6 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 38

6 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 38

ÖĞRENCİSİYDİ, ris'in yeni atölyesinde küçük bir defile MANKENİ OLDU — İstan- bul'un güzel mankeni aktris Lâle Belkıs, terzi Tom- gösterdi. Bundan sonra da moda salonunun devamlı mankeni olacak. Tomris, klâsik dekorlu salonunda her ay bir defile yapmak istiyor. Manken olarak Lâle Belkıs'ı seçmekte de çok haklı. Lâle Belkıs, vaktiyle öğrenci- siydi. Onun içindir ki Belkıs, sevgili öğretmeni Tom- ris'in modellerini giymekten büyük zevk duyuyor. Yuvaya dönüş | stanbul'un güzel deko- runda ayrı bir yeri olan kadınlardan Hanzade ve Neslişah Sultanlar iç tu- rizmi destekliyerek, Ege denizindeki Domuz ada- sında güzel bir tatil ge- çirdiler. Fethiye, Dala- man, Kuşadası gezilerin - den de hoşlanmışlar. Sos- yetik topluluklarda pek görünmüyorlar ama, ka- palı bir dostluk çevresin- de yaşamaktan, başka bir 38 deyişle, yuvaya dönüşten memnun görünüyorlar. Bırakınız İstanbul'da- kileri, Paris'te yaşayan Nilüfer Sultan bile en güzel saatlerini Türkler arasında geçiriyor. Tür- kiye ile ilgili bir toplan- tıya çağrılmazsa üzülü- yormuş. Örneğin, Paris Başkonsolosu Berduk Ol- gaçay ve eşinin verdiği kokteyle çağrılmamaktan âdeta alınmış. Berduk Olgaçay'ın Nilüfer Sulta- Gören GÜL-PERİ yazıyor n'ı protokol listesine ni- çin koymadığı bilinmez ama, herhalde o da, şu devekuşu hikayesine ta- kılmış olacak. Oysa eski Paris Büyük Elçisi, şim- di CHP dışında kalan Dı- şişleri Bakanı Feridun Cemal Erkin de, NATO Büyük Elçimiz oMuhar- rem Nuri Birgi de Paris'- te yaşayan bu Türk sul- tanları birçok yemekle- rine çağırır, başköşeye oturturlardı. Kim demiş onu! (Geçenlerde Paris'e giden TİP İstanbul milletve- kili Çetin Altan, Elçilikte bir yemekte, AP Aydın milletvekili İsmet Sezgin ve eşiyle karşılaşmış. Mec- lis kürsüsündeki AP - TİP çatışmasından, küfürler- den, sataşmalardan uzak, belli bir seviyenin o çok üstünde, fikirden tâviz vermeyen, saygılı tartış- malar yapmışlar. Sohbeti dinleyenler, Meclis kürsü" sündeki tartışmaların da aynı seviyede geçmesini dilemişler Bu öğle yemeğinde Büyük (oElçi (Nurettin Vergin de milletvekille- rine bir resim ziyafe- ti çekmiş. Elçiliğin bod- rumundan çıkarılan Fik- ret Muallâ'nın üç tablo- su, uzun yıllar Fransa'da yaşayan bu Türk ressa- mının sanat gücüyle kar- şılarına dikilivermiş. Paris'te birtakım çev- reler, diplomatlarımızın bazı konularda çekingen davranacaklarını o söylü- yorlar ama, galiba yanı- liyorlar. Türk diplomat- ları, türk olan hiç bir şeye yabancı kalamazlar, çekingen davranamazlar. Nitekim, Abidin Dino'nun açtığı resim sergisinde da, başta Büyük Elçi Vergin, birçok Türk var- dı. Merhaba, ha? stanbul Üniversitesi'nin tanınma iktisatçıların- Sosyete Bilmecesi Sosyete Bilmecesinin geçen sayıda sorulmuş olan iki sorusundaki şahısların adları aşağıdadır: I — Prof. Ragıp Sanca 2 — Nur Kızılyel Gül - Peri'nin sosyete edebiyatını yakından takip edenlere bu hafta sorduğu üç soru karşı sayfadadır. AKIS