahsilini sigortadan yarlığını, istikbalini, İhti- daha emin olarak garanti etmek istersen Kooperatife or- tak ol. Bir dükkâna sahip olduktan başka, kiralanacak, işletilecek genel gelir sahasından da üç misli hisse alacak- sın. Mahdut hisselere ortak kaydı bitmek üzere. Geniş bilgi almak için yerinde görün veya broşür isteyin, Çankırı Cad. Konak Oteli karşısı No. 45 Telefon: 11 34 18 (AKİS — 1305)