29 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

29 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 34

ATOM AKİS Tıb Fakültesi Radyo biyoloji Enstitüsü Övünülünecek gayret Atom Enerjisi Komisyonunun mevcut tesislerinde bugün yapıl- makta olan en önemli çalışmalar, araştırma dalındadır. Bu araştır- malar, nitelik ve amaç itibariyle, bir yandan uluslararası bilim âle- mine yeni bilgiler vererek güç ka- zandıracak, bir yandan da gerekli bilimsel personelin araştırma yolu ile yetiştirilmesi ve bazı bulguların hemen uygulanmasını sağlayacak mahiyettedir. Temel araştırmalar- da, şimdiye kadar, Çekmece nükle- er araştırma ve eğitim merkezinde birçok değerli proje bitirilmiştir. u arada, Altan Ferendeci adında bir mühendis de laser ışınlarını el- de etmeyi başarmıştır. Ferendeci, şimdi bu ışınları kullanarak, plâz- ma fiziği üzerinde çalışmaktadır. Dışardaki gelişmelerin izlenmesi Atom Enerji Komisyonu, bir yan- dan yurt içinde bu önemli çalış- maları yaparken, bir yandan yurt dışındaki çeşitli (okuruluşlarla 34 temasa geçmekte ve elde ettiği bil- gileri, deneyleri odikkatlice değer- lendirmektedir. Meselâ, Amerika A- tom Enerjisi Komisyonunun da des- teğiyle, önümüzdeki günlerde o -28 Nisan- Ankarada Kurtuluş parkında bir "Atom Sergisi" açılacaktır. Bir ay devam edecek olan bu sergide Operatör Doktor MUZAFFER ARGUN Kadın Hastalıkları Mütehassısı Tel: 127943 (AKİS: 150) halka, atomla ilgili her türlü bilgi verilecek, özellikle, atomun barışta ve insanlık hizmetindeki yararları anlatılacaktır. Sergide ayrıca, film- , izotopların üretilişi gösterile- cek, bunların endüstride, tıpta, fi- zik ve kimyada kullanılış şekilleri üzerinde bilgi verilecektir. Üniver- site ve lise seviyesindeki öğrenciler için kurs niteliği taşıyacak olan bu sergideki konferans ve filmleri va- tandaşlar oda izleyebileceklerdir. Bundan başka, Türkiyede halen ya- pılmakta olan nükleer çalışmaların ürünleri de sergide gösterilecektir. Özet olarak, gelişmiş ülkelerin, nükleer silâhlar konusunda birbir- leriyle kıyasıya bir yarışa girdikleri günümüzde atomun iyi niyetlerle kullanılmak istenmesi, insanlığın geleceği için mutlu bir gelişmedir. Hiroşima ve Nagazaki örnekleri he- nüz unutulmamışken, ayni devin bir daha şişeden salıverilmesi dün- yaya iyilik getirmiyecektir ve üste- lik dev, bu defa, şişeyi açan elleri de boğacaktır. 29 Nisan 1967