2 Eylül 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

2 Eylül 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 28

SPOR şındırmışlar, Ulaştırma Bakanı da PTT Klübü yöneticilerine (gerekli emri vermişti. PTT'nin bütün yöne- ticileri memur olduklarına göre, bu emri yerine getirmemek imkânsızdı. PTT, hakkından vazgeçtiğini bidir- MİŞti. Kitabına uydurulan işler Transfer anlaşmazlıklarının en ö- nemlileri, Fenerbahçe ile PTT a- rasındaydı. Her yıl PTT'nin futbol- cularına gözdiken Fenerbahçe, bu defa da Yavuz ve Levendi gözüne kestirmişti. Fenerbahçe önce, Hazi- ran ayı içinde bu futbolcuları, ama- tör olarak, transfer etmek istedi. Levendin amatör transferi kısa bir süre içinde olmuş, Fenerbahçe Klü- bü, bu futbolcunun lisansını almış- tı. Yavuzun transferi ise Beden Ter- biyesi Genel Müdürlüğünün Sicil Lisans bölümünce geri çevrilmişti. Çünkü Yavuzun dosyasında, "Trans- feri yasak" diye koskoca bir dam- ga vardı. Futbol Federasyonu, genç ve amatör Mil Takım kadroların- daki futbolcuların transferini (o ya- saklamış, transfer yapamayacakla- rın isimlerini bir listeyle Sicil Li- sansa bildirmişti. Listede Yavuzun da adı vardı. Yavuz Şimşek, Genç Mili Takım kadrosunun futbolcu- suydu. Bu transfer yasağı üzerine Ya- vuz Şimşek derhal, nüfus cüzda- nıyla birlikte Futbol Federasyonuna başvurdu ve "Geçen yıl bile Genç Takımda usulsüz olarak oyna- tıldım. Benim yaşım büyüktür, be- ni Genç Mili Takım kadrosunda tutamazsınız" dedi. Bu durum kar- şısında yapılacak birşey yoktu, Ya- vuzun transferi açılmıştı. Fenerbahçe Yavuzun işini halle- derken, bu sefer Levendin durumu çatallaşmıştı Çünkü Levende Be- taş ve PTT klüpleri de sahip mağ Levent, Fenerbahçeden sonra Beşiktaş adına amatör olarak fiş doldurmuş, bu da yetmiyormuş gibi, önce PTT ile, sonra Fenerbah- çe ile ve üçüncü olarak da yine PTT ile, tam üç defa sözleşme im- zalamıştı. Levendin durumu iyice karışmıştı. Gerçi yönetmeliklerin hükümleri açıkça ortadaydı, "bir transfer ayında birden ,fazla klüple sözleşme imzalayan futbolcu, anlaş- ması süresince futbol oynayamaz” - dı, Levendin, yönetmelikler gereğin, ce futbol oynaması imkânsız görü- lüyordu ama. Fenerbahçenin sade- ce bu yönden maharetli başkam Fa- 28 ruk lligaz, "Biz Levendi oynatırız" diyordu. Kimbilir, Ilgaz belki de haklıydı. Yönetmeliker bu konuda kesin olmasına kesindi ama, Futbol Federasyonunun başında da bir Orhan Şeref Apak vardı! Yüzbinler alan futbolcuyu amatör diye yut- turmasını bilen, 25 yaşındaki fut- olcuyu göz göre göre Geni Takıma koyan Orhan Şeref Apakın başında bulunduğu Federasyonun hükümler dışına çıkması şüphesiz ki imkânsız değildi. Faruk Ilgaz, bu yönden hayli ça- ba gösterdi. AP'nin İstanbuldaki ön. AKİS cülerinden biri olan Faruk Ilgazın Levendin işi için Orhan Şeref A" paktan söz aldığı, günler öncesi söy- lenmeğe başlamıştı. Bu yüzden, PTT'nin yetkilileri, Federasyon top- lantısından tam bir hafta önce u- mutlarını kestiklerini açıkladılar. Futbol Federasyonunun geçtiğimiz hafta Cumartesi günü yaptığı açık- lama, bu bakımdan sürpriz sayıl- madı. Sürpriz sadece, Levendin ce- za kuruluna verilmiş olmasıydı. "Bravo Futbol Federasyonuna! Hiç değilse bu cesareti göstermiş" deni- liyordu. (Basın A: 20248) — 337 2 Eylül 1967