19 Haziran 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

19 Haziran 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

*— Eserlerimizi:şer kuvvetlere karşı hima- ye edelim ve bu eserleri görmeyenler vatan top- raklarını sürme gibi gözlerine çeksinler. İma- nımız o kadar çok büyüktür ki her şeyi yıkabili- riz.” “Halbuki İçişleri Bakanının bunları söyle- mesinden bir kaç gün sonra bir fırtına İstan- bulda esecek ve 6/7 Eylül akşamı asıl o, her şeyi yıkacaktı. Kabadayı Dr. Gedik ise, şaşkın ve perişan, İstanbul Valiliğinin makam odasında, bir koltuk üzerinde, ne yapacağını bilmez halde apışıp kalacaktı. O. sıralarda D.P. kendi aklınca, Muhalefe- tin'boykot ettiği mahalli seçimler işini hallet- mişti. Nuri Demirağın meşhur kuzu partisi, Milli Kalkınma Partisi bu seçimlerde D.P. ye eş- lik edecekti. Böylece seçimlerde rekabet de sağlanıyordu ve Milli Kalkınma Partisine karşı kazanacağı ezici zaferle D.P, ve Menderes pres- tijlerini tazeleyeceklerdi. 6/7 Eylül hadiseleri böyle bir ortam içinde patlak verdi. Bunların hikâyesi yazılmış, söy- münasebetler 9455'ten C,H.P. ile C.M.P, arasındaki lenmiş, hesabı da Yassıadada görülmüştür. O akşam biz, Özdenle birlikte misafirlikteydik. Ye- meğe gitmiştik. İsmet Paşa ise, kayınvaldemle beraber Taşlıktaydı. Biz hadiseyi gece yarısına doğru haber aldık. İstanbulun yakılıp yıkılmak- ta olduğuna dair havadis geldi. Bulunduğumuz yer Topağacı idi. Hemen, gere . Erdalın siyah Citroen'ine atladık ve yola çıktık. Önce, Taşlığa uğradık. Baktık, İsmet Paşa da, kayınvaldem'de uyuyorlar ve bir şeyden ha» berleri yok. Uyandırmadık. Daha sonra, evin önünden halkla dolu kamyonlar geçmiş ve bazı kimseler “Yayaya.. Şaşaşa.. İsmet Paşa çok yaşa” diye bağırmışlar, Fakat İsmet Paşa da, kayınvaldem de bunları duymamışlar, Tam kar- . şıda, Üsküdar sırtlarında bir kaç kilisenin yan- makta olduğunu eve geldiğimizde gördük, Biz, Beyoğluna geçtik. Ben Beyoğlunun'o geceki halini hayatımın sonufa kadar unutamam, Bütün cadde kumaş- lar, vitrinlerden çıkarılıp atılmış eşyalar ile do» luydu. Buz dolapları, radyolar, çamaşır makine Ubharen ukdaştı. Osman Bölükbaşının İsmet Paşayı ziyaretini bu partinin ileri gelenleriyle yapılan temaslar takip etli, Bunlarda Fuat Armalar, Nured- din Ardıçoğlular ön plânda roller oynadılar ve iki muhalif partinin birlikte hareket etmesi “İnce Demokra- siye Paydos” zibniyetinin sahipleriyle mücadeleyi kuvvetlendirdi, !