14 Haziran 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

14 Haziran 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Tefrika No. 225 Mttihat ve Terakki tarihinde esra esrar perdesi tevkifleri, diğer bir noktai nazar- dan da mühim ve manidardı: «İt- tihat ve Terakki» tarihinde sene- derdenberi devam eden dahili ih- lâf ve cidallerde Talât beyle ar- kadaşlarının ilk fili muvaffakıyet- leri bu hadise ile tezahür etmiş oluyor ve neticede Talât beyle ar- kadaşlarının muarızları fırka sa- hasındaki cidallerden dolayı mu- kabil tarafın darbesine maruz ka- ıyorlardı.. “Enver paşa bildirmetidir!, Sirkeci istasyonunda Hakkı beyden ayrılan Mümtaz bey, En- ver paşa ile görüşmek üzere har- biye mezaretine i. Fakat har- biye nazırı o sırada orada bulun- muyordu. Mümtaz bey, Enver paşanın nezarete geleceği saatin malüm olmadığını öğrenince le- yazım reisi İsmail Hakkı paşayı görmek, vaziyeti anlatmak istedi. İsmail Hakkı paşa, harbiye na- zırının eski yaverini büyük bir ne- zaketle ve mültefit bir çehre ile kabul etti. Mümtaz bey, levazım reisine arkadaşı Hakkı beyin Av- rupaya hareket ederken Sirkeci tasyonunda trenden ne suretle aziyetini atti ve dedi k: Enver paşa hazretlerile gö- rüşünüz, Artık nazır paşa da tini bildirsin! Nasıl bir muamele- maruzatırı anlatım. ze vaziye- ye tâbi olduğumuzu anlıyalım. Bu dediklerim, son sözümdür. Mümtaz bey, İsmail Hakkı pa- ga vasıtasile Enver paşaya karşı kati bir tavırla söz söylüyor ve adeta nazırı" kendi eski arkadaş- ları hakkında © düşündüklerini açıkça bildirmeğe sevk ve davet ediyordu. Mümtaz bey, İsmail Hakkı paşanın “yanından ayrı” hırken: — Ben sizi bu akşam, yatsı vaktine kadar Şişlide nezaret emirberlerinin koğuşlarının bah- gesinde bekliyeceğim. Lütfen or: ya geliniz, neticeyi anlamış olu- | rum. Mümtaz bey, © gece geç vakte kadar bu bahçede beklediği hal de levazım reisinin buraya gelme- 'diğini görünce vaziyetten büsbü. tün şüphelendi ve kendisine söz vermesine rağmen İsmail Hakkı paşanın bahçeye uğramamasını ve hiç olmazsa bir haber gönderme- mesini manidar buldu, Mümtaz bey, İsmail Halkı pa- ganın ziyaret etmesi muhtemel Levazım reisi Mümtaz beye Ep- yer paşayı görmeğe muvaffak ol- duğunu, vaziyeti ve Mümtaz be- Yin anlattıklarını kendisine izah yettiğini söyledi ve nazırın ken: ne sndece Mümtaz beyle ertesi sabah görüşmek istediğini söyle diğini ilâve etti. İsmail Hakkı paşanın bu sözle- gi, mazırlz Es yeEYZü eirafında “uzun uzadıya görüşmedi bat ediyordu. Binaenaleyh leva- zum reisi, Mümtaz beyi tenvir ede- rının düşünesine dair tafsilât ve- recek bir vaziyette bulunmuyordu. Mümtaz bey, ertesi sabah kenden harbiye nazırnın Kuru- geşmedeki yalısına giti. Enver paşa, bir gün evvel levazım reisi le haber gönderdi Mümtaz beyi zaten bekliyordu. Enver pa- Şa, eski yaverini büyük bir sami miyetle kabul etti. Nazır bu tavır ve hareketi ile Mümtaz beyin İs- Hakkı paşa vasrtasile söyle- iraz serzenişkâr sözlere al- taz beyi — Dün beni aramışsın; mayınca İsmail Hakkı pa. rüşmüşsün. Senin söyl bana anlattı. Ben de Talât beyle görüştüm, Hakkının Avrupaya itmesine niçin mâni olduğunu sordum. Talât bey bana; «Hakkı | bey Avrupaya giderse benim aleyhimde neşriyat