29 Ekim 1929 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

29 Ekim 1929 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

20 Teşrinievel 1929 Şahite 5 Bir hapisanede isyan Asi mahpuslarla janda;ma arasında kanlı muharebeler oldu İsyan eden mahpuslardan bir kısmı Amerikadaki hapisanelerde va- kit vakit müthiş ve kanlı isyanlar vuku - bulüyor. -Bu isyanlardan iri Kolorado hü- kümeti dahilinde (Canon City) hapisanesinde vuku bulmuştur. Bu kanlı hadiseye dair şu tafsilât gönderilmiştir : Buradaki hapisanede dehşetli bir Asyan vuku buldu. İsyanın bastırılması pek çok kişinin haya- tına mal olmuştur. Hapisanedeki bin kadar mah- Pus isyan ederek gardiyanları silâhlarından tecrit etmişler ve cephaneliği zaptederek silâhlan- mışlardır. Asilerin bir kısmı itaat altına alınmış ise de yüz elli kadarı sonuna kadar mukavemet etmiş- lerdir. Hapisane mmtakası d lindeki üç bina asiler tarafından yakılmıştır. İ Asi mahpusları bir türlü yola ürmek kabil olmadığından ni hayet askerlerin yardımına Müra- caat edilmiş, bir obüs batarı celbolunmuştur. Ayni zaman a şehirde eli silâh tutan herkes silâb altına alınmış- tır. Civardaki Puelbo şehrinden tayyarelerle mühimmat ve bom- balar celbolunmuştur. Hapisane dairesi abloka edil- asiler bir Ültimatom ver mişler ve kendilerine üç yük myonu — verilmesini ve bunlar serbestçe gitmelerine müsaade edilmesini , şehirden — geçinceye kadar rehine olarak beraberle- rinde on gardiyan götüreceklerini İdirmişler ve buna müsaade istemişlerdir, ültimatom — reddo- lunmuştur. Bundan hiddete gelen asiler hapisanede esir bulundur- dukları gardiyanlardan üçünü du- vardan aşağı atmışlardır. Gardiyanların ikisi de derhal vefat etmistir. Şarlık Honey'in Matileleri (Va Nü ) bir pot kıracaktı. Bunun üze- rine, — bir de, zevcenizin, — sizi ölü —sanmasına — rağmen — hâlâ ölmemiş bulunduğunuzu öğrenme- sini ilâve edin. Anlaşılıyor ki, size Liverpul'da hücum edenler, ağır surette yaralandığınızı görünce, öldüğünüze bükmetmişlerdi . Siz , bu sui kasttan, mucize nevinden kurtuldunuz . Biraderiniz, Kayatta bulunduğunuzu - öğrenince, aklını oynatmak derecelerine gelmiştir . al — Madam — Blanche, sizin , kardeşinizle - yüze gelince, Edmund'un meseleyi belli edece- 28Teşrinlevel 229| inden çekinmiştir. En mantıki Bundan sonra muntazam bir harp başlamıştır. Muhasirler çok defalar hapisane üzerine hi cum etmişlersede büyük zayiata uğrıyarak püskürtülmüşlerdir. Ha- pisanenin hücumla zaptolunmayaca; anlaşıldıktan sonra asilere ültimatum verilmiş, muayyen bir müddet zarfında teslim olmadık- ları takdirde bütün binanın dina- mitle berhava edileceği bildiril- miştir. Ültimatomun — kuru — hir — söz olmadığını anlatmak için zırhlı otomobillerin ve tankların hima- yesi altında istihkâm efradı € mit Fişekleri konulacak tahtelârz yolları kazmağa başlamışlardır. İşin ciddi olduğunu gören mal puaslar nihayet teslir Tm_s bDıçakları- nın 14 âadet tastiknamesi Hanen di Çöne gel SN -(Gillette Beyoğlu Dördüncü Süln kane Feriköyündo Çeban sc fında S0 nuznaralı hanede - sakin 27/5) hinda vefit e terekesine mahkemeca - va mülevefliye Madam Vilktoryanın mazkür hanede mevsük öşyayı metruki ah aüt 16.da mahallinde hazı gönü cihet onun vücudunu ortadan kaldırmaktı. Sonra, efendim, size henüz söylemediğim diğer bir cihet, Yakışıklı zabıta — tabibi Movbray , zevcenizin paralarına tama ederek biraderinizi zehir- lemiş olacaktır. Birlikte karar vermişler Edmund'un” vücudunu ortadan kaldırmışlardır. Bu iki sefil, kolaylıkla anlaşa- bildiler. Zabıta tabibi, öyle bir zehir ihzar etti ki, bunu içen Edmund, kalp hastalığına uğramış âraz göstererek gümledi, gitti. Size gelince, sizin de ölümünüz pek yakındı. Mutlaka bir kolayını bularak, vücudunuzu ortadan kal- dıracaklardı. Bunun da ispatı ar- kanıza - koydukları deminki ço- cuktur, Geffrey, üstadın ellerine sarıldı. — Hakkınız var! Hakkınız var! 