13 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

13 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 13

AKİS “— Bu yelpaze iyi tuttu galiba. Yelpaze serinletir" diye bir cevap m. liyerek hızlı adamlarla ayrılıp git misti. Sakalla bıyık arası ında B" “yelpazedeki yer" meselesi Fey- yük zioğlu ve arkadaşlarının bü; meseleleridir. | Bunun içindir ki program çalışmaları uzayıp gitmek- te, sonuca varmakta güçlük çek- mektedirler. Çeşitli oy kitlelerine gözlerini dikmişlerdir. AP'deki, gay- rimemnunlar, devrimci CHP kitlesi, MP'iiler, YTP'liler, CKMP'liler, top- rak ağaları, büyük tacirler ve mil- yonlarca fakir oy sahibi... ÇEP'çi- YURTTA OLUP BİTENLER ler devrimciliğe ve sosyal adalete ağırlık verseler, kendilerini destek: nı tutucu çevreleri ka dir. Mi prensiplere sahip çıksalar, CHP kitlesi ile son köprü- leri de atacaklar, üstelik - mazileri ile çelişmeye odüşeceklerdir. Ufak 4. KUVVET poslu Hareketi Türkiyede, gerçek bir kuvvet olan Basının ı hakkında da bir fikir ver- meye yaradı. Hangi izciler hangi okamplardandır veya hangi görüşlerin, yahut çevrelerin, menfaatlerin savunucusudur, bu husus oldukça açık şekilde belli oldu. Gündelik gazeteler içinde Türkiyenin, fikir yap balonundan en tesirli ve büyük tirajlı üçü, yet, Milliyet ve Akşam Feyzioğlu Hareketini tasvip etmemektedirler. Haberlerini tarafsız ölçüler içinde vermektedirler, fakat bütün e Feyzioğlu Ha- reketini tamamile suni ve fikir değil, bir takım ihti- raslar, küçük hesaplar series nie bulduklarını belli etmektedir. Türkiyenin en büyük tirajlı (gazetesi Hürriyet bütün ağırlığım Feyzioğlu kefesine koymuştur ve ME ki üç gazetenin aksine, objektif kıstaslar makta, Feyzioğlu Hareketinin propagandasını yapa cağım, ona taraftar sağlayacağım diye çırpınmakta- dır. Bu çırpınması pek fazla belli oğluğu için, tıpkı A.P. gibi, bir halk gazetesi olduğu halde büyük iş çeh- relerinin temsilcisi olan Hürriyetin bu tutumu Feyzi- oğluna taraftar mı gerecektiy . Hürriyetten okuyucu mu götürecektir, bunu kısa bir zaman s-ü resi gösterecektir. A.P. paralelindeki çok büyük tirajlı Tercüman, mânasız tirajlı ya, Haber gibi izler Hürriye- tinkine yakın bir tutumdadırlar, Feyzioğlu Hareketi- nin reklâmını yapmakta, Feyzioğlunu övmektedirler. Buna mukabil A.P.'nin doğru organları, Son Hava- dis veya Adalet, yahut Zafer Feyzioğlunu övmekten 7i- yade C.H.P.'yi kötülemek, onun aleyhinde bulunmak, C.H.P.'nin öldüğünü, bittiğini, battığım yaymak sure- tiyle Feyzioğlu Hareketinden faydalanmaktadırlar Gündelik gazetelerde baskı miktarı itibariyle Fey- zioğlu Hareketi avantajlıdır. Fakat fikir ağırlığı hala- mından çok geridedir. Uzak solun dergileri, A.P. organlarının 180 derece tersi bir tutumdadırlar. kam UL kötülemekte, onu hiyanetle suçlamakta, fakat C.H.P.'yi ve Ortanın olunu övmemeye de son derece dikkat etmektedir- ler. Ortanın solunun bir “burjuva yutturması" olduğu görüşüne sadıktırlar, Feyzioğlu bunu bile aşırdık say- dığı için kendilerine hedef teşkil etmektedir. Bu ya- yında Ant en ileridedir. Yön onun daha gerisindedir. "4. Kuvvetin iki ayrı yüzü inanarak yazanlar, inanmadan kuyu. kazanlar 13 Mayıs 1967 13