13 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

13 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 29

Bir spor salonunda gençler Eksik bir şey yok rek veya görmeyerek, manzarayı seyrediyorlardı. Bundan sonra çıka- cakları kat ise göklerdi. Bu, dönüşü olmayan bir yolculuktu. Gençlik sorunlarının önemi ygerliner Str.'deki bürosunda konu- şan Herr Faller, bizlere, aynı za- manda Belediyeye bağlı bu kurulu- şun yapmakla görevli (bulunduğu başka mecburi hizmetlerden de bah- setti, örneğin, çocuk mahkemelerin- de sosyal hizmet uzmanı bulundu- işleyen çocuklar, mümkün mertebe, cezaevlerine ve- ya bilinen ıslahhanelere verilmiyor, yurtlarda, bu iş için özel eğitim gör- müş sosyal hizmet uzmanlarının ne- zareti altında tutuluyorlardı. Frank- hırtta gezdiğimiz kadınlar cezaevi- nin gençler bölümünde ancak 20 ta- ne gençkız vardı ve bunlar da, grup- lar halinde, sosyal hizmet uzman- larının nezaretinde, değişik O işler yapıyor ve özel bir eğitim görüyor- lardı. Pensilvanya tipindeki bu çok eski binada, modern bir sistem uy- gulanıyordu. İyi hareket eden mah- puslar, gündüzleri evlerine gidip ak- şamları dönebiliyorlar veya, tersi- ne, cezalan bittiği halde bazı ku- surları görülenler, ekibin nezareti altında yeni bir eğitime tâbi tutulu- yor, yeniden suç işlemelerinin önüne geçilmeye çalışılıyordu. Anlaşıldığı üzere, Jugentdampt'm başlıca görev- lerinden biri de, gençlik mahkeme- leriyle irtibat kurmak ve suç işle- yen çocukları ve gençleri kurtarıp 13 Mayıs 1967 topluma iade etmekti. Herr Faller, kurumun ihtiyari hizmetleri üzerinde, en az, kurumun mecburi hizmetleri kadar duruyor- du. Çocukların dinlenmelerini sağ- layacak kurumları tesis etmek, genç- lerin boş zamanını değerlendirmek, okullarda rehberlikler kurmak, ço- SOSYAL HAYAT cuklar için gündüz bakımevleri aç- mak, gençlerin güvenip kalabilecek- leri oteller açmak, değişik ülkeler- deki gençler arasında geziler düzen- leyip onlarla irtibat sağlamak ve gençlik lokalleri açmak için Gençler Federasyonu ile işbirliği oyapmak. bu ihtiyari görevler arasında idi. Herr Faller, bu işlerin, kimsesiz ço- cuklara bakmak kadar büyük önem taşıdığını söyledi. Ancak, kimsesiz bir çocuk sokakta bırakılamayacağı için, bütçeden ayrılan paranın, ön- celikle bu gibi yurt açma işlerine tahsis edildiğini de sözlerine ekledi. Bir Haus Der Offenentür'de gençle- rin nasıl meşgul edildiklerini, boş zamanlarının nasıl değerlendirildi- gini gördük. Ayrıca Berlinde, Hitler devrinden kalmış bir gençlik evini gezdik ve, binanın kışla havasına rağmen, burada uygulanan modem sistemle gençlerin eğlendikleri | lo- kalleri yakından izledik. Bu konuyu, gençlik sorunları ile ilgili bir başka yazımda tekrar ele alacağım. Çünkü yarınım sağlam bir temele oturt- mak isteyen bir ülkenin gençlik so- runlarına ne derece önem verdiğini Almanyada bir defa daha ve yakın- dan gördüm. Bu konu üzerinde ne kadar düşünülse, ne kadar yazılsa azdır, sanıyorum.