13 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

13 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

AKİS bu işi teklif ettirir, takip eder, so- nuç alıncaya kadar da peşini bırak- mayız. Zaten bu gibi kanunlar çı- karken, politikacılar ve hükümet, is- tişari mahiyette -ama muhakkak- fikrimizi alır. Şunu da belirtmek is- terim ki, gençlerin eğitiminde geçer- li olan şey yasaklardan çok, onları iyi yollara yönelten, teşvik edici fa- aliyetlerdir. Bunlar yapıldığı zaman, yasaklara çok az iş kalır. Olay Frankfurtta, Berliner Str.'- de, çok modern bir şekilde döşen- miş şık bir büroda geçti. Konuşan zat, Frankfurt (Belediyesine bağlı Jugentdampt, yani "Gençlik teşkilâ- tı"nın direktörü Herr Faller idi. Frankfurta ayak bastığımız ilk gün, Alman Hükümetinin, bizimle meş- gul olup gezdirmekle görevlendirdi- gi Lâmia Üçer ile beraber derhal sosyal kurumları gezmeğe başlamış- tık. Jugentdampt denilen kuruluş, çocukların bakımından başlamak ü- zere, onların sosyal hizmet yönün- deh de bütün ihtiyaçlarını karşıla- yan bir kuruluştur. Çocuk, doğdu- ğu andan rüşt yaşı sayılan yirmibir yaşına gelinceye kadar, ana ve ba- basının yanında, kendisine sahip çı- kan bu güçlü kuruluşu her zaman ve her ihtiyacı karşısında yanıbaşın- da hissedecektir. Jugentdampt'a ait kurumları gezdikten sonra bu ku- ruluşun toplumda oynadığı rolü çok daha iyi anladık. Herr Faller, Berli- ner Str.'deki modern bürosunda o sabah, bize, iki saate yakın bir za- man, bu kuruluşun amaç ve çalış- ma tarzım anlattı. Kuruluşun uğ- raştığı başlıca işlerden biri, sayılan hayli fazla olan gayrimeşru çocuk- larla meşgul olmak, onları topluma kazandıracak şekilde eğitmek, eksik- siz, mutlu ve iyi birer vatandaş ol- malarım sağlamaktır. Kuruluş, ço- cuk doğduğu zaman, ilk iş olarak, onun babasının tespitine çalışmak- ta ve çocuk için babadan ayda 100 mark almaktadır. 1910 yılında bu konuda çıkan bir kanun, 1918'de bu kuruluşa bir takım imkânlar tanı- yarak gelişmiş ve bu kanun, 1924'te Almanyada her şehirde bir zorunluluk olarak kabul edilmiştir. Tespit edi- len baba parayı vermek istemezse, kuruluşun bunu kanun yolu ile al- ma hakkı vardır. Asıl amaç, babayı tespit edip maddi İmkânı sağlama bağladıktan sonra çocuğa kendi an- nesinin bakmasını sağlamaktır. An- cak,, çocuğa annesi bakmak isteme- diği takdirde, çocuğun sorumluluğu- nu kuruluş üzerine almakta ve onu 13 Mayıs 1967 SOSYAL HAYAT Almanyada bir dinlenme evi Düşünmek için dinlenmek de şart Operatör Doktor MUZAFFER ARGUN Kadın Hastalıkları Mütehassısı Tel: 12 79 43 (AKİS: 181) görevi, belediyeye bağlı Jugent- dampt'ın muhakkak yapmaya mec- bur olduğu görevler (arasındadır. Kuruluş, Frankfurtta, bu şekilde 4000 çocuğun bakım ve eğitimini ü- zerine almış bulunmaktadır. Aynı gün öğleden sonra, Kinder- heim denilen ve altı aylıktan başla- mak üzere onaltı yaşına kadar lı çocuğu bağrına basan biz yuvayı ve yetiştirme yurdunu gezdik. Burada gördüklerimiz gerçekten anlatılma- ya değer şeylerdi. Mutlu çocuklar yurdu Size, Burgermeister Edward Graf adını taşıyan Kinderheim'm te- miz ve modem binalarından, bakım- lı bahçesindeki heykellerden, yüzme havuzu ile yeşil sahalardan, top. sa- 21