1 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

1 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

Bir seçim vöyin sine ciddi ve yakın ynı çeşitten başka sahtekârlıklar atama siyasi partileri mahvedecek bir skandal Tür- kiyede cereyan (etmiş bulunuyor. 20/21 Mayısın talihsiz Harbiyelileri adma uydurulan bir sahte tebliğ “her halde tesadüf olacak - sadece A.P organı veya kendilerini seçim a- refesinde A,P. ye adamış yayın organ- tarımda yer bulmuştur. Bu tebliğde Harbiyeliler adına İsmet İnönüye en yakası açılmamış küfürler savrulmak - tadır ve Harbiyeliler milleti C.HP ye oy verniemeye davet tmeatedir- ler. Bindörtyüz eski Harbiyelinin bu sahtekârlığa tepkisi çabuk ve şiddetli olmuştur, Bu eski Harbiyelilerin, bir dayanışma dernekleri vardır ve ken- dilerini bu dernek temsil etmektedir. Dernek derhal bir basın toplantısı ter- tiplemiş, bir tebliğ yayınlamış, sahte- târlığı açığa vurmuş ve hadisenin ta- mamil, tertip olduğunu umumi efkâ- mayacaklarını , kendi haletlerini de gayet büyük bir sami- kiralandı, köylere haber salındı ve m!- tinge gelecek köylülere yemek parası me beşer lira vaadedildi Mitingin tertipleyicisi olarak (görünen Kadın Kolu da bu faaliyet; katıldı. tanınmış simalarından, AP İl Kadmlar Kolu üyesi Adile Abla, *çiye “-— Bu miting bizim, biz hazırladık” Finansman «möselesin; merak eden sordu: «-— Pöki, ne kadar para harcadı- nız Adile Abla, kurt bir politikacının irkileceği bu soruya fütutsuzca cevap verği; “ — Hesapsız harcadık, hesapsız!” AP'li Belediye Başkanı Hüseyin Baştuz da hazırlıklara heyecânla ka- Eski Harbiyeliler basın toplantısından sonra *“Harbiyeli aldanmaz” miyetle, temiz memleket (çocukları olarak ifade etmişlerdir, Şimdi, kimdir bu sabtekârlığı ya- panlar ve tertipleyenler, Mehmet Tur guta cübbe götüren gencler hakkın- da tahkikat açan savclliğın bu sah- tekârlik üzerine eğilmesi (lâzımdır “Masonlu, Hadisesi”ndeki sahtekâr Uk bir şahsı ilgilendirdiği için savcı- ağın harekete geçmesine elbette ki lüzum olmaz. Ama AP. gazetelerin- de bu sahte tebliğ *“1459 eski Harbi- yeli” ağdınaymış gibi yayınlanmiştır, Eğer takibat şikâyete bağlıysa, eski tıldı, Balikesir çöpçüleri o sabah, sa- dece mitingin yapılacağı antrenman sahasını süpürmekle uğraştılar Şeh- rin temizlenecek diğer yerleri biraz ih- male uğradıysa da, partisiz vatandaş dişinda bu meseleyi düşünen olmadı Miting âP İl Yönetim Kurulundan Nizam İbiş. antrenman -sâhasındaki eni tingi: «© «Taşi taş Üzerins koyup ara- mızdan ayrilmiş olan muhterem bü- yüğümüz için sizleri | dakika saygı duruşuna davet ediyorum” diyerek, işin anlam ve önemine uygun şekilör açtı, İlk Konuşmayı yüâpari Refst Sw in; bu edilemez. memlekette Milli 6“ Diyorlar ki, AP'ye iktidar teslim iktidara talip sahiekârlar — — Harbiyeliler, dernekleri vasitasiyla şüphesiz o yolu tutacaklardır Yok, tekibatın doğrudan doğruya yapılma- si lâzımsa savcılıklar meseleye el koy- malıdırlar, Zira, bu seçimde partiler bu mem- leketin, bu milletin idaresine taliptir- ler, Bizi hangi tiynette insanların ida- re etmeye heveslendiklerinin bilin- mesi, kimse şüphe etmesin, seçmen» sayısız faydalar sağlayacaktır. Bu çapta bir sahtekârlıkla ancak Vatan Cephesi sahtekârlığı kıyasla- nabilir, iradeyi hançerlemek istiyorlar” der- ken miting meydanının Üzerinden Ve alçaktan bir jet geçi, Konuşmasını Keserek bir sürs jeli seyreden Sezgin sonra daha değişik bir ses tonu ile sözlerine devam etti Sıra Fethi 'Tevetoğlundaydı. “Kah- rolsün koministler” -evet, aynerl böyle- yazılı pankart, imi koni şurken kürsünün önüne get vetoğlu, “komünizmin Türki sar na sıl geliştiğini” anlattı, bu hususi CHP'yi şiddetle suçladı ve: 4 Solun ortasındakiler ile solun ucundakiler aynı hedefe yönelmişler- dir. TİP, CHP'min yedek parçasıdır” dedi, Bu drada Tevetoğlu, bir komünist ait olduğunu söylediği bir vesika' okudu. Bu vesikada şöyle deniyordu —— eösmümszneiiii 12 2 Ekim 1965 vi gay marie