29 Nisan 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

29 Nisan 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

AKİS Baskın sonunda Hasan Ağa, "Be- lediye reisi benim, bundan kelli" dedi ve onyedi gün o işi yaptı. Hal- ka buğday dağıttı, pahalı satılan gı- da maddelerine narh koydu. Bugün bâlâ Kayseri halkı, pahalılığa veya belediyeye kızdı mı, şöyle yalanır: "Birader, belediye 'yok ki... Fiyat- lar hâlâ Hasan Ağanın narh ile du- ruyor!" Kurultaya gidilen bugünlerde CHP içinde anlatılan hikâye budur ve "Hasan Ağa" Bülent Ecevite ve- rilen isimdir. Turhan Feyzioğlu ise zaten, hadi- sedeki Feyzadelerin çocuğudur. Bir eğlenceli konuşma G. haftanın sonunda Feyzioğlu, bazı yerde iyi, bazı yerde fena karşılandığı güney seyahatine çık- madan bir AKİS muhabiri kendisi- ne "Hasan Ağa"dan bahsetti. Konuşma, Mecliste oldu. O sıra- da, AKİS muhabirinin sorularına cevap vermek niyetin: e görünme- yen Feyzioğlu, işi olduğunu söyliye- rek yürüyüp gidecekti. Fakat gaze- teci, "Hasan Ağa'nın sözünü edin- ce, Feyzioğlu gitmekten vazgeçti. 8lerin lideri, bu konuda nelerin bi- lindiğini son derece merak etmişe benziyordu. Gazeteci, hikâyeyi nak- letti. Feyzioğlu olayı doğruladı, fa- kat fakir halkla a ailesini çatıştıran sebebe itiraz etti. Ona gö- re sebep, Feyzade ailesinin o tarihte de pek devrimci oluşu ve o zaman yeni ihdas edilen Nizamı Cedit as- kerlerinin tarafım tutmuş olmasıy- dı! Bu arada Feyzioğlu, AKİS mu- habirine Ohikâyeyi onaklettiğinden ğ hemşehrisini -ki alınmıştır, hikâyeyi nakleden o değildir- yerin dibine ba- tırdı, "— O, çok kritik bir oylamada, bir tek oya ihtiyaç varken, AP'liler- den para alarak ortadan kayboldu. AP'lilerden aldığından fazlasını biz kendisine vererek, oyunu sağladık" diye bir de çamur attı. Ama hikâye tuttu ve CHP içinde devam eden -ve sonu gelen- mücade- lenin bir sembolü olarak kaldı. Son gelen ışık ii mücadeleye son ışık Fey takımının güney yağ deh di "Parti içinde bir oyun" 29 Nisan 1967 YURTTA OLUP BİTENLER Turhan Feyzioğlu - Emin Paksüt Bir sıçrarsın çekirge, iki sıçrarsın.. İnönüden larak ve İsmet CHP'yi devralmak için yola çıkmış bulunan genç ve talihsiz profesörün, belki de ihtiyarı dışında, CHP'nin sonra sosyal ve ekonomik o reformlarına karşı bulunan belli çevrelerin oyun- cağı ve âleti haline geldiğini hiç bir şey tertiplenen o karşılamalardan daha iyi anlatamazdı. Akan bol pa- ra bu gezinin başlıca özelliği oldu ve her yerde parayı akıtanları bü- yük toprak sahipleri ile "ürkek var- lıklılar” teşkil etti. Bir zamanların Nabza göre şerbet vermeyin)" tav- siyesinin sahibi genç profesör, onla- rın nabzına göre bol bol şerbet ver- mekten geri kalmadı ve CHP'yi par- çalamak niyetinin gerektirdiği yatı- rımı yaptığı inancı içinde, Kurul- tayda arz-ı endam etmek için Baş- kente döndü. Kurultaya bir kaç günün kaldığı şu sırada Ankaradaki görüş, Demi- rel Hadisesinde olduğunun aksine, Feyzioğlu Hadisesinde meşhur çev- renin, bütün imkânlarım seferber ettiği ve bilhassa yayın organlarını harekete geçirdiği halde -bunlara "ağır toplar" denilmektedir- bir şansa malik bulunmadığıdır. Bunu Feyzioğlu takımının bir çok mensu- bu da bilmekte ve kabul etmektedir- ler. Meselâ Muammer Obuz, bir ah- babına, bu haftanın başında, Kurul- taydan en ufak bir ümid bile besle mediklerini söylemiştir. Yaptıkları mücadele başka mücadeledir. Ken- dilerine yakınlık duyan TBMM üye- si CHP'lilere (o Teşkilât mensupla- rından çok sayıda suç ortağı yara- tıp, kuracakları müstakbel partinin kadrolarını hazırlamak amacında- dırlar. Oyun tamamen açığa çıkmış- tır. Hele Kayseri milletvekili Cen- giz Naymanın yaptığı açıklama, son tereddütleri (o dağıtacak kesinlikte- dir. Nayman, 'Kayseri İl merkezinde yapılan toplantıda, "Feyzioğlu, par- ti kurmak için benden yardım iste- di, 'seninle beraber olursak, CHP'yi Kayseride yıkar ikiye böleriz' de. di" demiştir. Nayman, Kurultayda daha geniş açıklama yapacaktır. Artık bu partinin ismi ve nasıl ku- rulacağı da açıktan açığa ii mektedir. Seçilen isim K.H.P. Yani, Kemalist Halk Partisi. ki bu isim, bir bakıma şanssızdır. Çün- kü kısaltılmış şeklinin (o -KHP'nin- okunuşu -kahpe dudaklarda tebes- sümler yaratmaktadır. Kulisteki a- laylı haberlere göre, partinin ku- ruluş dilekçesini Feyzioğlu, 19 Ma- yıs günü Samsun Valisine verecek- tir. Böylece Feyzioğlu, yeni bir Mus- tafa Kemal olarak, memleket uf kunda doğacaktır! Buna gülmemek pek zordur. Kurultayın görünüşü K urultay heyecanlı bir günde, bun- dan yedi yıl önce bir gençlik ha- reketinin İstanbulda patlak verdi- gi günün yıldönümünde, 28 Nisan- da Ankaradaki Selim Sırrı Tarcan 7