6 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

6 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

park yerinin mezar haline getiril- mesi için izin verecek olan Anıtlar Yüksek Kurulunun kararını bekle- diğini ifade ediyor. Normal toplan- tısı 24 kasımda olan Kurul, daha önce, bu mesele için olağanüstü bir toplantı yapar mı?" sorusunu ise ükan, — Kurulun 24 kasımdan önce toplanacağını sanmıyorum. Onlar müstakil bir kuruldur.." şeklinde cevaplandırdı. Cuma akşamı gelip de geçtiğin- de, aileler Üzerinde avukatların, es- ki Demokratlardan "Bayar Takı- mı"nın ve bir takım hissi davranış- lı dostların tazyiki tekrar başla- mıştı. Şurada, 24 kasıma ne kalmış- tı ki? O tarihe kadar sabredilir, Kurulun kararı beklenilirdi. Hükü- met, bu siperin içine mi gizlenmeyi akıllılık saymıştı? 24 kasımdan son- ra ne yapacaktı? Bu, bilhassa, "Bizim su müdü- rü"nü daha da zor durumda bırak- mak isteyen Bayar'ın plânıydı. Ar- zusu,- Hükümeti açık bir red cevabı vermeye itmek, arzuladığı karışık- il çıkaramazsa da, hiç olmaz- 'yi resmen mirastan mahrum ettiğini ilân etmek imkânını kazan- maktı. Ondan sonra mavi boncuğu baş- kasına verecek, kendisine daha ha- yırlı bir halef bulacaktı. Gözyaşlı ailelere gelince.. Bir ko- miteci için o, ideal uğrunda feda e- dilmemesi düşünülemeyecek kadar ufak bir "faktör Bu hafta, Bani Takımı"ndan biri şöyle dedi: , — Demirel İstanbul Köprüsü vaadinden 'Köprü yapacağız dediy- sek, hemen bugün yapacağız deme- dik ya.. diyerek kurtulduğu için bu meseleden de Türbelik yer verece- giz dediysek hemen bugün verece- giz demedik ya... diyerek kurtulabi- leceğini sanıyor. Ama, avucunu ya- layacak!" Şimdi anlaşılan, tarafların tür- beyi bekledikleridir. Ama çorbayı kimin içeceği meçhuldür. Öyle gö- rülüyor ki, bu çekişmenin neticesi çorbanın yere dökülmesi olacaktır. PARTİLER Yeminlilerle Yaylacılar savaşı P'nin Yaylacı milletvekili fena halde kızgındı. AP Grupunun se- çimleri sonuçlanmış, Yeminliler di- ye bilinen takımın listesi, bir tek aday hariç, çoğunluğu sağlamıştı, Yaylacı milletvekili: — Bunlar partiyi batıracaklar.. Tıpkı ötekiler gibi.. Yemin etmişler ama, neyin üzerine ve niçin, bilmi- İNÖNÜ CHP GRUPUNDA İyimserliğin sözlük mânası yorum. Bir kaç kişi geçirmiş onları eline, kukla gibi oynatıyor!" dedi. AP'li milletvekilinin söz konusu ettiği, AP'nin ünlü Yeminliler grupu geçen yıl ortaya çıkmış ve Demi- rel'in etrafında, Demirel'in politika- sını yürütmek amacını güden, esrar- lı denilebilecek bir gruptur. İşte, bu esrarengiz Yeminlilerle sağcı grupu teşkil eden Yaylacılar, AP Grup Yönetim Kurulu seçimin- de karşıkarşıya geldiler. Seçimler Yeminlilerin mutlak zaferiyle bitti. Nitekim, AP Genel Sekreteri Niza- me ttin Erkmen, bu konuda: "— Bir zafer diye adlandırmak doğru olur mu, bilemem ama, Grup Yönetim Kurulu ve Başkan vekil- likleri için yapılan seçimlerin fili sonuçları açıktır. Yeminliler, Gru- pun genel 1 ibne mazhar olmuş- lardır" itmen, Yeminlilerin amacının ne olduğu yolundaki soruyu ise şöy- le cevaplandırdı: — Bu arkadaşlar, AP'nin; teşri görevinde politikasını çizmektedir- ler. Grup politikasına hâkimdirler. AP'nin icraatından, Yeminlilerin a- macını anlamak mümkündür. Erkmen bir gerçeği ifade etmek- tedir ama, unutulan husus, amacın icraattan anlaşılması için ortada bir icraatın bulunmasının gerektiğidir. Oysa son yasama yılında, AP Gru- punda, bir tek konuda dahi ciddi AKİS