13 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

13 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

YURTTA OLUP BİTENLER len bir derginin itibarı ve tesiri o- lur e mdi bu sektörün, broşürlerine ve dergilerine ilâveten bir de parti- si olmak üzeredir. Gerçi asıl parti A.P.'dir. Ama uyanmakta olan halk kütleleri A.P.'nin yaldızlı şekerlerini daha uzun yutacağa benzememek- tedir. Yeni parti, edebiyatım günün edebiyatına uygun şekilde yapacak- tır da kendisini finanse eden çevre- nin menfaatlerini elaltından koru- yacaktır. Yani sol gösterip sağ vura- caktır. Ancak, şu ana kadar beliren, bu sektöre adanmış basının bütün gay- retlerine ve tertipli haberlerine, mi- zanpajlarına rağmen o Feyzioğlulu partinin kuşe kâğıtlı broşürlerden daha fazla bir ilgiyi halk kütlelerin- den bulamadığıdır. Bulmasını beklemek hayal kur- mak olmaz mıydı? C.H.P. Safra atıldıktan sonra.. (Kapaktaki o âkiller) gin başında Salı günü, saatle- rin 13.000 yaklaştığı bir sırada Meclisteki CHP Grup toplantı salo- nundan çıkanlar, büyük bir yükten kurtulmuş insanların rahatlığı için- deydiler. Çünkü o sabah, Senato Grupunda, Genel Başkan İnönünün başkanlığında yapılan toplantıda Fikret Gündoğan ve Muhittin Kılıç- çın Başkan vekilliklerine seçilmele- rinden sonra Meclis Grupu derhal, yine İnönünün başkanlığında top- lanmış ve ilk turda Nihat Erim ile Kemal Satır Meclis Grup Başkan vekilliklerine seçilmişlerdi. Böylece, aylardır çalkalanan CHP, safra at- tıktan sonra hemen derlenip topar- lanmayı başarmış ve Parlâmento çalışmalarını yürütecek kadroları tesbit ederek, geniş bir nefes almış- tı. Rahatlığın nedeni buydu. Grup yöneticilerini tesbit etmek amacıyla ilk toplantı Senato Gru- punda yapıldı. Saat 10.00'da başla- yan toplantıya İnönü ve 27 senatör katıldılar. Genel Başkanın kısa bir konuşmasından sonra seçimlere ge- çildi. Yeni ve düz kahverengi elbi- sesi içinde gayet sağlıklı ve neşeli görünen İnönü, konuşmasında, se- natörlere sıkı çalışmayı öğütledi, — Çıktığımız mücadele bizi güç- lü kılmıştır. Sayımız önemli değil- dir, başaracağız" dedi . 6 AKİS İnönü ve Ecevit başbaşa Jki baş, birparti için Önce Başkan vekillikleri oylandı. Bu görev için dört aday vardı: Fik- ret Gündoğan, Muhittin Kılıç, Nüvit Yetkin ve Hıfzı Oğuz Bekata. ilk o- larak Fikret Gündoğanın adaylığı o- ya konuldu. Gündoğan, ilk turda 18 oy alarak Başkan vekilliğine seçildi. İkinci aday ancak ikinci turda .tes- bit edilebildi. Çünkü Muhittin Kı- lıç ilk oylamada çoğunluğu sağlaya- mamıştı. İkinci turda ise 18 oy ala- rak Başkan vekilliğine seçildi. Di- ger adaylardan Nüvit Yetkin 5, Hıf zı Oğuz Bekata ise 7 oy aldılar. Da- ha sonra, Yönetim Kuru için seçim- lere geçildi. Hatay senatörü Saffet Ural, Adana senatörü Mukadder Öztekin, Ahmet Naci An, Akif Eyi- doğan, Rıza Işıtan, Mebrure Akso- ley .Suphi Batur, Şevket Köksal ve Aslan Bora ilk oylamada çoğunlu- ğu alarak Yönetim Kuruluna seçil- diler. Eksik olan Senato Haysiyet Divanına da Ali Şakir Ağanoğlu, Ce- mal Yıldırım, Ekrem Özden ve Ze- ki Tolunay getirildiler. 13 Mayıs 1967