1 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

1 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 11

AKİS sıl kırılıp, oyların nasıl çalındığını hi- küye etti, Bu arada kardeşçe yaşama- nın lüzumu üzerinde de durdu ve “Habil ile Kabil haline gelinmemeli- dir”? dedi, Demirel aynı günuu gecesi Anka- raya döndü ve Başkentte, istediği gibi, 100 araba tarafından karşılandı. Atlar, develer ve,, Programa göre, Cuma günü Balıke- sire gidilecekti, Özel uçakla yapı- lan bu geziye yabancı gazeteciler de APliler, konuşmalarında “bütün yurda ve bütün cihana” hitap “tiğini sık sık tekrarlıyan Genel Baş kanlarının her gezisinde yabancı gaze- teciler için asgari beş yer ayırmakta Ancak Erzurum, Kars ve Es- kişehir gezilerinde bu yerler boş kal- nıştı, Balıkesire gelerek “cihan”ın da Demirele ilgi gösterdiğini ispat eden Ve AP'lileri sevindiren yabancı gazr- teciler, daha çok, karşılama törenine tatılacaktı. dırlar, gelen davul - zurna ekibi ile ilgilen- diler. Bu arada bir minibüsün üzerin- de zumanın ahengin; uyarak boyuna göbek atan bıyıklı ve kasketli vatamn- daş “cihan gazetecileri"'nin en çok Ü- zerinde durdukları husus oldu. Bu du- rumu film Ve fotoğraf omakineleriyle tesbit eden yabancı gazeteciler, sonra ortadan kayboldula”, Kafilsden ayrı- larak Bursaya gittikleri ise, gece uçak Ankaraya döneceği sırada anlaşıldı! Demirelin uçağı Balıkesirde askeri alana indi. Bu, karışıklık yarattı Kar- şılayıcılar askeri alanın nizamiyesinde bsklemek zorunda kaldılar. Alan ilgi- leri, uçağın indiği yerde Demire'i karşılamak için belirli sayıda AP'liye ve gazeteciye izin verdiler, Bir Havacı Binbaşı, nizamiyeden girme izni alan gazetecilerden “ateşli silâhlarını lim etmelerini” istedi Gazeteciler kib- rit ve çakmakların ateşli silâh sayılıp sayılmıyacağını epey düşündüler. tes- YURTTA OLUP BİTENLER, Uçaktan inip nizâmiyeye, kendisini bekleyen karşılayicıların yanına gelen Demirelin ilk duyduğu sayha: “«- Eyvah, soyuldum!” oldu. Bir vatandaş, kalabalık arasında cüzdanını çarptırmıştı, Sonra normal tezahürat başladı, Nizamiyenin önü bir ana-baba günüy- dü. 200'den fazla araba getirilip otaya doldurulmuştu. Arabalar AP röğetii; şahıslarla tıklım tıklımdı, Önde kırat- lar ile, iki balıkesirlinin bir postun içine girerek meydana getirdikleri ya» lancı bir deve vardı, * Balikesirdeki (o karşılamanın . esk! günleri hatırlatan ölçüde olması için AP'liler çok çalışmışlar, hiç bir feda- kâvlıktan okaçınmaımaışlardı. Özlenen, “dört başı mâmur bir gövde göğleri- si” idi. Bunun için Balikesir millet- vekili ve Milli Eğitim Bakanı Cihai. Bilgehan bir gin önce şeh'e gelerek hazırlıkları idar, etmişti," Arabalar a 2 Ekim 1965 Demirel Balıkesirde karşılanıyor En öndeki karşılayıcı: Kırat 11