29 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

29 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

YURTTA OLUP BİTENLER spor salonunda açılacaktır. Bir maç için bundan iyi yerin bulunamaya- cağı çok kimse tarafından söylen- mektedir. Ancak maçın bir futbol maçından daha az gürültülü geçe- ceği sanılmamaktadır. o Feyzioğlu, CHP'ne CHP'li olarak son zararı burada verebileceğini o bilecek ka- dar akıllıdır. Kurultayı İsmet İnönü açacak, ondan sonra Kurultay Başkanlık Divanı seçilecektir. Oyların çoğunu İzmir İl Başkanı Talât Orhonun al- ması sürpriz teşkil (o etmeyecektir. Başkanlık seçimi hem Kurultayda- sını kendisi hazırladı. O gün evden çıkmadı. Akşam, Bülent Ecevit sa- at sekizde geldi, iki lider yemeği be- raber yediler, konuşmayı gözden ge- çirdiler. Ecevit Pembe Evden ayrı- lırken vakit gece yarısını geçmişti. Konuşma metnini Genel Başkan, er- tesi günler partinin Kemal Satır ve- ya Nihat Erim tipi ileri gelenlerine okuttu, sonra başka arkadaşlarına da gösterip fikirlerini aldı. Konuş- ma İsmet Inönünün "büyük konuş- malarından biri olacağa benzemek- tedir. Zira Genel Başkanın naza- rında CHP geçmişte bir kaç defa AKİS tulmak imkânını bulamaması, Za- ten, çok. kimseye "Bu CHP'nin hay- siyet divanları mekanizmasında bir aksaklık var" inancını (o vermiştir. Zira böyle bir durum, her partinin, sorumlularını otomatik olarak ke- sip atacağı bir durumdur. İnönünün ikinci teklifi, CHP için- deki hadiseyi Kurultayın inceleme- sidir. Kurultay meselenin mahiyeti- ne kendisi hüküm verecektir. Hay- siyet Divanı mekanizması bu hük- mün bir icabı olarak, tüzüğe göre işleyecektir. İnönünün bu teklifleri önce iki komisyonda görüşülecek, CHP Merkez Yönetim Kurulu, İnönünün' başkanlığında toplantıda Kurultaya hazırlık ki kuvvet dengesini gösterecek, fa- kat muhtemelen, hem de ilk çıngar- lara yol açacaktır. Zaten Feyzioğlu takımının tasarladığı, daha ilk baş- tan Kurultayın teşekkül tarzına iti- raz etmek olacaktır ve bu, sonradan yapmayı tasarladıkları "hukuki ip- tal mücadelesinin bir malzemesini teşkil edecektir. Kurultay Başkam, Genel Baş- kan İsmet İnönüyü bundan sonra konuşmasını yapmaya davet ede- cektir. İnönü Pazar günü, bu konuşma- görülen "vahim buhranlardan bi- rini geçirmektedir ve partinin ha- yatında yeni bir dönem açılmakta- dır. İnönü konuşmasında "sosyalist- lik meselesi" üzerinde de hem ge- niş, hem de çok açık şekilde dur- makta .CHP'nin hüviyetini tam bir berraklıkla söylemektedir. Genel Başkan, bu IV. Olağanüs- tü Kurultaya iki teklifle gitmekte- dir. Bir teklifi, tüzükte haysiyet di- vanlarının işlemesiyle ilgili bazı de- gişikliklerin (o yapılmasıdır. Bir ta- kım üyeleri Çerkez Ethemler haline gelmiş bir partinin bunlardan kur- sonra, komisyonların raporları üze- rinde genel görüşme açılacaktır. Bu görüşmelerde herkes fikrini söyle mek, savunmak hürriyetine elbette ki sahip olacaktır. Feyzioğlu takımının plânı bir çı- kış da burada yapmak ve Kurultayı horoz döğüşü haline sokmaktır. Bu takıma göre söz hürriyeti ancak, her konuşmacıdan sonra bir defa da kendilerine söz verilmekle sağlana- bilecektir! Halbuki CHP'de bu hafta isteni- len, hiziplerin değil Partinin konuş- masıdır. 29 Nisan 1967