14 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

14 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

14 Haziran 1934 BE a lmdimetindeniheninzii AKŞAM EEG MEMMDARİRİ ağla Korktuğumuz & Ankara mektupları zaman “Baş tarafı 8 inci sahifede) de bulunurlardı. Bir tehlike k: #isında bulundukları vakit ilk hı reketleri hayatlarını kurtarmak için kaçmak veya bir yere saklan- yaaktı. Buna imkân bulamayınca korkup kalan mahlük her suretle nefsini müdafaaya ve cidale ha- zırlanırdı. İşte bu ihtiyaçlar karşısında in- sanın sinir sistemi bir takım de- virlerden geçerek nihayet tehlike karşısında korku ve heyecan vu- kuunda hemen sinirlerin kanı v cutla cildinden içeri çekilmesi emrini vermesi şekline | varmış. Çünkü insanın en evvel uğrıyaca- &ı tehlike bir tarafından yarala- mp, parcalanması, ve bu yaradan kanın akıp gitmesidir. Şu halde mahlük, cildindeki ince kan mavlarında mümkün olduğu ka- 'dar az kan bulundurmak ve b: lece yaralanacak olursa az kan akmasını temin etmek ister ve ha- yatın memba olan bu mayii .cudunun en uzak ve en emin yer- lerine gönderir. Bir heyecana kapılan veya uta- nan bir adamın çehresinin kızar- masını da âlimler söyle izah edi. yorlar, Bu vaziyette olan bir kim- Sede evvelâ korkan bir adam gi beyninin emri altında hafifçe sa- Farıyor, sonra ortada korkacak ve çekinecek bir şey olmadığı gö lünce beyni bir ikinci emirle cilt- teki ince damarları gene eski va- ziyetlerini almaya davet ediyor. Fakat bu aksi amel ani ve şidde! olduğu için çehreye her zaman- kinden ziyade kan hücum ederek yüzün kızarmasına sebebiyet ve- Tiyor. Fakat suretma bir şamar atılan adamın kızarması böyle si- nirlere ait bir iş değil, tamamile kimyevi bir hadise imiş, Bunu da Dr. Dale isminde bir ölim keşfet miş. Histamine ismini verdi kimyevi madde cildin altına şirin- ga edildiği vakit orada hemen bir kızarıklık peyda ettiğini görmüş. Bundan hükmediyor ki bir ada- main çehresine bir tokat atıldığı vakit oradaki hüceyrelerden bir kıs- manın ezilmesine, ve telefine se- | bep oluyoruz. Derimizi biraz kestiğimiz vakil nasıl hemen ye- rine yenisi geliyorsa bu ölen hücey zeler yerine de hemem yenileri peyda oluyor. Fakat: bu sırada vücut Basil yormuş. Bunlar civardaki ince marlar üzerine tesir ederek bun- | Histamineler edi: İri genişletiyormuş... Böylece içe rilerine hücum eden fazla kan se- bebile çehre de kıpkırmızı oluyor- suş. İşte şamarı yiyince yüzümü- zün kızarmasının sebebi de bu | imiş. — A, Nezih NE YAPIŞTIRICI VE NEDE PÜLVERİ, ZAT SEKLİNDE GEYİLDİR.. Küçük şişe 4546.” BÜYÜK”. 75 ümeiönenin) >Anadohüda Acenta aranıyı Bürün şanı eo Bepezireni NAİM 02 TOLEDO. TAN Sap age an s5 57 (Baş tarafı 8 inci sahifede) bu suretle misafirlerin musiki tiyacı da temin ediliyordu. Sah- nenin resmini aldıktan sonra di nerken yanıma sokulan bir Çan- kırılı genç: — «Beyefendi - dedi - gazeteci olsanız gerektir, Sakın bizi ayıp- lamayın, Bugün budur. Fakat ya- rin daha iyi bir takım getirilecek-) tir. Kapıdan çıktım. Kulak zarlari m. patlatacak derecede feryat eden seyyar satıcıların ahenktar) gürültüleri arasında yürüdüm: — Can erik, cambaz erik... — inebolu mamulâtı eriğe bu- yurun... — Kiraz yakan kiraz... kiraz... Satıcılarda Can Kilosu beş kuruşa Kırmızı kiraz... meyvadan başka bir şey yoktu. Taze kabak henüz ». Hıyar ancak bir hafta sonra çıkabilecekmiş!. Şehri dolaşmağa başladık. Meş- hur büyük camiin önünden geçe- vel yukarı doğru yürüdük, bir cok! Anki ie kar- $ısında yük arabalarına binerek sehri dolaşıyorlardı. Koca Çam vesaiti nakliyesi | kırda yalnız bir taksi otomobi- sokaktan gitlimse karşıma bu