4 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

4 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

İÇ OLAYLAR füze, hedef takip ve füze takip ra- Elan görüntü alanına girdi , Boğaz'ın iki yakasına üslenmiş sekiz, füze filosundan kurtulması için, artık bir mucize gerekmekte- dir. Füze atışlarını yönetmek, büyük maharet ve ince hesap isteyen bir iştir. Bu sebeple kendilerini yetişti- ren Türk havacılarının, yedi yıl- danberi atış alanlarında aldıktan dereceler, gerçekten övünülecek ni- teliktedir. Nitekim 1966'da, Ameri- ka'nın Teksas eyaletindeki Mc Gre- gor atış alanında yapılan füze atış- larında Türk havacıları, 100 üzerin- den şu puanları almışlardır: 1. Füze Filosu yüzde 96.5 96.6 2. Füze Filosu 6. 3. Füze Filosu ” 973 4. Füze Filosu 95.7 5: Füze Filosu ” 98.3 6. Füze Filosu ” 98.3 7. Füze Filosu ” 100 8. Füze Filosu ” 98.77 Üssün ortalaması, yüzde 97.63'- tür Hayat aksamamalıdır! Ti Filosu, üç yıldanberi dai- yüzde 100 isabet kaydederek, “Ajax -“Harp İlâhı"- heykelini kimseye (o kaptırmamıştır. Bu filo- nun komutanı genç ve dinamik Bin- başı Necip Coşkuner, — Harp İlâhı sembolünün filo- muzda kalması, elbette ki bizleri sevindirmektedir. Bunu başkasına kaptırmamak için, var gücümüzle çalışmaktayız" dedi. Bu yıl NATO Güney Bölgesine bağlı İtalya, Yunanistan ve Türkiye arasında yapılan değerlendirmede, ayrıca S. Füze Filosu da birinciliği almıştır. Halen 15. Füze Üssüne basi- li bütün filolar, 24 saat aralıksız gö- revleri başında bulunmakta, İstan - bul hava savunmasını başarılı bir şekilde yapmak için gayret göster- mektedirler. Milletçe harp havasına girdiği- miz şu günlerde, savunma hazırlık- ları elbette ki yalnızca İstanbul için değildir. Memleket, çapında savun- ma hazırlıkları yürümektedir. A- maç, harp halinde, işlerin tıkır lı- kır yürümesinin tedbirlerini almak- tır. Savunma tedbirleri yürümeli, hayati işler aksamamalıdır. Savaş halinde, Meclisin, Hükümetin, Ana- yasa Mahkemesinin çalışacağı gizli ve muhkem yerler hazırdır. Mesela Yargıtay üyeleri, geçenlerde şu di- rektifi 'almışlardır: "Çalışmalarını- za, Ankara dışında bir yerde deva- ma hazır olun. Çamaşır, elbise ve yükte hafif, pahada ağır eşyalarını- zı hazırlayın." M.A.B. * GENÇLİK Gel tezkere gel! P İktidarının Kıbrıs'la ilgili yeni pazarlıklara girmesi ve bir as- keri harekât ihtimalinin şimdilik ortadan kalkması üçerine. Adayı is- tilâya hazırlanan bir "komando bir- liği" terhis edildi. Olay, Genel Kurmayın bilgisi dı- şında ve bu salı günü cereyan etti. Ne var ki askerler, tezkerelerini al- dıkları halde kışlalarını terketmi- yor ve karargâh olarak kullandık- ları binanın geniş salonunda, "yakın boğuşma" talimleri yapıyorlardı. Gerçi komutanları, "Artık Adaya çı- kamayız" diyerek üzüntüsünü belirt- miş ve "tezkereci" olduklarını söy- lemişti ama, inatçı bazı komando- lar, ne olur ne olmaz diye, idman- sız kalmak istemiyorlardı. Oysa ki o "ocak"a ne umutlarla, ne heyecanlarla gelmişlerdi!.. Ken- dilerine elbise verilmemiş, silah ve- rilmemiş ve hattâ yumuşak bir ta- lim alanı bile gösterilmemişti. Bu- na rağmen, Polatlı yolu üzerindeki boş bir arsada, komutanlarının ne- zaretinde ilk talimlere başlamışlar - dı. Eğitim plânları, birliğin kur- MTTB'Lİ GENÇLER ASKERCİLİK OYNUYORLAR Boşa giden emekleri 10