29 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

29 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Akşam Paris Polis müdürü * Alferd Morain ,, anlatıyor: “ömrümde bu kadar hissiz ve merhametsiz bir ana görmedimi,, Kızını öldüren canavar kadın... Mdam Jobin iİspanyadan Parise dönünce uşağı Andre ile evleniyor, Fakat... Pariste güzelli: e-şöhret bulan kızı (Antoinette)i kıskanıyor ve bir gece kızının evine girerek yatak odasına saklanıyor. “Ahhh... Anne, bana kıyma.. Bugün karilerimize, dünyanın en feci ve heyecanlı zabıta vakalarından birini anlatacağız. Otuz sene Fransa polis idare- sinde çok mühim vazifelerde bu- İunan ve 1924-27 senelerinde Paris polis müdürlüğü vazifesini büyük bir muvaffakiyetle ifa eden Müsyü ALFRED MORAİN ahiren bir (Roman acentası )na hatıra- Tarını satmı: Bu hatıralardan en mühim ve meraklı bir cinayet safhasın ka- rilerimize naklediyoruz: Madarmn Jobin kızını nasıl öldürdü? Ticaret âleminde tanınmış olan Müsyü Burger Paristen İspanyaya geldiği zaman henüz yeni evliydi. Zevcesi Madam Jobin İspanya- dan çok hoşlandığı ” için uzun — müddet Madritte kaldıktan sonra | Bidassoa - sayfiyesinde yerleşmiş- lerdi. HĞA (Bidassoa) da yirmi sene kadar “kaldılar. Rahat, sakin bir hayat yaşıyorlardı. Melle Antoinette.. Bu genç ve çok güzel kız, on- ların yegâne evlâdıydi. (Antoinette) ile İspanyol zengin- lerinden bir çokları evlenmek is- tiyorlardı. Bu esnada Müsyü Burger vefat ediyor. Madam Jobin, kızını ve ken- disine çok sadakat gösteren An- dre ismindeki uşağını alarak İs- panyadan Parise geliyor. Madam ( Jobin )in uşak Andre ile muaşakası... Madam Jobin şehvetperest bir kadındır. Parise avdet eder etmez, ko- casız kalan Madam Jobin, kendi | uşagiyle muaşakaya başlıyor. Andre zengin olmak sevdasına düşmüş avantürist bir - erhektir. Elli yaşını geçkin olan hanımına fazla hürmet göstermeğe ve niha- yet Madam Jobinin aşkına muka- bele etmeğe başlıyor. Fakat bir- Teşmek kabil değil... — Ne yapmalı ? Biribirlerine bu suali sorarlarken Andre hanımına yol gösteriyor — Matmazeli evlendirelim... Ve bu sıra Parisli zengin bir genç ile (Antoinette) yi evlendiri- yorlar. Aradan bir kaç ay geçince.. Madam Jobin serbest kalmıştır. Artık, uşağı ile istediği gibi dü şüp kalkmağa, gezip eğlenmeğe başlıyor. Fakat, bazan insanm saadetini uz hürriyet ve para temine elmiyor. Melle ( Antoinette ) in kibar âleminde güzelliği ve neza- ketile şöhret bulması, — uşakla cemiyetten uzak ve sıkıntılı bir hayat yaşayan Madam Jobin de yeni bir ihtiras ve kıskançlığın uyanmasına sebep oluyor Paris Cinayet projesi nasıl ve kiminle hazırlandı Madam — Jobin bir akşam, villâsında bir balo veril haber alıyor. (Antoinette) annesir görmek — istemiyen, — fal daima para ve servetle taltif eden kibar ve hassas bir kızdır. Elli- sinden sonra kuduran ve uşağının koynundan — çıkmayan — annesi evine — girmekten — menetmişti Maamafih,Madam Jobin de hasut | olmakla beraber mağrur ve ki bir. kadırdır. Kızının evine bir daha ayak basmamıştır. O gece uşağı Andre ile açıkça konuşuyor: — (Antoinette ) yer yüzünde yaşadıkça benim rahat ve saadet görmeme imkân yok, Andreciğim! — Ne yapalım madam.? ben sahibine —sadık bir köpek gihi emrinize amadeyim! — Onun ölümünü - istiyorum... Anladın mıi? Onun vücudunu or- tadan kaldırmak istiyorum. yüzünü onu Balo gecesi (Antoinette)in başında Azrail dolaşıyordu.. Andre Parise geldiği günden beri Mulen Rujun en sefih ve se- fil mahlüklarile düşüp kalkmağa başlamış bir adam olmuştu. Hanımına verdiği sözü yerine getirmek üzere, balo gecesi genç kızın evine girerek bir köşeye saklandı. Gece yarısı, (Antoinette) in yatak odasının söminesinden tıpkı bir şeytan gibi inerek, genç kızın yalızca odasına geldiği bir sırada karşısına çıkıvermişti. Andre eski küçük hanımının üzerine atılırken : — Sefil... Davranma... Şimdi beynini patlatırım ! | Diyi . Bu ses (Antoinette) in sesiydi.. | Orada Başka kimse yoktu.. Genç | kız elindeki revolveri Andrenin | burnuna dayamıştı (Antoinette) garip bir tesadüf balkona ının üstünde görmüş ve . Andre pilânını lat- ince bir ses ben senin kızınım!,, bik edemedi. Cesur kız onu geldiği yoldan geri göndermiş ve misa- firlere rezil olmamak için, bu se- fil mahlüka bir miktar para da vererek, bahçeye çıkıncaya kadar arkasından takip etmişti. Fakat, mel'un bir kıskançlık, evlât muhabbetini de unutturunca... Madam Jobin artık, evlâdının saadetini düşünen bir ana gibi değil, rakibesinin gözünü oymak 've canını cehenneme göndermek istiyen cani ruhlu bir sokak karısı gibi hareket etmeğe başlıyor. — Andrel Senin beceremediğin İ ben ikmal edeceğim! Diyar... Aradan bir kaç gün daha geç- miştir. Kızının vücudünu ortadan kal- dırmakla , hayatta hakiki bir refah ve saadet bulacağını ümit | eden Madam Jobin, gine böyle kıznın evinde eğlence — olduğu bir gece, kıyafetini tepdil ederek içeriye giriyor ve kimse görme- den, kızını yatak odasında , bir bamlede kendi elile boğup, gine kimse görmeden kaçmağa muvaf- fak oluyor! Hangi cinayet gizli kalmış ki... Madam Jobin nihayetsiz sevinç ve gururla, evine gel zaman: — İşte, o işi ben bitirdim. İT — ten üstün tuttuğumuz ana şefkati Diyor ve sevgilisinin boynuna . | sarılıyor. Fakat, — Andre, maruf serserileri arasında anıl- mağa başlıyan bir müvazenesiz adamdır... Ertesi gün Mulen rujda içerken Melle (Antoinette)i bizzat anası öldürdüğünü,o günlerde yeni tanıdığı bir serseriye söylüyor. Ve işte o vakit Andre-ile Madam Tebin, karşılarında Parisin meşhur polis hafiyesi ( Alferd Morain )i görüyorlar. (Andre)nin emniyetle bütün esra- rım faş ettiği serseri, meğer, bir polis hafiyesi imiş. (Alfred Morain) onları günler- den, aylardan beri takip ediyor- muş. Bu cinayet, (Alfred Morain)in hayatı bahasına olarak meydan çıkardığı en mühim ve esrarengiz vakalardan biridir. Paris pol cinayet saf- halarını anlatırken diyorki.. — Şimdiye kadar yüzlerce gör- im kadın katiller arasında, kızını öldüren bir anaya ilk defa tesadüf ettim.. Bu hâdiseden son- ra inandım ki, insanların menfaat- ları muhtel olunca, her muhabbet- artık Parisin de yalan ve manasızmış! İskender Fahreddin