19 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

19 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

İsmet Paşa hayatı çok munlazamı olan bir insandır. Faleat bu intizamı saatlerinde değil, yaptığı şeylerde- dir. Meselâ öğle ve akşam yemeklerini hemen daima evimde, ailesiyle birlikte yer. Ama saat kaçta yer, bunu kimse kestiremez. İnönülerin evinde dalma bir veya bir kaç yemek misafiri vardır. İsmet Paşa onları alır, getirir, Kayinvaldem buna karsı cureyi, daima bol yemek bulundurmak suretiyle bulmuştur. tiği haber verildi. 'Tertibin altında, Dr, Müker- rem Sarol vardı. Başyazılar, klişeler, fıkralar ve makaleler hazırlanmıs, hatla mizanpaj bile yapılmıstı. Halbuki o gün, İsmet Paga Taglıktaki evin- den çıkmadı ve calıştı, Kibris konusunda milleti birlik manzarası göstermeye dâvet eden deme- cini hazırladı. Aynı saatte Osman Bölükbaşı da, Sirkecideki “otelinde -Özipek Palas otelinde ka- lirdı. aynı mealde bir demeç yazıyordu. Yalnız iki lider, demeçleri daima İktidara uçurulduğun- dan; bunu Basina ancak geç saatle verdiler. Va- #iyet belli olduğunda, İktidarın hazırlık yapmış olan bir takım gazeteleri hemen mizanpajlarını değistirdiler, İsmet Paşâyı suçlayan yazılarını attılar, bunun verine demeci koydular. Ama, bir tanesi atladı: Zafer! Aman ertesi gün, Zaferi görünce İsmet Pa- sa ne kadar güldü. Zafer, barut fıçısı halindeydi. İste, İsmet Paşa suçüstü yakalanmıştı. Ortada Kıbrıs gibi bir mesele bulunduğu halde, ağı- zını açıp ta tek bir kelime söylemiyordu. Vatan- severlik bu muydu, millet menfaati bu muydu, hamiyet bu müydu? Ya Ulus?. Muhalefetin organı, Başbakan Menderesin Liman Lokanta- sındaki nutkundan tek bir kelime yayınlama- miştı, Muhalefet buydu! Bü Muhalefet vatana hiyanet halinde değildi de, kim o haldeydi? Halbuki aynı gün bütün gazeteler İsmet Paşanın ve . Bölükbaşınm milli mütareke ilân eden demeçletiyle dolu olduğu gibi Ulus da, bir gün evvel basin toplantısına çağırılmadığı için alamadığı Menderesin konuşmasını tam metin halinde yayınlıyordu. Bunun üzerine ertesi gün, Ulus Zafere sert bir cevap verdi ve asıl vatana hiyanet içinde bu- lübanım İktidar organı olduğunu söyledi. İki ga- zete arasındaki kalem dalaşması bir süre devam etti ve sadece o ikisinde (Kıbrıs işi, bu yüzden ikinci plâna itildi. Fakat, böyle bir anda dahi hızımı alamayıp veryansın eden ve gülünç mevkiye düşen Za- ferden ibaret kalmadi. Mehderesin İçişleri Ba- kanı Dr, Namik Gedik de Eskişehirde Muhale- fete karşı ağızına geleni söyledi. Menderesin bu fanatik Bakanı şöyle diyordu: