13 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

13 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

AKİS Ziyaretler Bonn'da aşk başkadır! Bu haftanın başında bir gün, Al- manyada bir hava alanına inen uçaktan çıkan heyeti ve onun bazı karşılayıcılarını gören almanlar bu- nun bir resmi heyet olduğunu öğ- erini da eşini de bulund ce bunun balaylarını Almanya da geçirmeye gelmiş bir turist ka- filesi olup olmadığını sordular. Ka- file öylesine kalabalık ve öylesine cümbüşlüydü. Memurlara alman protokolünden bir genç adam, du- Ke geniş bir tebessümle cevap erdi: "— Hayır, bunlar türkler. Tür- kiye Başbakanıyla resmi heyeti.." Memurlar da yi imiseyiğ gerekli damgaları bastıl Türkiyede "Muhteşem (o Süley- man" adıyla bilinen ve taraftarla rınca "İkinci Menderes" diye anılan Süleyman Demirelin bu seyahati da -İran ve Pakistanda olduğu gibi- DP'nin son günlerindeki "Başbakan seyahatleri"ne ikiz kardeş gibi ben- ziyordu. Bu, bir resmi heyet değil, bir eşler ve yârân kafilesiydi. Demirel Heyetinin almanları gül- düren listesi şudur: Bay Demirel ve Bayan Demirel, Bay İhsan Sabri Çağlayangil ve Ba- yan Çağlayangil, Bay Ali Katli Er- dem ve Bayan Erdem (Çalışma Ba- kanı), Bay Muammer Ekonom ve Bayan Ekonom (Başbakanlık Özel Kalem Müdürü), Bay Ümit Halit Demiriz ve Bayan Demiriz (Tanıt- ma Genel Müdürü). Sonra, senatör ve milletvekili turistler: Suat Hayri Ürgüplü, Ahmet Nusret Tuna, Selim Sarper, Cevat Önder, Settar İlksel. sonra, bir asker: Orgeneral Kemaleddin Gökakın (Milli Güven- resmi geziler tiskal çıkar" demeyebillirler ama, türk olarak alınma- mak herkes için kolay değildir. Bu Almanya ve onu takip edecek Belçika gezisi için -üstelik gezi paskalya tatiline de isabet etmektedir ve heyetimiz o günler aylak aylak tur atacaktır- acaba bir başka, herkesin yerinde olacağı bir saman seçilemez miydi? Brandt bizimkileri bırakıp Japonyaya uçarken bu 7i- yaretin Almanya için, aman ne de önemli bir ziyaret olduğu hususunda Anadolu Ajansının uçurduğu ha- berler, itiraf etmeli ki insanı sadece güldürmektedir. D.P. devrinde de her şey böyle başlamış ve en son- altmış kişilik, İspanyaya bir muhrip dolusu adam götürmüş ve herkesi güldürtmüştü. Bu gezilerin halk üzerindeki tepkisi de, hatırlanacaktır, hiç iyi değildi ve Menderesin seyahat arkadaşlarının isimleri Yassıada hatıralarında hep “en çok okşananlar" arasında geçmektedir ki bu, du- yulan infialin bir basit işaretidir. Bugün de Paristen “becerikli özel dostlar" ve Amerikada otel odalarında basılma hikâyeleri hal- kın ağzında dolaşmaktadır. Bunlardaki uygunsun ta- raf, masrafların devlet kesesinden çıkmasıdır. Adenauer'in ölmüş eşine Demirelin telgraf çekme- “gösteriş politikası" daki bu çeşit lâubalilikler- da Menderes Uzak Doğuya alınıp Amerikaya götürülen siyle m zirvesine varan yüklü ziyar: t programların le tadan bir mecraya şimdiden dökülmüştür. Bunun tedbirini almak kime düşer bilinmez ama, bir tedbir alınmasının tam zamanıdır. 13 Mayıs 1967 bize YURTTA OLUP BİTENLER lik Kurulu Genel Sekreteri). Sonra, basından ahbaplar: Anadolu Ajansı Genel Müdürü Atillâ Onuk -türkçe bilir-, Son Havadis gazetesi temsil. cisi Abdullah Uraz -türkçe bilir-, Zafer gazetesi temsilcisi Feruzan Tekil ve Dünya gazetesi başyazarı unutulmaz Falih Rıfkı Atay. Niha- Eğ Dışişleri Bakanlığı memurları İlter Türkmen, Melih Akbil, Tevfik Saraçoğlu, Oktay İşçen, Şefik Fen- men, Tanju Ülgen ile Maliye Bakan- lığından Ahmet Tufan Gül. T.RT. temsilcisi Muammer Bostancı. Baş- akanlık Memurları Kaçı- koç ve Şeref Ayparlar. “Muhteşem Süleyman Heyeti"- nin Türkiyeden ayrıldığı günlerde Cumhuriyet gazetesi manşetinde şu haberi veriyordu: “Merkez Bankasındaki döviz zervlerimizin Ee Sekilde. azal ması sonucunda ti Av- rupa Para Sandığından k kıs edeli ve yüksek faizli iz para almaya karar vermiştir. Dışişleri Bakanı Çağlayangil Cifesi çıkan işler