4 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

4 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 33

mış. Ünlü ressam Dino, bu martta açacağı sera- mik sergisinde de Paris- lilerin karşısına daha ne- şeli çalışmalarla çıkacak- . Demek, acıların taş- laşmasını istemiyor! İstanbul ve Ankara'daki sanatseverler ise kaç Za- 1— İstanbul sosyetesin- de birkaç yıldır çok bahsedilen, gençlik- leri, güzellikleri ve güzel danslarıyla ta- nınan iki adaşı kim- dir? 2 — İstanbul'dan Hindis- tana bir aşk köprü- sü kuran genç ve gü- zel prensesin şimdi bir adanın kraliçesi sayılan annesi kim- dir? 3 — İstanbulun popüler kadınlarından biri, mıyacağını tekrarladıktan sonra Karadeniz'de bir şeh- ri Boğaziçi'ne tercih ediverdi. Bu kadın kimdir? AKİS TÜRKÂN AZİZOĞLU VE KIZLARI Anca beraber, kanca beraber.. mandır, "Abidin Dino Türkiye'deki sergisini Dino zaman açacak?" diye so- ruyorlar. Mefkure Şer- betçi'nin yeni galerisin- de Abidin Dino'dan da birkaç resim görmeyi ü- mit edenler var. İstanbul'un Leylâları İstanbul sosyetesinde en duyulan, isimlerden biri, Leylâ. Bir nefeste birçok Leylâ birden sı- ralanıyor. Bunlar, çevre- leri de, kişilikleri de bir birinden çok ayrı Leylâ lar. Örneğin Leylâ Cudi Büyük Klüp çevresinden dışarı çıkmayan bir ka- dın. Leylâ Divitçi, Klün 212'nin zarif sahibesi. Tu- rizme gönül veren ka- dınlardan biri. Aklı-fikri, Pendik'in ötesindeki mo- tel ve restoranını geliştir- mekte... Leylâ Rizan, hür- riyeti seçtikten sonra başka bir kişilik kazanan bir kadın. Bir turizm bü- rosunda çalışıyor. e Yılda birkaç defa (Avrupa'ya. Amerika'ya uçuyor. Leylâ Uşaklıgil, eski (o sefireler den. Emirgân'daki yeni ve eski dostlarıyla çevrili bir yaşantısı var. Leylâ Taner, entelektüel sosye- tenin ince zekâsıyla tanı narı bir kadını. Haldun Taner'in iyi bir desteği. Piyanosuyla yogoyu ve müzik eğitimini o atbaşı götüren bir kadro. Leylâ Çelikbaş, güzelliği ve tat- lılığıyla İstanbul'un, gü- zel dekorunu zenginleşti- ren kadınlardan biri. Leylâ Süren, tanınmış bir işadamının eşi. Sosyetik yaşantıdan hafif tertip bunalmış, bohemliğe yö- nelmiş bir kadın. Dekor işleriyle uğraşıyor. ği her zaman başarılı sayıl- maz. Leylâ Çizmeci, genç kuşağın zarif kadınların- dan biri. Leylâ Birsel, İs- tanbullu kadınların paris- li temsilcisi. Güzelliği ve şıklığı tartışılamaz. Ama tartışılacak yanları da yok değil- Operanın kulisinde "M artha” operasının ga- lası, Başkentin ka- rardığı akşama rastladı ama, operaseverler sey- retmekten geri kalmadı- lar. O gece, Üçüncü Ti- yatro'nun loş ışığında il- ginç karşılaşmalar ve konuşmalar da oldu. Kül- tür Müsteşarlığından ay- rlan Adnan Ötüken ile Faruk Güvenç arasındaki konuşma, bunlardan- bi- ri. "Martha", tatlı bir opera. Geçen yıl Ayhan Aydan'ın da bu operada söyleyeceğinden bahsedi- iyordu amâ, söylenti ger- çekleşmedi. Kulis konuş- maları arasında, bu ya lün Azra Gün'e de ç yakışacağı belirtiliyordu. Gala seyircilerinin büyük çoğunluğu, bu sefer,genç öğrencilerdi. Aydın Gün, Üçüncü Tiyötro'daki ope- ra temsillerini bir eğitim planıyla yürütmek için, öğrencilere indirimli ta- rife uyguluyor. Geleceğin opera seyircisi böyle ha- zırlanacak. Galanın genç dinleyici- leri arasında, Türkân A- zizoğlu'nun kızları da var- dı. Bu yıl bütün galalar- da anneleriyle beraberler. Babaları müteahhit oldu- gu için, Ankara'da çok ka- Türkân Azizoğlu” na düşü- yor