otomobil çık- tı. 20 numaralı taksi!, Bu arada Çankırılı arkadaşımız: — Burası «Hocalar» mevkiidi dedi, Saat on birde burada bulun-| line rasladım, Hangi | saydınız size gayet enteresan bir manzara gösterirdim... Arkadaş izahatına devam etti: — Cuma günleri burada ufacık bir pazar kurulur, Fakat bu pa- zarda yalnız kadınlar satıcılık ya- par, Erkekler yalnız alıcıdır. Es ki bir âdettir, Hâlâ devam eder. Eskiden bu pazarda alış veriş mu- ayyen bir hocanın duasmıdan «0x Ta başlardı. Şimdi tabii duasız... Saat on sekize gelmişti, Çeyrek ,eçe birinci, yarım saat sonra da ikinci tren Ankaralıları Çankırı- dan ayıracaktı. Yolcular yerleri- ni almak üzere istasyona taşın. mağa başladılar.. Muayyen saat lerde hareket eden katarlar An- kara yolunu tuttu. İstasyon ayni derecede kalabalıktı. Misafirlerin.) den pek fazla memnun kalan Çankırı halkı el çırparak bir ağız. dan bağırıyor leriz.. Toplu olarak mektubumda | size Çankırının garip bir âdetindem, ananesinden bahsedeceğim: «Har mamda düğün...» A. Cemaleddin Hekim öğütleri (Baş tarafı 5 inci sahifede) üzerine müessir olan muvafık ve güzel tedavi tarzlarımız vardır. Pek mühim bir mesele, barsak faaliyetinin tanzimidir. Bilhassa 'kabızla ve barsak gazlarile mü- cadele etmek lâzımdır. Bir çok vakalarda ruhi tedavi muvaffa- kiyet verir, Ay halinin kesilmesi zuhur eden yüksek lansiyon va | kalarında, yüksek miktarda yu- | murlalık hülâsları çok iyi tesir et mektedir. üksek ta Bir kimsedir. Her şeyden evvel s künlu bir hayat yaşamağa ve si- nirlerini yoracak ve heyecana ge- lu hasta asabi Ankara Asliye Birinci Hukuk mahkemesinde: İstanbul'da Haliç Feneri Tevki Vafer mahallesi Mesnevi bane sokağinda 35 numaralı hanede Lütfi Beye. Karınız Ankara'da Ulucanlarda Hacı Halil mahallesinde Bağlum Seyh sokağı 49 numaralı hanede Hatice hanım tarafından aleyhi” nize ikame olunan boşanma dava- sının ikametgâhınızın meçhul bu- lunmasından maşi isti ilânen tebliğ edilmiş ve mirldei zarfında cevap vermemiş olduğundan H. 'U. M. kanununun 141 inci madde- sine tevfikan 1/7/934 tarihine mü- if Pazar günü saat 10 da tah- lta hazır bulunmanız veya musaddak bir vekil göndermeniz aksi takdirde hakkınızda usulün 398 inci maddesine tevfikan gıya- bınızda tahkikat icra kılınacağı li makamına kaim olmal üzere lân olunnr. “3181, istanbul ikinci icra Memurluğundan: İpotek cihetinden paraya çevrilmesi takarrar eden ye tamamına üç bin al yoz elli Hira kiymet taktir Glunan Bevağlunda. Tariköy #kici kısımda. esk küğühane yeni Ilarman sokapında eki 189 mükerrer yani mumara lo ural kam maa bahçe bir bap hanenin tamam Açık artırmaya vaz edilmiş olup 15/7/004 tarihino onsali? Pazar gön delremizda Dirin açık artsrması ca kalmacal Artarma bedeli kiymeti nbammeneniz yüzde yetmiş beşini bulduğu taktirde merkür gayın menkul mlişleri uhsine ihale olunacaktır. Aksi balde son art senin almak: üzere taahhüdü baki ke 80/7/034 taribine tesadü eden Fazantesi günü saat 14 den 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak olan laci açık arttırmasında merkür gayrı menkul Gen gen arilasanın hterinde bırakacak tr, Artırmaya iştirak etmek İstayonlorin meziiür gayrı menkulün kıymeti mu harmmenesinin özde yeri buçuğa ise betinde pey akçesi veya mili bir bam kanın teminat mektubunu bari bulur maları Tüzamıdır. Hakları Tepu gicileri sabir. olmayan ipotekli alacaklılarla diğer alâkadarların, irlfak hakkı sakiplk bu haklarını ve hasnsilo faiz ve mi dair olan iddizlarını Hân tarihinden it baren yirmi gön içinde evrakı müsbite. Vere bizlikda dağramiza bildirmeleri, nsl taktirde hakları, tapu sicillerile. sabit ohusyanlar