yapacaktır! Onun için seyahatini mahzurlü gördüm, mâni oldum!» dedi. Mümtaz bey, Enver paşanın, Talât beye atfettiği, bu sözlerini pek mantıksız bulmuş ve hayre- tinden mukabele edecek bir söz bile bulup söyliyememişti. Müm- taz bey, Hakkı beyin ne maksat la Avrupaya gittiğini bilmemekle beraber, Talât bey aleyhinde neş- riyat yapacak vaziyette olmadı ni takdir ediyordu. Bu sebeple ver paşanın sözünü pek manasız telâkki etmiş, Hakkı bey aleyhin- de alınan tedi lere bir mazeret gösterilmek için ileriye bu sebebin hiç te makul olmadı- Zem görmüştü. sürülen (Devamı var) imtihanları. için günü mektebe müracaatları, Üsküdar Kaymakam ve B. şubesi olanlar çeraiti anlamak üzere her de 3 lira 75 kuruşluk. muvakkat Topkapı N minat akçe, ak üzere her gün, müzayedeye albuzu ile 18/6/934 Feyziati Lisesi Müdiriyetinden: Bu sene sınıf derslerinden muvaffak olamıyan talebelerin yeniden vekâleti celileden em proğramlarını öğrenmek üzere alâkadar Lise talebesinin Pazartesi paşada kâin deniz hamamı yeri açık arttırmaya konmuştur. cumartesi günü saat 14 te daire encümenine mü | x Topkapı caddesinde 124/126 numeralı hane kiraya ilmek üzere müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar şeraiti an- Fatih kaymakamlığı ve B. Ş. Encümenine müracaatlar, - AKŞAM Yarınki maçlar Galatasaray ve Beşiktaş Klüp- || leri tarafından < davet edip getirtti. in Şampiyonu Hapoel timi ile klüplerimiz iki musabaka yapacaktır. 1 — Musabakalar Taksim stad- yomundadlır. 2 — İlk maç 15 Haziran Cu- ma günü Beşiktaş ile yapılacak ve maça saat 15,30 da başlanıla” caktı 3 — Stadom gişeleri Cuma günü azat 2den itibaren açık bulundurulacaktır. 4 — Biletler 50 ve 100 ku ruştur. — İkinci musabaka 17 Ha- ziran Pazar günü saat 5,30'da Galatasarayla icra edilecektir (BORSA | Istanbul 13 haziran1934 | ( Akşam kapanış fiatleri ) Esham ve Tahvili let, dahili | 93,—| İşB Kuponsuz 1938 istikrarı Ünitark T 57 > N Anadolu hisse 27,65) . “Telefon 11,00) Mümessil 1 9) Terkos 19 badi ık Çimene —— 1İ8Oİ » ME ,—) İtsihat değir. 16 İş Banka | B25İ Şark» a0 Para (Çek flatleri) Paris 64,67 Londra, an Nev Yor / Milano Atina Canevra, Acı bir tahsilinde iken pek genç yaşta hastalanarak: valanına dönen ve fakat dermanını bulamıyan orman amanajman mühendislerinden Nu- rettin İhsan Bey vefat etmişti Cenazesi Moda caddesinde Murat B. sokağında (30) Numaralı ha nede bugün saat 11 de keldir lacaktı geldiği cihetle imtihan (399) | Uz Tistanbul belediyesi ilânları | * | müdürlüğünden; Üsküdarda Şemsi Talip gün ve müzayedeye girmek İçin teminat makbuzu ile 16/6/934 canları. (2794) girmek için de 16,5 liralık te- pazartesi günü saat 14de kadar (2868) 14 Haziran 1934 1 Hazirandan 15 Ağustosa kadar BERLİTZ MEKTEPLERİ Yaz Tarifesine Başlıyorlar Tatillerden istifade edini Asri lisanları öğren kurslar açılıyor - Hususi ve umumi dersler, nen Alınız. Maliye vekâletinden: Yeni basılacak madeni ufaklık paraların şekillerinin tesbiti için Türk sanatkârları arasında 18/6/934 tarihinde başlamak üzere bir mü- sabaka açılmıştır. Alâkadarlar darp- hane ve damga matbaası müdür- lüğüne müracaatla sartnamesini alabilirler. (3188) Maliye Vekâletinden: On bin şişesi bir kiloluk ve beş bin Şişesi