19 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

19 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

AKİS ken akla İsmail Soysalın gelmemesine imkân var mı! Enformasyon Gene! Müdürünün son günlerde en çok kul- landığı kelimeler nedir, biliyor musu- nuz? “Fırst class”, “turist class”!, Bu da nesi, derseniz, Soysala “sorunuz. Dışişlerinin bülbülü, Cezayir yolculu. nın “first class”, öteki- lerin “turist class”la yapmalarını doğ Tu bulmuyormuş... Arkadaşları Soy- salı teselli ediyor, konferansın gidiş!- nin değli, dönüşünün önemli olduğu- nu söylüyorlar, Kim Novak yine sahnede nkaranın bir Kim Novak'ı vardı, hani. Bir zamanlar, Yaşar Bozkurt adı özellikle defilelerde cok duyulur, moda salonları bu genç kadın için çe- lısırdı. Sonra sonra. Yaşar Bozkurtun adı unutuldu, “İstanbulda Hilton ote- ünde oturuyor”, (o “hlirriyeti seçiyor” derken, birden, Kim Novak yeniden sahnede göründü. Geçende çocukları- nı sünnet ettiren Sevda oAydanlara geldi, iki gece sonra da Göl Gazino. sunda doğum yıldönümünü kutladı, Kocası Hüsamettin Bozok da hayatın- dan çok memnun görünüyor. Demirel iktidara geçince taahbüt işleri yeni- den gelişmiş, diyorlar. Acıklama 2.6.1965 gün ve 573 sayılı Sayın Derginizin 28. sayfasında “Dev let Tiyatrosu” başlıklı uzun bir yazı yayınlanmıştır. Yazının sonuna doğru, Devlet Tiyatrosuna Genel Müdür ol- mak için kulis faaliyetine gec- tikleri bildirilen bir&aç kişi ara- sında benim de adım geçmekte- dir. Değerli sayfalarınızı fazla iş. gal etmemek için kısaca arzede- vim: Tiyatrosuna (Genel Müdür olmak amacıyla girişil- miş hiçbir kulis faaliyetim, bir tek kişiyle dahi temasım olma- lenciliği yapmaya “e ihtiyacim, ne de vaktim vardır. Ayrica; (lâyık dıkları mevkilere başkalarının — “esteği, Sa da bir takım perde arkası arla gelen kisilerin, görev- leri süresince de küçük oyunlar yetli bir insanın yapacağı iş de- ğildir, Bütün da gerçekten ayrılmamayı ve objektif müşa- bedeyi prensip edinmiş Sayın Derginizin, bu açıklamamı « ka- nun yollarını zorlamadan - ilk çıkacak sayısında oyayınlayaca. ından e Başarı dileklerimi ve teşek- kürlerimi sunar, saygılarımın ka- bulünü rica ederim. Ankara Devlet Tiyatrosu Sanatçılarınd Kulüpler da politikacıların uğrağı Anadolu Ku- lübü, Fuat Börekçinin Tandoğan meydanındaki evine taşındı. Millet- vekilleri ve senatörler akşamları bü- rada buluşuyor, seçim - toto oynuyor- lar, Cumhurbaşkanlığı Genel Sesre. teri Nâsır Zeytinoğlu da sik sık gelip, burada briç oynuyor, Anadolu Kulübüne gelince, milletvekil leri seçim kampanyasında Kulübe va- kit ayıramayacakları için, bu yaz bi- raz tenha olacağa benzer. Kulüp bah- çesinde politik tartışmalar yerine, tatlı su a duyulacak, ryantal dansöz ve özel sektör ei Çınar Ölen, oryan- tal dansözü dillere destan oldu. Güzel dansöz özel sektörü destekliyor. tanınmış işadamlarına sarılarak resim ler çektiriyormuş. Herhalde özel sek- tör de dansözü destekliyor olmalı, Zi- ra işadamları burada yemek yemekten çok hoşlanıyorlar. Geçende Prof, Besim Üstünel de Çınar Oteline gitmiş, güzel dansöz ©- na da fazlaca iltifat etmiş, Üstünelin karısı bu hikâyeyi, dostlarına kahka. halarla anlatiyor. Fakat bazı çevreler Besim Üstüneli özel sektörcü saymı- yorlarınış, yazılarımda ve konferansla» rında yeni terimler kullandığı için. “Sen solcular gibi konuşuyorsun” diye çatanlar bile varmış. Besim Üstüne! de soruyor; «.-— Namık Zeki OAralın dilini mi kullanayım?” Tiyatro ve politika P Aydın milletvekili İsmet Sezgin şimdilerde o tiyatro ile çok ilgili. Sağda solda tiyatro le ilgili konuş- malar, yorumlar yapıyor, İsmet. Sez- ginin aktris Macide Tanır ve Vedat Tanır ile dostluğunu bilenler, on Ko- nuşmâları gülümseyerek (dinliyorlar. Bugünlerde tiyatro, en canlı konular” dan biri. Birçok öevrede birçok söy- ienti dolaşıyor, Meselâ ilericilere ge. riei, hattâ faşist varakparelerde -polis raporlarına istinaden- iltifatlar yağdı ran. buyüzden de tiyatro çevresinde « yor. - demektir, Namık Xi: Avni Doğan öldü: Türk politika tında adından sik sık bahsolüs kan affa rağmen partis'xe miştir, bir görev alacağından bile bahrsdfli- “Daha neler!” demeyin, AP'nin sağ kanadına kalsa, yalmz Aclan Sâ- yılganı değil, Adnan Ötügeni de görev lendirecek, Seçim yüzeyinde bü söy- lentiler ne dereceye-kadar gerçekleşir, belli olmaz ama, AP'nin Milli Eğitim Bakanı Cihat Bilgehan bu yüzden mi- de krizlerine tutuldu, sakal ve biyik hikâyesinin yeni bir pasajı yaşıyor. Paris yolu acıldı ülent Uşaklıgil ve eşi, Paristeki ve- da partilerini bitirdiler, artık yur. da dönüyorlar. Paris yolu da açıldı yeni başlamadan önce Ankaraya geldi, ya- kında 'Paris« gidecek. Merkeze çafrı- ian diplomatlar arasında Bülent Ul! *** böylece veni bir rekor kırdı, ii sz dostlarına veda etmesi tam altı ; sürdü, Galiba, şimdi oturup bale rını yazacakmış. Suzan Sözeninkiler kadar ilginç olmasa oile, gi okunmağa değer pek sevilen Aclan Sayılganın tiyatroda zellikle Danimarka ile ilgili geri az erme” 19 Haziran 1965 BEZİ i