4 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

4 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 8

AJAX FÜZELERİ ATIŞA HAZIR BEKLİYOR Düşman uçaklarına duman attıracak Bir savaş çıkar ve Yunanistan ha- va kuvvetleri, 3 milyon insanın yaşadığı İstanbul'a saldırırsa, so- nuç ne olur? Yetkili askeri uzmanların verdi- ği bilgiye göre, olacaklar şudur: Gaziosmanpaşa ilçesinin batısı- na düşen tepelerden birinde yerin altına yerleştirilmiş füze atış kon- trol merkezindeki çeşitli radar ek- ranlarında bazı ışıklı sinyaller be- lirmeye (o başlıyacaktır. ( İstanbul'a saldırmak amacıyla havalanan Yu- nan bombardıman uçağı veya füze- si, ilk sinyaller belirmeğe başladı- ğında, daha Türk sınırlarından içeri girmiş bile değildir. £ Hedef takip radarları tarafından tesbit edilen düşman, artık, tuzağa düşmüş de- mektir. Hedef takip radarları, al- dıkları bilgiyi, ânında, otomatik o- larak yakalama radarlarına aktara- caklar ve yer üstünde alarm halin- de bekliyen füze, atış için ayarlana- caktır. Düşman füze ise, Hercules füzesi; uçak ise, Ajax füzesi hare- kete geçirilecektir. Bütün bu faali- yetler dakika, hattâ saniyeler içinde cereyan etmektedir. Yer üstündeki füze, rampasında tatlı bir kavis çi- zip hedefe yöneltildikten itibaren mesele, bir düğmeye basılarak fü- zenin ateşlenmesinden ibarettir. Bu anda, füze, büyük bir gürültü ve ca- 8 İSTANBULUN KORUYUCU MELEKLERİ yırtıyla harekete geçecek, ödce ya- vaşça yükselecek, sonra hızlanacak ve gitgide küçülerek ufukta kaybo- lacaktır ' Çok İstanbullu, bunu bir jet u- çağı sanacak, şöyle bir göz atıp işine devam edecektir. Istanbul'u birkaç saniye içinde geride bırakacak olan Türk füzesi ise artık ayarlanmış ve düşman uçağı veya füzesine bir e- lektronik omekanizma ile kilitlen- miştir. Hedefi bulmamasına ve yok etmemesine imkân yoktur. Türk fü- zesinin hedefi bulacağı nokta, is- hami çok uzağında, belki de nıra yakın bir yerde olacaktır. Patlama vuku bulduğunda, 15. Füze Üssü Kontrol Merkezindeki füzeci- ler "Tamam!" diyerek ogülümsiye- cekler ve el sıkışacaklardır. İstan- bul'daki 3 milyon insan ise ne bu gülümseme ve el sıkışmadan ve ne de göğün derinliklerinde vukubulan patlamadan haberdar olacaktır. İstanbul niçin vurulamaz? on günlerde, Taşlıtarla'daki işçi- den Topağacı'ndaki zengin dula kadar bütün, İstanbulluların kafası- nı kurcalayan meseleye yukarıdaki teknik cevabı veren askeri uzman- lar şöyle demektedirler: "— İstanbul, herhangi bir düş- man uçağı tarafından bombardıman edilemez ve kolay kolay hava taar- ruzuna uğrayamaz!" Düne kadar, İstanbul'un, Eskişe- hir, Bandırma ve Yeşilköy'deki jet- ler tarafından korunmakta olduğu sanılıyordu. Gaziosmanpaşa civa- rındaki tepelerden birine yapılan bir gezi sonunda görüldü ki İstan- bul, jetlerden daha hızlı uçan, daha vurucu güce sahip bulunan güdüm- lü füzeler tarafından savunulmak- tadır. Denilebilir ki, herhangi bir savaş ânında İstanbul'un kaderi, bu AKİS