29 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

29 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 18

Tüli'den haberler "Bu ne samimiyet!" (Geçirdiğimiz hafta içinde Anka- raya, Romen Parlâmentosundan bir grup geldi. Meclis Başkanı Fer- ruh Bozbeyli ve eşi, misafirler şere- fine. Meclisin tören salonunda bir akşam yemeği verdiler. O akşam İstanbulda da AP balosu vardı, Baş- bakan ve bazı Bakanlar o baloya gitmişlerdi. Ama, yeni Ulaştırma Bakam Saadettin Bilgiç, eski ve ye- ni Çalışma Bakam Ali Naili Erdem, Enerji Bakam Refet Sezgin, türk- romen dostluğunu desteklemekten geri kalmadılar. Ancak, başta İh- san Sabri Çağlayangil, birçok mil- letvekili ve senatörün, Yunanistan- daki olayların etkisinden kurtula- mamış oldukları görülüyordu. Çağ- layangil, bu arada, TİP Genel Baş- kanının bu konudaki görüşünü öğ- renmeyi de ihmal etmedi. Dışişleri- nin yeni Protokol Müdürü Şefik Fenmenin ise hiç mi hiç keyfi yok- tu. Ama, Yunanistandaki olaylar- dan ötürü değil, "skandal" diye ni- telendirilen bir işgüzarlığından ö- türü... Fenmenin, durup dururken, Adenaver'in eşine -kadın on sene ev- vel ölmüştü-. Başbakan Demirel ve eşi adına taziyet telgrafı çektirmesi, ANKARANIN GÖZDELERİ — Bu yılın başında Ankara sosyetesi Sü- reyyasız kalınca gecelerini nerede bitireceğinin tereddüdünü duydu. Fakat tereddütlü devre kısa sürdü ve Süreyyanın yerini Alpay aldı. Hem de, salonunun verdiği bütün handikapa rağmen.. Ama iyi bir servis ve asıl, Türkiyenin en kuvvetli orkestrasının çalması Alpayı bütün benzeri yerlerin üstüne çıkardı. Yukarda resimde görülen bu orkestradır. Piyanoda Ateş, elektro - gitarda Tarık, elektro-basta Şa- nar ve baterist Tekin. Söyleyen Alpaydır. Resimde bulunmayan ise, şantör Oktay. Bu orkestra, yazın İstanbula gitmeye hazırlanıyor. protokolün şaheser bir .skandali o larak yorumlanıyor, rü görenler kıs kıs Hattâ, "İyi ki Adenauer'in babasına da bir telgraf çekmemiş!" diyenler de vardı. Askeri Yargıtay Başkam ve Sav- cısı, CHP'den Sun Atalay, Orta Do- ğu Üniversitesi Rektörü Kemal Kurdaş, Cumhur Ferman, İhsan Doğramacı, TİP Genel Başkam Ay- bar ve eşi, Benice Boran, Cemal Hakkı Selek, AP'den Mehmet Yar- dımcı, Celâl Ertuğ, Sabahattin Adalı ve adı AP sosyetesinin şıkları ara- sında geçen Kebuter Yardımcı, A- zade Adalı, Mefharet Ertuğ, çiçeği burnunda damat adayı Kasım Gü- lek -ya, evet..- ve Turhan Feyzioğlu da Bozbeylilerin yemeğinde bulun- dular. Turhan Feyzioğlu, Saadettin Bilgiç ile aynı masada oturuyordu ve Kurultay öncesinde dikkate de- ger bir tablo çiziyordu. Öyle ki, bir- çok kimse, Bilgiç ve Feyzioğlu ara- sındaki samimiyete bakıp, "Bu ne samimiyet?!" demekten kendim ala- madı. Kalabalık ve şık Geçtiğimiz hafta Cumartesi akşa- mı, önce Hiltonun roofunda, İstanbulun meşhur gece klüplerinde (oOEsen Çifçi ile Ömer Trakın nişanı kutlandı. Roof'ta şık bir kalabalık önünde takılan yüzük- lerden sonra nişanlılar şerefine kokteyl içildi, ardından bütün misa- firler Play Boy, Pussy Cat ve Batı Klübüne dağıldılar. İlter Çifçi, bi- ricik kızının nişanını kutlarken çok hoş bir kaynanaydı. Lâcivert elbi- sesi, güzel topuzuyla genç ve şık bir kaynana... Esen Çifçi ise, çiçekli el- bisesi içinde, âdeta kanatlanmış gi- biydi. Geç saatlerde nişanlısının kollarında dansederken, gözleri bü- yük bir mutlulukla parlıyor, arka- daştan da bu parıltının hiç sönme- mesini diliyorlardı. İhsan Çavuşoğ- lu, Hârika Yardımcı ve kızı ile ye- geni, Haslar, Çifçiler ve Klüp 33 gençleriyle nişan çok (kalabalıktı. sonra 29 Nisan 1967