29 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

29 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 * Hızmetçı meselesi Hızmetçmın iyi iş görmesi için hanımın ev işlerini bilmesi şarttır Bu dert o kadar müzminleşti ki, artık alışük. Ara sıra bazı çareler münakaşa” ediliyor , kimi hizmetçiye iyi bakılmasını , kimi fazla bahşişle itma etmeği tavsiye ediyor ve galiba hiç bir netice «lde edilmiyor. hizmetçilerin azalması sebepleri tetkik edilir- ken en mühimlerinden birinin de hanımların ev kadınlığı hususunda tedennisi ve binnetice hizmetçi- lerin şımarması olduğu — göze çarpıyor. Hizmetçiler icabında kolunu sı- ıyıp kendilerinden müstağni kar lacak kanım ile mutlak surette kendi hizmetlerine muhtaç hamımı ek iyi tefrik ederler ve hattı İüzeketlerini ona göre tanzim ederler. Bir şeyi tenkit ederken arka- sından daha iyisi nasıl yapılaca- ğim tarif edemiyen hanım, hiz- metkârlarından — tezyiften - başka bir his bekleyemez. Bir yabancı- 'mın bizim evimizin işini bizden fazla benimsemesi, carla, başla calışması için sebep yoktur. in rahatile alâkadar olma- ir çok evlerde hayret ve üldüğü 'i “ailesi efradına nf:: .ıı.ı?ııış Şıehne ye- diren hanım, hizmetçinin ihmal ve lükaydisinden şikâyette haksızdır. Böyle hanımlar esasen hizmetçi kullanmasını da bilmezler. Bunlara — yya arkadaş, ya hayvan müamelesi “ederler. Hizmetçiye nfk ile muamele “etmek ne kadar şart ise, aradaki meesafeyi muhafazaya dikkat et- ÜT S h yüz göz olmak denilen hale hiç F Şlün Tei süşekür mertebe az paylamalı fakat bir kere ihtar edilen şeyin tekerrü- rüne kat'iyen müsaade etmeme- ıda ısrar etmek karşılıklı yir puıulıgl girişilmiş ve müta- ııık kalınmıştır. - Hiç bir. tarafın F i ifadân kaçınması doğru . Bunu takdir eden hanım hizmetkârlarına kendini saydırır. Hizmetçilerle münasebette — muvaffakıyetin esrarından en mü- himi de budı Mutfaktan tuvalet odasına... Süt ve yoğurdun kayinağı cildi BR Bişatre nn ellerdeki. çatlaikleri giderir. * El ve yüz yıkanırken - son suya bir kaç damla İimon suyu ve ya sirke ilâve etmek fazla kan - istimalile genişlemiş olan mesamatı kapamaga - hadimdir Saçlar böyle çalkanırsa renkleri açılır. 3* Soğuk çayla banyo yapmak gözlerin yorgunluğunu alır ve kaş — we kirpikleri karartır. Cildi sıkar ve beyazlatır. $ Pancar ile yanakları boya- — mak bellisiz bir penbelik verir. Domatet suyu cildi beyaz- lleri çıkarır. ** Çiy patates ile oğulan eller çatlamaz, yumuşar ve beyazlanır. *& Yumurta sarısı müsavi mik- darda su ile karıştırılırsa — saçı istenilen şekilde tesbite yarar, — Yarı yarıya bal ve uç misli gül — güyuü ile döğerek yüze sürülürse buruşukları ütüler. Akşam 29 Teşrinicvel 1929 Saçlar için yenı makineler İki dakika içinde saçlar kurutuluyor 2 sene süren on ( Pariste yeni bir s; içinde kurutan, 2 set ediyorlar. —— Kunduracılarda neler var ? Rahmetli bit harmımefendi anla- tırdı: Biz gençliğimiz de en ziyade uclarına — ve - iskarpinlere ehemmiyet verirdik. Ne yaparsın yavrum , yüzler peçeli, arabanın Berdeleri yarıya kadar inik.. İnip inerken harem ağası şemsiye tutar. O aralık konağın önünden geçenler ancak etek ve ayakları- mızı görebilirdi. Bunun için tuva- letimizin bu kısmıma çok itina ederdik. “Etekler uzayınca az çok gene bu vaz'iyet tahaddüs edecek. karielerim için kopye ediverdiğim bu modeller içinde atlastan, krepdöşinden, lâmeden, kadifeden, süetten, hatta İâne dantelden yapılanlar vardır. Meselâ yukarı sırada sağdaki model siyah satende mamül ve sırma ipekle yapılmış broşe örgüsü ile süslenmiştir. Orta sırada sol- daki model açık penbe krep dö şinden yapılmış ve biraz daha koyu renkte ince gödere ile süs- lenmiştir. Gene altta sağdan bi- resim siah ve ateşi al sater den yapılarak sırma tiftikle dikil- miştir. Tabii böyle gösterişli şey- ler tuvalete mahsus- olup, ancak bir iki çift kundura ile iktifa mecburiyetinde olanlar için her Yeze,ve her vesileye uyan basil içim ve koyu renkler intihabi şayanı tavsıyedir. ç tuvaleti sergisi açılmıştır. Sergide yeni s: saç tuvaletine ait aletler teşhir edilmektedir. Aba_ıurlar Yazın perde- lere verilen ehemmiyet de- recesinde kışım vemn gdklir rinde * lamba- lara dönmek mutattır. — Bil mem siz ne dersiniz, — ben biz. tane palialr abajür 'yaptarp senelerce onun altında oturmak- tan vde ele geçirdiğim beri TTi olj va ucuz şeyler ya- op Hllkça der giştirmek tarafta- aayım. Bakımız — yeni evimde eski şey- lerden ne güzel abajurlar yaptım. Geçen seneki penbe şifondan plise