4 Aralık 1967 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

4 Aralık 1967 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

Korg. Kemal Atalay, ta- bii senatör Sami Küçük, Dr. Albay Osman Çoşkun ve eşleri de misafirler a- rasındaydılar. Başkentin sosyal alanda çok faal bir kadım olan, özellikle Göz Bankası'nın kızına çok güzel bir düğün kokteyli hazırlamıştı. Ol- gunlaşma O Enstitüsü'nde yapılan güpr dantel ge- linlik, Nazh Ertan'a çok yakışmıştı. Münevver Er- tan'ın firuze küpeleri ve yüzüğü de çok güzeldi, Havaçılar, gök o rengini çok sevdikleri için, mü- cevherde de firuzeyi ter- cih ediyorlar. Kanser ve kadın Könser savaşında kadın- larımız etken bir rol oynamağa başladılar, İs- tanbul'daki Kanser? Savaş Derneği'nin Sosyal Komi- tesi, bu savaşta (güzel örnekler veriyor. Geçen- lerde yaptıkları öğle ye- meği, Dermeğe hayli gelir sağladı. Kanserciler, geli- ri artırıp, Şişhane" deki merkezi bir an önce aç- mak çabasındalar. Anka- ra'daki Kanser Savaş Derneği de, geçenlerde Kadınlar Kolunu kurdu. Nezahat Başyazgan, Yıl- diz Küçük, Mübeccel To züm, bu kolda çalışacak- lar. Derneğe gelir sağla- mak için yakında güzel bir org konseri vermeği de hazırlanıyorlar. Aaa, virgülmüş! Yaz sonunda İstanbul sosyetesini, Oo özellikle Büyük Klüp ve Polo Klü- bü çevrelerini çok dalga- landıran bir aşk hikâye- sine bir Avrupa yolculu- guyla nokta kondu sanan- lar, yanılıyorlar. O, nok- ta değil, virgülmüş. Zira, hikâye devam ediyor. Milyoner fabrikatörün ev- lilik krizleriyle aşk kriz- leri birbirine (o karışıyor. Bir yanda yuvasını oyık- mamak için direnen bir kadın, öbür yanda aşk yolunda yenilgiye uğra - maktan hoşlanmayan bir dul... Bu hikâyenin nok- tası birgün elbet kona- cak, ama, milyoner işa- damının hasta midesi da- ha çok ağrıyacağa benzeri Acı * tatlı — ? Görenler anlatıyorlar: Paris'teki Türk res- samlarından Abidin Di- no'nun son sergisi çok acı ve düşündürücü, imiş. Zi- yaretçiler, insanın nefesi- ni kesen renklerde ezilen insanları (o seyrediyorlar- KURAL DIŞINDA KALANLAR - Sinema çevresindeki çiftler, film çevirdikleri zaman, genellikle, ayrılmak zorunda kalıyorlar. Bu, âde- ta, bir koral haline gelmiştir. Ama, Roger Vadim ile Jane Fonda için durum tamamen değişiktir. "Meşhur ettiğim yıldızlar arasında gerçek gü- zelliğe ve yeteneğe sahip biricik insan, Jane'dir" diyen Vadini, karışını bir saniye bile yalnız bı- rakmıyor. "Barbarella'dan sonra çevirdiği, son filminde rejisörlüğü yine kendisi yapıyor. Jane ise, bu filmde bir "kadın Robin Hood" rolün- de. Vadim - Fonda çifti, şu sırada, filmin bazı sahnelerini tamamlamak üzere. Bretagne'da bu- lunuyor. Vadim, güzel karısına, rol gereği, ok atmasını öğretiyor. Ama herhalde, okun kendi- sine çevrilmesi ihtimaline karşı tedbirini almış olsa gerektir! Belki de nazarlık taşımaktadır! Sosyete Bilmecesi Sosyete Bilmecesinin geçen sayıda sorulmuş olan dört sorusundaki kişilerin adlan aşağıdadır: I — Melâhat Saka 2 — Cemşit Cevanşir 3 — Kudsi Beğdeş Gül - Peri'nin, sosyete edebiyatım yakından izle- kapanan, daha doğrusu ortaklığı bozulan Renan Restoran'ın odunlar ove kilim motifleriyle (o süslü salonunda, başta Org. İr- 32 fan Tansel, olmak üzere, Hava Kuvvetlerinden bazı komutanlar, Ertan ailesi- nin sevincini paylaştılar. Milli Savunma Müsteşar; yenlere bu hafta sorduğu dört soru karşı sayfa- dadır AKİS