2 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

2 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

Tüli'den haberler Bu şıklık, başka şıklık! Bu yaz, ie Deniz Klübü çok rağ- bette. Her akşam bir parti, her Perşembe smokinli yemek. Cumar- tesi akşamlan da özel yemekler var. Geçtiğimiz hafta, tanınmış işadam- larından Nejat Eczacıbaşı ve eşi de yaz partilerini Moda Deniz Klübün- de verdiler. İstanbullu işadamların- dan çoğu biraraya geldi ve yukarda kokteyller içilirken. Başbakan De- mirelin son konuşmaları üzerine yo- rumlar yapıldı. İzzet Çintav, Reşit Egeli, Halis Kaynar, Fahrettin U- aş gibi tanınmış bankacıların, Fuat efik Bezmenin, Koçların ve Ec- zall kardeşlerin bulunduğu bu yemekte kadınların da çok şık oldu- ğu tahmin edilebilir. Zaten İstan- bulda, şıklıktan geçilmiyor. Fakat, İstanbulun şıklığı ne Parise, ne Londraya, ne de Roma şıklığına ben- ziyor. Bu, İstanbula özgü bir şıklık. Demek ki, azgelişmiş bir memleke- tin, enflâsyonist bir politikanın şık- lığı böyle oluyor! Bütün kadınlar şı- kır şıkır. Adeta, kocaların serveti, elbiselerde teşhir edilir gibi birşey. Eczacıbaşıların yemeğinde şıkırtısız kadınlar da vardı elbet. Meselâ, ev- sahibesi Beyhan Eczacıbaşı bunlar- dan biriydi. Moda Klübü, Cumartesi akşamı da çok kalabalıktı. Fatoş Kipman ile Orhan Dirikin misafirleri güzel bir gruptular, pistin en neşeli dans- larım da bu güzel grup yapıyordu. İstanbul sosyetesinde modem Gan çok seven kadınlardan bi- Mehire Çizmeci. o Gençkızlığın- a dansı çok seven, caz mü- ziğinin hayranı plan bu güzel ka- dının, klâsik güzelliğiyle tezad teş- eden modem bir ritmi var. Torunlu yürüyüşler Yaz aylarını çok hareketli geçiren, kalabalık yerlerde görünmek i- çin hiç bir firsatı kaçırmayan, bu sebepten bazı eski DP'lileri güç du- rumlara düşüren eski Cumhurbaş- kanı Celâl Bayar, akşam yürüyüşle- rinden çok hoşlanıyor. Çiftehavuz- lardaki pembe köşkün arka yolun- da yapılan bu yürüyüşlerde Bayara, bazı akşamlar torunu Atillâ Bayar arkadaşlık ediyor. Köşk komşuları, bu "büyükbaba-torun" tablosunu seyretmeyi pek ilginç bulmuyorlar. Belki de artık kanıksamışlardır. Fa- kat büyükbaba ve torun arasındaki konuşmalara kulak misafiri olanlar, ilginç bir fikir ayrılığı hissediyorlar. Büyükbabanın, vaktiyle İstanbulun yakışıklı delikanlıları arasında özel bir yeri olan torununu meşhur po- litikasıyla ustaca "doktrine etme" 2 Eylül 1967 Nejat Eczacıbaşı ve konukları Moda Deniz Klübünde hava var!