29 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

29 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

AKİS ATOM Radyoizotoplar yoluyla çekilmiş akciğer ve beyin röntgeni İhtiyaçlarını karşılamak içirt; yakın- a yeni bir izotop cihazı Ankaraya getirilecek ve oOFen Fakültesindeki nükleer merkezde işletmeye açıla- caktır. Prof. Fahri Domaniçin verdiği bilgiye göre, Atom Enerjisi Komis- yonu yeni çalışmalara hazırlanmak- tadır. 1972 yılından sonra uranyum üretimine gitmek, atomik santral- er kurmak ve atomu askeri alan- larda uygulamak mümkün olabile- cektir. Şimdilik, uranyum ihtiyacı üzerinde durulmaktadır. Maden Tet- kik Arama Enstitüsü (tarafından şimdiye kadar bulunmuş olan uran- yum yataklarından ayrı ve yeni ya- takların bulunması için avcılara ve askerlere gayger araçları verile- cektir. Türkiyenin geleceğinde çok ö- nemli bir konuyu teşkil edecek olan atomla ilgili her çeşit çalışmayı, E- nerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı- na bağlı Atom Enerjisi Komisyonu yapmaktadır. 1956 yılında bir kanun- la kurulan bu komisyonun bana görevleri şunlardır: Atom enerjisi- nin memlekette uygulanması ile il- gili bütün bilimsel, teknik, ekono- mik ve idari çalışmaları düzenle- mek; atom enerjisi alanında ihti- sas sahibi personelin o yetişmesini sağlamak; halk sağlığım radyasyon 29 Nisan 1967 Yepyeni bir âlem , Radyoizotopla tedavi İnsanlığın kurtuluşu yolunda zararlarından korumak için gerekli hukuki ve teknik kuralları tesbit et- mek ve bunların uygulamasını yö- netmek; atom enerjisi alanında ge- rekli tesisleri kurmak ve büyük çap- ta enerji üretiminde atom enerji- sinden de yararlanmanın yollarını mak... 33