6 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

6 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

50 YILLIK KOMÜNİZMİN (Bu sayfa bir Rus propaganda eserinden değil, İngilizlerin ği i Iı meşhur The Illustrated London RUSY AY A G Fİ| R Dİ KLE Rİ News dergisinden alınmıştır) İhtilâl sırasında Rusya, bir tarım ülkesiydi. Bugün, dün- yanın ikinci endüstri ülkesi- dir. 1920'de kömür 8,5 milyon tondu. 1965teki 578 milyon tondur. Ham petrol 3.8 mil- yon tondu. 243 milyon tona çıktı. Pig demir bin tondu. 66 milyon ton oldu. Çelik 2 bin tondu. 91 milyon tona yüksel- di. Bu başdöndürücü gelişme- nin başında işçi emeği en esas- lı rolü oynadı. Resimlerde, ke- nardaki, adını stakhanovizme veren maden işçisi Aleksey Stakhanof, onun yanındaki isa bugün, Frunze tekstil fabrika- sındakı modern tezgâhlardır. Tarımın oendüstrileşmesi ge- niş Rus topraklarının verimi- ni inanılmaz ölçüde arttırdı. Jhtilâl sırasında tarım büyük el emeği isteyen, iptidai me- totlarla yapılan bir işti. Ke- nardaki resimde görüldüğü gibi. Yandaki resim ise Çin hududundaki bir modern dev- let çiftliğini o göstermektedir. Sovyetler Birliğinde 1922'de e- kilmiş toprağın genişliği 77,7 milyon hektardı. 1965'te bu ge- nişlik 185,9 milyon hektara çıkmıştır. o Şimdiyse Sovyet- ler Kuzey Rusya'daki ve Sibir- ya'daki bakir toprakları tarı- ma açmış bulunmaktadırlar. Rusya'nın en korkunç geliş- mesi ilim ve bilhassa roket sahasında olmuştur. Sovyet- ler bu suretle, fezanın fethin- de I numara olabilmişlerdir. Jik suni peyki Ruslar 1957'de atmışlar ve 18 Nisan 1961'da ilk insan, kenarda resmi gö- rülen Gagarin, fezada dolaş- mıştır. 1965'te ise ük Rus fe- za gemisi aya yumuşak bir iniş yapmıştır. Bu yıl, Ruslar Venüse de ulaşmışlardır. Şimdi, Kızıl Meydan'da yapı- lan törenlerde Rus halkının en ziyade alkışladığı bu roketler olmaktadır. Yanda, bunlardan biri görülmektedir. 17