'NAİM VAPU İZMİR-MERS ADANA vapırı PERŞEMBE gün Sirkeci sıhtimıldan haraket- de (Çanakkale, İzmir, Küllük, Bodrum, Rados, Fethiye, An- | talya, Klkiye ve Mersine gile: erkür. “Balla: lakil klada” Bile Besnlee bünında la acenteliğin . Beyoğlu TO4İ | ROMANYA HÜKÜMETİ İDAREİ BAHRİYESİ Limanımizdan hareket — edecek vaporlar: (RECEL KAROL) vapuru 29 salı sâat 10,30 da perü saat 1030 (RECEL KAROL) Teşrimsani pazar saat 3 10,39 da | ce)ye Aile biletleri için husust ten- Filât. Momanyanın başlıca merkez Teri ve 'i Avrı- pa için Goğru bilet verilir. Oryan | Tkspaes ile aktarına yapılıı | İstanbul » Berlin seyahati 52 | ve İstanbal - Varşuva seyahati 44 | aat devanı eder. Bir gee tren, | bir gece v fazla tafsilât Hanında kdin ümumi atenteliğine müracaat. telefon Beyoğlu 2034 — | Şark malt bulâsası lata merkez rihtim İştiha, kuvvet ve sıhhat müessir devadır. Bilümun Beyoğlu 583, ve İstanbulda Ekrem Necip ecza deposu. Telefon: İstanbul 78 . Doktor Seyfettin Her nevi cilt, frengi, “yeni ve eski belsoğukluğu, idrar darlığı ademiiktidarı ağrısız en yeni vesait ve mutedil şeraitle tedayi eder. Babiâli caddesi, Meserret oteli karşısında. Her gün saat 12-6 Kiralık hane Mahmutpaşada terkos elektrik telefonu havi altı odalı hane kiralıktır. Görmek arzu edenler | Mahmutpaşada Buharalı Âlimzade ticarethanesine müracaat. Bütün bu şöyledikleri kate tıpatıp tevafuk eti tik ederim. Gayet iyi keşfettiniz. Herhalde, bu lacak! Doğ- rusu, şayanı tebriksiniz: lik nazar- da, herşeyi, bütün - teferrüatına kadar anlayıverdiniz, Üstat ayağa kalktı. — Nazariyemin —doğru — olup | olmadığını — şimdi ai mg.z'îî Haydi, kalkın. Edham'a gidelim . Şu iki sefil insanın bir icabma | bakalım | — Gidelim, üstat, Sordum: — Ben de geleyim mi. Hatiye: | — Kambersiz dügün olur mu? -dedi. - Yürü, bakalım. Şapkalarımızı —aldık. — Dışarı çıktık. | Foyası meydana çıkan bir herif| Doktor. Movbray, Edham ka- HUMMAYI MURZAĞI Soğuk algınlığı Sancı veren ihtikanı dem, kanı devrana geliren ve seri tesiri görülen | SLOANS LİNİMAN | Istimali ile zail olur ve sancılar sükün bulur. | Eczanelerde arayınız -ISITMA KANSIZLIK — Zafiyet ve Kuvvetsizlik halâtında KINYUM LABARAK Ham hazim, dafil humma ve kuvvet şarabını istima! ediniz. remekter Eczanelörde tütf ; Malson, vvel ve ya sonra bir ükör kâdehi, FRERE (E Valllanı & Ciej fayet eder. Bu sebeple çok idareli olam Odol pek ucuz bir diş suyudur. Hersyerde satılır BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU YEDİNCİ TERTİRY 4 üncü keşide 11 Teşrini sanidedir BUYUK İKRAMİYE — 45,000 Liradır AYRICA: 20,000 15,000 — 12,000 10,000 liralık ikramiyeler ve 10,000 liralık bir mükâfat. Devlet Demir Yolları ve Limanları Umumi idaresinden: 1000 ton çimento kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa ünü saat 16 da Ankarada Devlet Demir yolları ida- Münakasaya i mine vermeleri lâzımdır. rak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat günde saat 15,30a kadar Umum müdürlük kale- Talipler münakasa - şartnamelerini 2,5 lira mükabilinde Ankarada Haydarpaşa mağazasından - tedarik malzeme dairesinden, İstanbulda lık bahçe- Mesai hüceresinde yalmızdı. Gayetle rahat olan sex rine uzanmış, püfür püfür puro- sunu püfürdatıyordu. Gerek purosunun halis Havana cinsinden olması, gerek dimağını işgal eyliyen fikirlerin hoşluğu, zabıta — tabibinin — dudaklarında zarif bir tebessüm yaratmışt Hava soğuk olmamasına rağmen, ocağım — yaktırmıştı. — Tatlı bir dlıklık, kabinesini neşelendiriyordu; oturup - tefekkürata dalacak bir hale sokuyordu. Birdenbire, kapının zili çalındı. Fakat Movbray, yerinden bile teprenmedi. Zira, uşağına, lâzım gelen tenbihatı vermişti: Kim gelirse gelsin, kabul etmiyeceğini söylemişti. Binaenaleyh, - rahatsız edilmiye- ceğinden emin - teprenmedi bile. Buna rağmen, bir dakika son- ra, odasının kapısı hafif hafif tıkırdadı. — Ne 0? b Uşak, süklüm püklüm içeriye — Ben, şey mey bilmem... Sâ- na demedim mi ki beni rahatsız etme... — Dediniz ammâ , efendim , biri geldi... Sizi görmek istiyor. — Daha fena söyliyorsun ya, imseyi kabul etmemek niyetin- de bulunduğumu bildirmiştim. — Fakat... — Allah Allahl! — Fakat fazla ısrar ediyor. — İsrar misrar tanimam. Sav. — Gitmiyor. Pek mühim şey söyliyecekmiş. (Mabadi var)