yarım kiloluk ve iki bin şişesi çeyrek kiloluk olarak yerli mamulâtndan on yedi şişe yazıldıktan sonra siyah olan mürekkep satın alınmak üzere ale: münakasaya konulmuştur. Şartnamesi Merkezde kırtasiye ürlüğünden ve İstanbulda Dolmabahçede kırt; deposundan alınacaktır. Mürekkep imalâthanesi olup ta vermeğe talip olanların beş yüz iki buçuk lira teminatı muvakkate ve şartnamede yazılı vesaik ve nümuneyi müstashiben 16 Haziran 934 tarihine müsadif Cumartesi günü saat on beşte mübayaat komisyonuna müracaat eylemeleri. © “2760, Ziraat Vekâleti Merkez lâboratuvarları Müdürlüğünden: Müessesemiz Bakteriyolojilâ boratuvarları için zikri veçhile zirde miktarları muharrer bulunan tecrübe hayvanları münakasalı aleniye suretile satın alınacaktır. Taliplerin geraitini anlamak üzere Etlikte merkez lâboratuvarları Müdürlüğü ile Ziraat Vekâleti Baytar Umum Müdürlüğü İkinci Şube Müdürlüğüne müracaatları münakasaya iştirak edeceklerin 4 Temmuz 934 Çarşamba günü saat 15 de Vekâlet Muhasebe Müdürlüğünde müteşekkil Komisyonda hazır bulunmaları. 500 adet Kobay, 200 Büyük beyaz fare, 350 adet Beyaz fındık faresi, 350 adet Tavşan, 50 adet Yabani (6074) Orta Tedrisat Muallimi olmak isteyenlere : Maarif Vekâletinden: Yüksek Mektep mezunlarından ve yahut ehliyetname ile Orta tedrisat muallimliği hukukunu kazananlardan Orta tedrisat muallimi olmak isteyenlerin bir istida ve mahalli Maarif idarelerince tasdikli bir fiş ile 25 Haziran 1934 tarihine kadar nerelerde vazife almak arzu ettikleri tasrih olunmak üzere Vekâlete müracaat etmeleri ilân olunur. (2953) Sultanahmet üçüncü sulh Hâkimliğinden: İnhisarlar idaresi İstanbul Başmüdüriyetinin Sirkecide Hüseyin Efendi hanında 8 No. da Hacı Tahir Zade Fabri efendi aleyhine aldığı 74 lira 20 kuruşu havi ilâm üzerine mumaileyhe gönderilen Baş Kâtip ihbarnamesinin arkasına verilen şerhte mezkür handan çıktığı ve hâlen ikametgâhı meçhul olduğu bildirilmiş ve 15 gün müddetle ilânen tebligat icrasına karar verilmiş olduğundan Baş ihbarnamesi makamına kaim olmak üzere ilânen tebliğ “3187, Kâtip olunur. 1 — Yukarda yi üzere mülkiyetleri lediye resimleri müşteriye aittir. artırma suretile satışa çıkarılmış olup ihal Sıra Semti Mahallesi Sokağı Nosu 28 Galata Oo Şehit Mehmetpaşa © Üstübiciler 996 — Beyoğlu © Tozkoparan Mezarlık 784 Heybeliada Dağ Hendek 1016 Ortaköy Ortaköy Dereboyu 1140 Büyükada Yalı Yirmi üç Nisan ve Liman çıkmazı 114) 142 Körantil 1143 Heybeliada Heybeliada Berberoğlu 144 Büyükada Nizam Kilnç 1145 ” ” Kalfa istanbul Ziraat Bankasından: Hissesi — Emlâk Hisseye göre No. su © muhammen kıymeti Dükkân 706 » 400 TL. Ahşap hane Tamamı 16 1000, ii 14/128 Çıplak mülkiyet 7 135 Hane 4 126€skilS4yeni 625 Kâgir iki dükkân ve 28 8-10-3-57. 2000 |, abşap iki hane Ahşap hane ve bahçe || 2/1008 5-18 e Arsa metresi 931 Tamamı 1314 7 e 21/80 58-60 40 |, ez 80/120 14-143 iki m (5 Tamamı o Zmükerer o 597 li gayrimenkullerin ihale bedellerile yüzde yedi buçuk pey akçeleri nakden veya gayrimübadil bonosile ödenmek açık leri 9/7/334 Pazartesi günü saat on beştedir. 2 — Pey akçelerin ihale günü saat on dört buçuğa kadar tevdii lâzımdır. Şartaame Bankamız kapısına asılmıştır. Senci baliye vergisila