29 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

29 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 19

AKİS TÜLİDEN HABERLER Bayan Smirnov ile Bayan Demirel öpüşüyorlar Politik mi, sosyetik mi? İhsan Çavuşoglu biraz neşesizdi. Yakınlarının söylediğine göre, Tu- ran Kapanlının Tarım Bakanı ol- ması için sarf ettiği gayretler boşa gidince biraz hayal kırıklığına uğ- ramış. Şarkıcılık koalisyonu Haftanın başındaki Pazar günü, M Klüpte şarkıcılar koalisyonu vardı. Ankara Palas pavyonuna ge- len Ayla Dikmen, Bizim Sokakta söyliyen zenci şarkıcı oBeatrice, Efgan Efekan, Gülsüm Kamu ve Dario Moreno biraraya geldiler ve neşeli saatler geçirdiler. | Gülsüm Kamunun, komaya girmiş gibi bir hali vardı. Galiba Ajda Pekkanın, bir gün için de olsa, Ankaraya gel- mesinden pek hoşlanmamış olacak. Ayla Dikmen, yakında bir butik a- çacakmış. Ama, bakalım, şarkı söy- lemekten dikiş dikmeğe, butik iş letmeğe nasıl vakit bulacak... Sosyetik ve politik Bitirdiğimiz hafta Sovyet Büyük Elçiliğinde verilen çayı o sosya- listler çok "sosyetik" o buluyorlar. 29 Nisan 1967 Oysa bu, türk - sovyet ilişkilerinde görülmemiş bir olay. Eskiden bir balerin olduğu söylenen ve "mih- rabı hâlâ yerinde" -gerçi bu, bir sovyet kadını için yerinde bir tâbir değil ama, teşbihte hata olmaz- ka- dınlardan Ekaterina Smirnov, ikti- darı, muhalefeti, milletvekili, sena- törü, doktoru, hukukçusu, gazeteci- si ve sanatçısıyla yüzden fazla ha- nımı Elçiliğe topladı, Bn. Demirel, Bn Çağlayangil ve hattâ Bn. Sükan ile samimi sohbetler yaptı. AP Ge- nel Başkanı Süleyman Demirelin, vaktiyle Türkiyeye gelen Podgorny- ye çok soğuk davrandığını hatırla- yanlar, kadınlar arasındaki bu sa- mimiyeti görünce, o zamandanberi görüşlerde ve düşüncelerde büyük farklılaşma o-daha doğrusu, terak- ki- olduğunu, hiç değilse Sovyetle- rin umacı gibi görülmediğini ye -erkekler kızmasın > ama- kadınla- rın politik ve diplomatik ilişkileri daha iyi yürüttüğüne hükmettiler. Sadede gel, Bay Bakan! Tıp Fakültesini 946 döneminde bi- tiren doktorlar. Klüp X'de top- lanarak, eski günleri yâdettiler. Bunlar arasında iki de Bakan var- dı: Sağlık Bakanı Vedat Ali Özkan ile Ulaştırma Bakanı Saadettin Bil- giç... Meğer bunlar da 46 mezunuy- muşlar. Doktorlarla Bakanlar arasında sağlık politikası tartışıldı. Fakat Saadettin Bilgiçin sağlıkla ne işi var? O, artık bir ulaştırmacı.. Ön- ce şu demiryollarının sakat tarafla- rım düşünse, herhalde daha iyi e- der. Geçen Cumartesi sabahı bek- lenen yataklı tren, Ankaraya tam 12 saat gecikmeyle geldi, İzmire gide- cek yüzlerce yolcu istasyonda serse- fil oldu. Arka arkaya üç-dört tren yolcusu, saatlerce -tam ll saat!- unus Emrede, sonra da Malıköy- de beklemek zorunda kaldı. Basket- çiler nerdeyse maçlarını kaçıracak- lardı. Yolcu vagonundaki aksaklık yüzünden öteki vagonlar devrilme tehlikesi geçirdi. Eğer Dr. Saadet- ün Bilgiç, bu sakatlıkları düzeltsin diye Ulaştırmanın başına getirildiy- se, kolları çabuk sıvasın. 19