6 Kasım 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 39

6 Kasım 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 39

AYRILMAYAN ÇİFT — Gülriz Sururi ve Engin Cezzar beraber görünüyor, yor. Bu mevsim de, dan İdris Küçükömer'in profesörlüğüne bazı kim- seler engel olmuşlar. Bi- limin rengi yoktur ama, bazı bukalemunlar, ma- şallah, bu işi de renklen- 1 — İkinci | evliliğinden sonra İstanbul sos- yetesini yeni bir fel- sefeyle dalgalandı ran milyoner fabri- katör kimdir? 2 — Bilim dünyamızın yıldızları arasında bir zamanlar yalnız güzelliğiyle değil es- krimdeki o ustalığıy- la da meşhur olan kadın kimdir? 3 — İstanbul'da uzun yıl- lardanberi sanatse - ver bir üçgen ola- rak tanınan, heryer- de, herzaman bera- ber olan iki erkek ve bir kadın kimdir? AKİS tabii, kahverenginde... Ama, diriyorlar. Dostları bu olaya ü- züledursunlar, İdris Kü- çükömer, profesörlüğü - ne engel olan ve arkasın- dan kara çalan bir pro- fesörü bir ara yemekte görmüş üvü bir samimiyet ve güler - yüzle "Merhaba İdrisci- gim" diye elini uzatınca, Küçükömer cevabı ya- m — Ulan bilmem ne, bana ne yz. merhaba diyorsun sen İstanbul Üniversiteli" - nin iki fakültesi, şimdi, bu hikâyeyle oçalkalanı- yor. Özlenen kanun Bir ara ortaya çıkan bir söylentiye göre, Brüksel Büyük Elçimiz Faruk Berkol, Dışişleri Genel Sekreteri olacaktı. Özellikle Munis Faik O- zansoy ile bir paralel kurmak isteyenler, bu sahnede de, sahne zaman dışında da her bitmeyen bir balayı yaşıyorlar. Gülriz Sururi sahnede de, sahne dışında da insanı etkileyen bir kadın. İyi bir aktris, güzel ve şık bir kadın. Paris'in çizgilerini, renklerini çok güzel taşı- saçlarının rengini ve biçimini hiç değiştirmiyor. söylentiye sevinçle sarıl- dılar. Ama bu, uzak bir ihti- mal olsa gerek. Zira Fa- ruk Berkol, Genel Sekre- terlik koltuğundan önce nikâh koltuğuna oturmak istiyor. o Doğruysa eğer, uzun yıllar arkadaşlık et- tiği bir oyabancıyla ev- lenmek için "büyükler- den izin istediği, gerekir- se devlet hizmetinden ay- rılmayı bile göze aldığı söyleniyor. Doğrusu, gü- zel bir davranış. "Büyükler" de, Brük- sel oOElçimize gereken vermişler: Ya- diplomatların da yabancı kadınlarla ev- lenmesini sağlıyan bir kanun çıkacakmış. Böyle bir kanun çıkarsa sevi- necekler pek çok. Örne- ğin oOCelâl Çalışlar da, Ziya Tepedelen de bekâr- lıktan kurtulurlar. Yalnız, diplomat eşle- rinin bu kanunu büyük tepkiyle karşılayacakla- rı söylenebilir. şıpsevdiler, hele trans- ferciler için alan büsbü- tün genişleyecek de... Elçiliğin gümüşleri udi Arabistan sefire- miz Emel Özmen, ge- çen bahar kaybolan gü- müşlerini m için Ankara'ya "Gü- müşler dazl “ kaybol- muş?" diyenler bulunabi- lir. Bu, James Bond'luk bir olay. Sandıklar ha- va alanında çalınıvermiş. Neyse ki, hepsi sigorta- lıymış. Yoksa, Elçilik gümüşsüz kalacaktı. Cevdet Sunay, önümüz- deki günlerde Suudi A- rabistan'a gideceği için, Emel Özmen eksiklerini bir an önce tamamlaya- rak Cidde'ye dönmek is- tiyor. Bugünlerde, Bükreş se- firemiz Gencay Gürün de Türkiye'de. Ama Oo,