13 Mayıs 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

13 Mayıs 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 9

AKİS katılmaları, yeni hareketin işçi ve sendikacılar tarafından da benim senmekte olduğunu gösteriyordu. Pazar günü ise, Ankara dışında, Koçarlı ilçesinin Bıyıklı köyünde cereyan eden bir başka olay. Orta- nın Solu politikasının ve bunu sa- vunanların halk tarafından nasıl benimsendiğini gösteren en iyi bir örnek oldu. Menderes ailesinin şid- detli nüfuzunun bulunduğu bildiri- len Bıyıklıda yapılan belediye se- çimlerini büyük çoğunlukla CHP'li adaylar kazandı. Uçurulan balonlar Bekledikleri ve bazı saf çevreleri inandırdıkları tufanın başlama- dığım gören ÇEP'çiler, haftanın sonlarına doğru paniğe kapıldılar ve ihtiyatsızca bir balon uçurdular. C ara milletvekili Ahmet Üs- tün de partiden İstifa etmişti ve kendi saflarına katılıyordu... Ancak, yalancının mumu yatsıya kadar bile yanmadı ve ertesi gün basından haberi öğrenen Üstün, der- hal Genel Sekreter Bülent Ecevite telefon ederek, bunun bir oyun ol- duğunu bildirdi. Bu, aynı zamanda, bir takım zevatın nelerden medet umar hale geldiklerini gösterebile- cek örnek bir olaydı. Yine aynı ze- vat ve tufan çığırtkanlığı yapan AP'- li bazı gazeteler, bir yandan kamu- oyunu aldatmak için yeni oyunlar peşinde koşarlarken, bir yandan da bile bile kendi kendilerini aldatıyor- lardı. Meselâ bunların en çok yay- mağa çalıştıkları bir haber de, Teş- kilâtın çeşitli kademelerinden top- luca istifaların olduğuydu. Halbuki istifaların içyüzü tamamen değişik- ti ve ÇEP'i hedef alıyordu. Bazı il ve ilçelerde yöneticiler, başlarında veya aralarında bulunan mini- ÇEP'çileri ekarte edebilmek için topluca istifaya başvuruyor ve bu görevlere samimi Ortanın Solcula- rım getirebilmenin yolunu açıyor- rdı. Bir yandan, Parlâmentoda gerek li mekanizmayı kurmakla uğraşan Merkez Yönetim Kurulu, bir yandan da teşkilât çalışmalarını ve Ortanın Solunu halka anlatma Plânlan ha- zırlamaktadır. Bütün çalışmalar, eskiden olduğu gibi, yine bölge esa- sına göre ele alınacak ve her bölge- ye ait geniş çalışma programlan ha- zırlanacaktır. Gerek Teşkilât ve ge- rekse Genel Merkez seviyesinde ya- pılacak olan çalışmalarda karşı ku- ruluşlarla pek fazla uğraşmamak 13 Mayıs 1967 YURTTA OLUP BİTENLER ÇEP'in hârika çocuğu Kırca çalışıyor Ne ararsan bulursun, samimiyetten gayri prensibi benimsenmiştir. Ama. bu, hiçbir zaman CHP'ye ve Ortanın Soluna karşı yapılacak huruç ve if tiraların cevapsız kalacağı anlamı- na gelmemektedir. Çalışma progra- mım hazırlayanlar, bu dönemde, Or- tanın Solunun halka en iyi şekilde anlatılmasını ohedef almışlardır. Halkla yapılacak temaslarda bu hu- susa önem verilecek ve seçimlerde inanarak Ortanın Solunu savuna- cak bir taban kadronun doğması sağlanacaktır. Bu arada gençlik ku- ruluşları, yeni baştan (o örgütlenip köylere, kasabalara yayılacak ve iş- birliği yapacağı "halk gönüllüleri" ile tesbit edilen program ve pren- sipler dahilinde çalışma yapacak- tır. Halkçı bir politikanın ancak halkın içinde ve halkla beraber yü- rütülebileceği inancını, taşıyanlar, bu tempoda ve bu metodla yapıla- cak sürekli bir çalışmanın en kısa zamanda meyvalarını vermeye baş- layacağı kanısındadırlar. Ç.EP. Bir baş, gövdesini arıyor! CHP den ayrılanlardan İhsan Ka- badayı ile MP'den kopanlardan İsmail Hakkı Akdoğan, Bahattin U- zunoğlu ve Ahmet Cebi, etrafına toplandıkları beyaz saçlı, gözlüklü adamı zevk ve ilgiyle diziliyorlardı. Dikkatlerin merkezi -CHP'den muh- reç- Tahsin Banguoğluydu ve o an- da yaptığı, İnönünün 1931'den beri O. Öztrak Dönmedolap damlar yerleştirilmiş buraya, hani hani çalışıyorlar. Hep konuştukları, sosyalist tedbirler. Batıdaki sosya- list partilerin programlarını almış- 9