eteğim, bir kaç arşın siyah kadife kordelâ ve bir kaç tahta boncuk ianesile resimdeki koca- man abajuru Tanlağa yaradı! Oğlumun metrük davulu, — gördü- ğönür şu masa İahasini getirdi . tahlası Davulun tabii venkte ve kenarı sarı maden ile süslü idi. Ben de emaye boyadan bir gül kurusu Ççizgi ilâve ettim 've çok moda olan parşömenden olarak düm düz bir abajur yap- tım ve kenarlarına sari yaldız ve gül kurusu çizgi yaptım. Üçüncü abajur için de ae za- mandandır. kilerin rafında anu- tulmuş kocaman bir yumurta te- lini yaldızlıyarak çini mavisi ve turuncu kordelalarla tellerin ara- sını kafes gibi ördüm. Üç abaju- run - yapılması beş saat sürdü. Bundan iyisi de can sağlığı de- | Eilmidir ? d lasyon Bunlar arasında 5 en ondülasyon yapan makineler vardır. Karşıdan çok korkunç görünen bu makinelere her gün bir çok kadınlar ba yapılıyoıf ç tuvaletleri ve çları 2 dakika larını - teslim Uzun boylu görünmek için İncecik bir endama malik ob mak şartile kısa boy pek büyük bir kusur değilse de, bir dolgun vücutlü — olanlar için o kadar ehemmiyet — verilmiycek bir bal addedilemez. Boyunuzu uzatmak elimizden — gelmemekle beraber karşımızdakilere uzun boylu gö Yalnız yakanın varlak açılmasının belden yukarı kısmını uzün veya kısa göstermek hususunda büyük dahili vardır. Eteklerin eskilere nisbetle daha geniş olduğu ma- lüm ise de yeni modadan ayrıl- mıyarak bu genişliğin meb'deini tesbit etmekte isabet sayesinde ince uzun hututu muhafaza etmek | kolaydır. Resmimizde görülen iki kadın ayrı boy ve ende oldukları halde açık renk elbisenin daha - kısa görünmesine ancak bele kemer takarak vi lu ortadan bölmek ve etekteki kat kat volanların bolluğunun kalçanın üstünden baş- damak sebep olmuştur. Uzun boylu görünmekte çorap ten sonra , Modaya uymak! Fazla zaiflamak, şimdi de tombul olmak yüzünden hastalananlar Modaya uymak - için kadınlar kâh zaiflayor kâh şişmanlamağa çalışıyorlar. Bu gibi modaya faz- la düşkün kadınların, sıhbatlerini nasıl bozduklarını, Paris hastane- leri sinir mütehassıslarından biri bir çok makaleler yazarak izah etmiştir. Doktor makalelerinde şu noktayı izah odiyor: . Zaiflamak — modası — çıktıktan sonra her gün bana üç beş hasta müracaat etmiştir. Günde bir fincan çayla biraz meyva bu ka- dınların bütün gıdasını teşkil et- mekte idi. Bu gıdasızlık yetmi- yormüş gibi. hepsi - lüzumundan fazla spor yapıyor, sıcak buhar ve elektrik banyoları ve masaj. harla incelmek isteyordu. Üstelik bir çok ilâç ta alırlardı. Bir iki ay, bu hal devam ettik- sbastalanırlar ve dok- | torlara müracaata — başlarlardı. Bana gelenler — arasında — kalp hastalığına — tutulanlar .— vereme namzetler — ve ifrat — asabiyetç düçar olarak delirmek — yolunu tutanlar vardı. Bunları etmek İ uğraşırken şimdi de şişmanlama! modası meydana çıktı. - Eski hastalardan — mada dide çabulk şişmanlamak — için — fazla yemek yiyerek mide tevessüüne uğrayanlar gelmeğe başladı. Çabak şişmanlamak için fazla miktarda arsenik almak, enjeksi- yon yaptırmak yüzünden de has- talanalar var Bana kalırsa - kocalar, babalar, kardeşler kadınları yola getirmeğe çalışmalıdırlar. Sözle adam olmaz- darsa, dayakla yola gi : Gelecek neslin çocuklarını sinirli, hastalıklı — olmaktan — kurtarmak için başka çare yoktur.,, Doktorun bu makaleleri kiya- metler koparmıştır. Kadınları zaiflatmak için uğra- şan müesseseler şişmanlatmak için ilâç satan kimyagerler doktora tedavi | hücum etmektedirler. Fakat hükümet bu meseleye ehemimiyet vermektedir. Şimdiye kadar bu yüzden hastalananların miktarı tahkik edilecek ve ista- Dudağınızı boyarken Dudak boyanırken öyle gelişi güzel sürmeyip yalnız dudağın orta yerini boyamalı ve geniş bir tebessüm şeklinde açılıp, gerilen dudaklara, pek kenara gitmeme- sine dikkat ederek, parmakla yapı malıdır. Alt dudağı üstündeki den daha açık renkte kalem kul- lanmah ve daha az sürmelidi 've iskarpinler de mühim bir ami irler. Aymı renkte çorap . ve kundura elbisesi temadi ettirmek itibarile birden ahenği ihlâl eden muhtelif renktekilere muraccahtır. Bu sene Pariste bilhassa siyah çorapların fazla / satıldığma göre de de yakında taammüm et- memuldur ki bu da pek işi- mize yarayacaktır. Siyah ipek ço- pek müsanna - işlemeli çift gördüm, hattâ açık pembe ipek üstüne siyah jurler işlenmiş- lerini de sair ok moktai nazarın- dan pek beğenilmesi de bu mo- dellerde bir. üzenmişlik, şimarık- lik hali var, yahut henüz göz alış- madığından öyle geliyor. 0 —— syonlularından bir kaç «