4 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 38

4 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 38

ULNİ YENAL BAŞKANLIĞINDA YAPILAN GÜREŞLERLE İLGİLİ TOPLANTI Bir suçtu aranıyor! Beden Terbiyesi'nde Post Kavgası S on günlerde, Türk sporunun en çok ilgi gören ada- mı, Beden Terbiyesi Genel Müdürü Ulvi Yenal'dı. Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü'nun altıncı katına asansörler, bir hafta boyunca durmadan heyet- ler taşıdı. Genel Müdür Ulvi Yenal'i ziyaret eden heyetler, söze daima, Türk Güreşini veya Türk Bisik- letini kurtaracaklarını belirterek başlıyorlar, fede- rasyon başkanlığı için yeni bir isim ortaya atıyorlar- dı. Bisiklet Federasyonu Başkanı Talât Tuncalp, ge- çenlerde, Genel Müdür tarafından görevinden alın- dığı için, bisiklet sporunu kalkındırmak amacında olanların ziyaretleri belki normal karşılanabilirdi. Fakat bu ziyaretlerin yapıldığı günlerde, Güreş Fede- rasyonu Başkam Cih'at Uskan görevi başındaydı. Us- kan'ın görevden ayrılması şüphesiz ki imkânsız de- ğildi. Başarının yalnız ve yalnız bir galibiyete bağ- landığı bir ülkede, Dünya Serbest Güreş Şampiyona- sında beşinci olmuş bir spor dalının başında bulunan kişinin bizdeki spor anlayışına göre görev başında kalması bir sürpriz olurdu. Türk Güreşini kurtarma heyetleri, bu yüzden, işe bir an önce sarılmışlar, Be- den Terbiyesi Genel Müdürü Ulvi Yenal'i ziyarette fayda görmüşlerdi. Heyetlerde senatör ve milletvekillerinin bulunu- şu da dikkati çekiyordu. Güreş adamları, eski güreş- çiler, yanlarına aldıkları Parlâmento üyeleriyle birlik- te, Genel Müdürün kapısını çalıyorlardı. Bu ziyaretler, on gün süreyle, ardı arkası kesil- 3 meden devam etti. Bir gelen bir daha geldi. Herkes, ortaya yeni bir federasyon başkanı adayı attı. Kimi Hasan Bozbey diyordu, kimi Cihat Uskan'ın görevde kalması gerektiğini belirtiyordu. Bu arada, Güreş Federasyonu Başkam olmak için yıllardır sırada bek- leyen bir Vehbi Emre'nin, bir Seyfi Cenap Berk - soy'un adlarını ileri sürenler de oldu. Bunların ya- nında Mustafa Dağıstanlı gibi, güreşe kısa bir süre önce veda etmiş eski güreşçilerden de başkan adayı vardı. Dağıstanlı, Genel Müdürü en kalabalık heyetle ziyaret edenlerin başında geliyordu. Bir baş aranıyor. B' ziyaretler, Devlet Bakanı Kâmil Ocak'a da yapıl- Çünkü herkes biliyordu ki, güreş gibi, bütün türk toplumunu ilgilendiren bir spor dalında Ulvi Yenal tek başına hareket edemez, karar veremezdi. Daha önceki federasyon başkanları tayininde araya giren Hükümet ileri gelenlerinin, Kıbrıs meselesi yü- zünden, bu defa, Güreş Federasyonunu düşünecek halleri yoktu. Bütün bu ziyaretlerde Kâmil Ocak'ın ve Ulvi Ye- nal'in, Güreş Federasyonu Başkam Cihat Uskan'ın gö- rev başında kalacağını söylememiş olmaları, heyet- tekileri memnun eden tek husustu. Çünkü herkes, Ocak veya Yenal'in yanından büyük bir umutla ay- rılıyordu. Türk sporunun iki baş yönetmeni, Güreşin öbür spor dalları gibi düşünülmemesi gerektiğini, fe- derasyon başkam seçimi yapılırken titizlikle hareket