1 Ekim 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

1 Ekim 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 15

“AKİS yanında girmek amacıyla Jeep'e dol- dular, 20 kişiyi taşıyan araba hereket ettikten 40-50 metre sonra âhestç bir eda ile yana doğru yattı ve devrildi. Üstündekiler salkım saçak yere dökül- düler, Bu arada g-mektar foto muhabiri Zühtü Örenbaş elinden yaralandı. De- mirel alta düşmüştü, Yanına serllen Tevetoğlu, iri göbeği sayesinde, üze- rine düşen Haber gazetesinden Can Pulakın yaralanmasını önledi. Tevetoğlu, kazadan sonra: “— Beyfendi, ben sizin Üzerinize düştüm d, kurtuldum” diyen Can Pu- laka, şaşkınlıkla: “-— Allah razı verdi, Jeep devrilince alta düşen Demirel, derhal ayağa fırladı ve ilk sözü -bu söz, AP'lilere göre tariha geçecektir- şu oldu: “— Şapkam nerde?” Demirele hemen şapkasını verdiler, izerindeki tozları parmağı ile silkele- di ve havaya kaldırıp, kendisinin ya- ralanıp yaralanmadığını merak eden topluluğa selâm verdi, Bu, bir sıhhat haberi idi, Bu selâmın neden şapka bulunmadan verilmediğini merak eden ler, daha sonra sebebi keşfettiler: De- mirel selâm tarzını değiştirmişti! Do- olsun” diye Cevap lunu dimdik kaldırarak bir selâm tar- zı yaratan Demirel, bu karikatür ko- nusu olunca, derhal vazgeçmişti. De- mirel artık şapkasız gezmemekte VW daima şapka ile selâm Vermektedir, Bu şapka nefti ile koyu gri arasında, tüy- lü, kısa kenarlı, yumuşak ve amerikan modasına uygun bir şapkadır. Trabzonda yapılan mitingde “Tür- kiyenin yüzde 98'inin müslüman oldu- ğunu ve İmam - Hatip okulları için vapılan yatırımların arttırılacağını" nin ekonomik siyasetini izah etti, ge- nişlemeyi ve özel sektöre dayanan kal- kınmayı övdü, CHP'nin devletçiliğini Yerdi ve CHP'liler için: “«.- Onların milletin zekâsına, ya- ratıcılığına Ve iş kaabiliyetine inanç- ları yoktur"! deği, Konuşmasını: “« — Siz benim gözlerimden ne de- mak istediğimi smlarsınız” diye bağ- ladı. Konuşması sırasında Y'ne eza sözlerini kesti kundu, Bunun üzerine ve ezan bitince: “«.- Sözlerime ersan yerden hüşü İle devam ediyorum"? dedi. ay aa EA 2 Ekim 1965 Öylesine aşka gelmişti ki, masının bir yerinde: “— Kulağıma dedikodular geliyor. Bunlar ahlâksızlardır, bunlar namus- suzlardır, bunlar eşkiyalardır” diye- Tek, birikmiş öfkesini bir güzelce bo- şalttı. Öğleden sonra uçakla Samsuna ge- çildi. Hava alanında Demireli yine a- çık bir Jeep'e almağa kalktilar. Fa- konuş- kaldı, Belden yukarısı Jeep'e gitmiş, gerisi ise dışarıda kalmıştı, Bir AP'li- nin eli yardım olarak uzandı ve Demi- reli sağ kabasından itti, Olmadı. Bir başka el sol kWbaya yüklendi, Fakat YURTTA OLUP TENLER izahata girişti ve şöyle dedi: «i anlamı, *AP'ye iktidar verilecek mi?' sorusudur. Siz vergi Ve- ren, askere giden vatandaşlarsınız. Siz müstemlekş ahalisi misiniz? Siz ira- deniza sahip çıkatsanız, kimse milli iradeye müdahale edemez, Buna te- şebbüs edayla. Katalan taş duvara vuracaklardır!. Cehenneme bir bilet emirel, -garip bir tesadüf-, ertesi gün gitliği Giresunda da böyle bir mesaj gönderildi. Konuşması bittikten sonra kürsüden inmişti, Giresun mil- letwekili Ethem Kılıçoğlu mikrofona gelerek, Atatilrk heykelinin yanındaki CHPli dinleyicilerin Demirsle, “İnö- A.P.'nin Başı Samsunda “Önöe ekmekler bozülmuş...” Demirelin geri kalan kısmını Jeep'e aktarmak mümkün olmuyordu. Yar- dımcı Ve itici eller beşe, altıya bâliğ olduktan sonradır ki Genel Başkan Jeep'e bindirilebildi. Demirel daha sonra bir gâzelecinin, vu tip sıkışıklık Ve kalabalıktan doğan tehlikelerle iligili sorusuna: “«— İnsan millete güvenince hiç bir Şey olmaz" diye cevap Verdi, AP Genel Başkanı nda Ve sonraki yerlerde daha çok ““milli ira- alı tecellisinden"” bahsetti, Samsun da bir dinleyicinin, kendisine, “Biz oyu VeTeceğiz, gerisini siz düşünün” yazılı bir kâğıt gönderdiğini ileri sürerek pen Menderese ne yaplı ise sana da ” yazılı bir kâğıt gönder- dl ileri sürdü ve Demitelin buna cevap vereceğini bildirdi. Demirel tek- rar Ve kabadayı bir eda ile kürsüye çık- tı ve şöyle dedi: — Millet yolunda; hak yolunda si- zi refaha ulaştırmak için yola çıktık. Bu beni nereye götürür? Nereya götü- rürse, oraya kadar giderim! Türk mille ti uğruna darağacına dahi gidilir. Da- rağacına cehenneme gitmek de mektir. Ben Demirel olarak, sizin için cehenneme dahi gitmeye razıyım!” Demirel, Pazar günü tamamladığı Trabzon ve Samsun toplantılarından 15