satış betlelinin paylsşmasın. dan hariç kalırlar. Müterakim vergi, Ya- İf caresi, tanzifiyo ve tenviriyeden meloyolik rüsumu belediyo mşlariya aittir, Daha faza malumat almak iste yenlerin 20/8/04 tarihinden itibaren herkesin/ görebilmesi için. dulrorizde Açık bulundurulacak olan arttırma gari: namesile 904/469 Ne bu dosyasına mürscaatin merkür. dosya darununda 'mevcul ve mahalli mozkürun evsaf, mesaha ve alresini havi vaziyet ve takliri kıymel raporunu görüp anlaya” bilecekleri ilân olunur, (852) Zayi — Üsküdar Malmüdürlüğünden 2600 No, iie alıığım maaşımın. tatbik mühranü kaybettim. Hükmü yoktur. Ayşe Nedime EMAL tirecek hallerden sakınmağa mec- burdur. Yüksek irtifalı mahaller | ine fena tesir icra Dr. iffet Naim lar başladı. Şöyle bir sayfiyeye gidip te deniz havası alabilenlere ne mutlu! Fakat bu zannedildiği kadar imkânsız bir şey değildir. Kışın, eğer İş Ban- ) kasından alınmış âbir. kumbaranız varsa, yavaş yavaş artırıp topladığı- nız paralarla her “sene bir sayfiye sa- * fası sürebilirsiniz Maarif vekâletinden: Orta tedrisat mekteplerinde Türkçe, tarih - coğrafya, Fen Biyol: iyaziye, Fransızca, Almanca, İngilizce muallimi in bu sene imtihan açılacaktır. 2 — Ietihanlar 1 temmuz pazar günü İstanbul Üniversitesinde başlıyacaktı 3 — Bu imtihana dabil olacakların: A) Türk olmaları B) Yirmiden eksik ve 45 ten fazla yaşta olmamaları, C) Hüsnübal erbabından oldukları, cinayet ve cünha nevinden mahkümiyetleri olmadığı hakkında mahalli vilâyet veya kaza idare heytinden bir mazbata ibraz etmeleri (halen memur ve muali olanlar bu kayıttan müstesna olup mensup oldukları daire amirinin vereceği vesika kâfidir.) D) Her türlü hastalıktan ve muallimlik etmeğe mani vucut arıza” larından salim olduklarını isbat eder tasdikli hekim raporu ibraz, E) Lise veya yedi senelik idari ve yahut muallim mektebi me- zunu olmaları, Muallim mektebinden mezun olanların en az iki ders senesi mu- ik etmiş bulunmaları lâzımdır. ii 4 — Namzetler imtihanda muvaffak oldukları taktirde 1702 numaralı kanunun linci maddesinde gösterilen dereceler dabilin- de herhangi bir orta tedrisat musllimliğine tayin edileceklerdir. 5 — Yukardaki şartları haiz olan namzetler bir istida ile Vekâ lete müracaat edeceklerdir. Bu istidaya şu vesikalar bağlanacaktır. A) Nüfus teskeresinin asıl veya tasdikli sureti B) Tahsil derecelerine nit şahadetname veya vesikalarının asıl veyahut suretleri. C) Hüsnübal mazbatası, D) Mahalli maarif idaresinden nümunesine tevfikan tasdikli sıhhat raporu, E) Mahalli maarif idaresinden tasdikli ve fotoğraflı fiş, F) Alı adet 4X6,5 büyüklüğünde kartonsuz fotoğrafları, Bu vesikalarm en son 15/6/4934 tarihine kadar vekâlete gön derilmiş olması lâzımdır. Bu tarihten sonra vekâlete gelmiş olan veya evrakı müsbetesi noksan gönderilmiş bulunan istidalar hak- kında muamele yapılmıyacaktır. Keyfiyet ilân olunur. (2954) MISIR İŞ LİMİTED Sermayesi: 100,000 Türk Lirası Merkezi: ANKARA - Şubesi İSKENDERİYE TÜRKİYE İŞ BANKASI tarafndan tesis edimiştir. İthalât, İhracat, Komisyon ve Emanet işleri yapmaktadır İSKENDERİYE a TURKIYE IŞ BANKASI inden avans alabilirler. En iyi fiatla, enaz masraf ve komisyonla emin bir surette iş görmek isteyenlerin MISIR İŞ LİMİTED'i tercih etmeleri kendi menfaatleri icabıdır. MISIRİŞ - Iskenderiye lgraf adı İTİMADI MİLLİ Yangın — TURK SIGORTA ANONİM ŞIRKETI — Nakliyat Bankası: Adapazarı Türk Ticaret Bankasıdır Adapazarı Türk Ticaret Bankasının Merkez ve Şubeleri bulunduğu maballerle memleketin bellibaşlı Ticaret merkezlerinde şay, ACENTALARI VARDIR E UTUMATİ istabul Galata Jümadı Mili Hanı Telefon: 41937